Logg inn

Vis full versjon : Prisvurdering av lakkering på Volvo 855R

Kenneth D
19/06/11, 14:39
Hei

Har anskaffet meg drømmebila en Volvo 855R, men dessverre så er det litt rust på den. Så har tenkt til å spandere på den rust fjerning og lakkering. Den har vanlig rust på bakluka, litt rust i hjulbuene bak begge sider samt at sideskjørtet har gniset mot kanalen så det er litt overflatte rust. Så jeg lurte på om det er noen som vet hva jeg må betale for å få fjernet rusta og lakkert opp profft? Og om det er plasser i Trondheim som gjør en bra jobb til en hyggelig pris eller om det er noen som vil ha seg litt ekstra feriepenger?

NV39843
20/06/11, 21:51
Skal du lakke hele bilen?

Her i distriktet ligger det på rundt 25-30 000 for hellakkering..
men kan hende det er andre priser der du kommer fra

Isabell
21/06/11, 19:04
Hør med Bjørn Weiseth på Stjørdal Karosseri og Lakk da?

The Sven
21/06/11, 19:10
Vær kritisk når du velger lakkerer, får du et dårlig inntrykk går du et annet sted, selv om prisen er hyggelig. Det er iallfall min erfaring.

Kenneth D
21/06/11, 21:29
Skal ikke hellakkere nei. Bare få fikset bakluka,hjulbuan og det lille av rust på kanalene som sideskjørtene har gniset på.

Nero
26/06/11, 00:03
Kan nok lønne seg å lakkere hele bakskjermene på det "problemet" du beskriver, PerTurbo fikk gjort det på bilen jeg har kjøpt av han. Vil bli vanskelig å lakkere hjulbuer uten å få et skille, innbiller meg at fargen på bilen din ikke er den letteste å matche på den måten også. Hele paneler på bilen vil jo brytes opp mot døråpning etc. så da synes det nok ikke så mye:)

Det er i hvertfall det jeg tror, men jeg er ingen lakkerer så jeg kan ta feil:p

(PS: Anntar du mener hjulbuene bak? Viss ikke gjelder vel forsåvidt det samme for skjermene foran, skulle det være framskjermene det gjelder så sjekk de for rust fra innsiden i forkant av hjulbuen. Der ruster de ofte på 800 serien!)

edit* Ser du skrev hjulbuene bak *

Daniel V
27/06/11, 02:55
Skal ha bilen min hos kampen antirust for det samme, bare med tectylbehandling. Har bare mikrolite nederst på ene hjulbuekanten, men skal videreformidle hvor mye de tok.

Stian708
29/06/11, 14:00
Snakk med gutta på www.Automote.no de er veldig flinke i jobben sin. Grei pris å bra utført jobb

Lightyear
01/07/11, 11:07
Kan nok lønne seg å lakkere hele bakskjermene på det "problemet" du beskriver, PerTurbo fikk gjort det på bilen jeg har kjøpt av han. Vil bli vanskelig å lakkere hjulbuer uten å få et skille, innbiller meg at fargen på bilen din ikke er den letteste å matche på den måten også. Hele paneler på bilen vil jo brytes opp mot døråpning etc. så da synes det nok ikke så mye:)

Det er i hvertfall det jeg tror, men jeg er ingen lakkerer så jeg kan ta feil:p

(PS: Anntar du mener hjulbuene bak? Viss ikke gjelder vel forsåvidt det samme for skjermene foran, skulle det være framskjermene det gjelder så sjekk de for rust fra innsiden i forkant av hjulbuen. Der ruster de ofte på 800 serien!)

edit* Ser du skrev hjulbuene bak *

Vet ikke om det hjelper så mye å ta hele paneler, jeg fikk lakkert den høyre bakdøra for et par år siden pga bulk og lakkskader fra naboen. Og det er lett å se at den døra er lakket opp når man vet det. Nå er det nok vanskeligere å fargematche på en metallic lakk, men det kan godt være at overgangene er letter å kamuflere på et panel enn mellom panelene. Og hvis han ikke trenger å gå så mye ut av hjulbuen feks så er det jo kanten der et naturlig skille pga lys og skygge :)

buster83
02/07/11, 08:03
skal man matche farger uansett metallic eller tett farge så vil det lønne seg å flekke ut fargen, og legge klarlakk på hele delen. sånn stort sett.. hjulbua f.eks så legger du farge på minst mulig område, så legger du klarlakk på hele skjermen. men hvis du skal sette den inn så vurderer dem hva som er best i ditt tilfelle.. :)

Kenneth D
02/07/11, 18:59
Skal høre med kverneland bil i ferien min om ei uke om hva de tar for lakkering og rust fjerning. I 2006 var visst bilen borti en hjort så fronten er det gjort noe med og jeg klarer ikke å se fargeforskjeller.

R-M-I
03/10/11, 13:56
Noen som har vert og innhentet priser hos noen?
Har noe småplukk i fremre del av hjulbuene bak jeg også.. en bitteliten flekk på bakluka ved bagasjelukehåndtaket. Og litt småbobler under side\bagasjeromsvinduene ved pakninger.