PDA

Vis full versjon : t5 som lugger/henger igjen



Vatnehol
19/06/11, 17:15
kjerringa har en s60 t5 2001, som f.eks scenarioet visst man girer ned og gir full for å kjøre forbi, da vil bilen henge igjen i turtallet, 5-6 sek før den akselerer.
har byttet lambdasonde fremme(hjalp), plugger, luft filter, bensinfilter men mens bilen henger igjen så har bilen fullt ladetrykk, som da får meg til å tenke på tenning, siden bilen har fullt ladetrykk så får motoren nok drivstoff til å holde turbo'n på fullt ladetrykk.

er det noen som har innspill til dette problemet? forekommer oftere & oftere nå.
ellers virker bilen helt ok.

Vatnehol
30/07/11, 21:32
var lmm.

aarnes
31/07/11, 11:07
greit å vite - automat eller manuell?

Vatnehol
02/08/11, 20:05
manuell! ingen feil koder. loggingen gjennom vida viste ikke gale verdier. men så tok jeg over fra min, 2.4t(samme delenr) for å prøve, uante krefter kom og bilen var som ny.
når min lmm havarerte for noen år siden opplevde jeg bare økt bensin forbruk. min var chippet og. så det var igrunn uventet at det var lmm.
edit: verdt og nevne, prøvde å koble ut lmm for å eliminere den feilen som er metoden som mange anbefaler, det ga bilen en nevrotisk sjokk som den knapt nok kom seg fra. selv om den er defekt, uten så gikk den ikke på alle sylindere og mistet all rasjonalitet. på min 2.4t var det ingen forskjell på å koble ut når den var defekt.
og selv med ny lmm på t5'n gikk det omtrent 5-6 mil for den nye lmm ga effekt permanent.