PDA

Vis full versjon : får ikke vippet opp baksetet LØST!



Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 13:57
hei

jeg får ikke til å vippe opp baksetet i bilen min (den delen man sitter på).
dette gjelder da en 77mod 245.

noen som har noe ideer? :)

R.G
19/06/11, 14:16
ja er en liten spak ved setehengsel på sjåfør side du må presse ned mot gulv mens man vipper opp sittedelen:)

Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 14:18
ja er en liten spak ved setehengsel på sjåfør side du må presse ned mot gulv mens man vipper opp sittedelen:)

joda, det er jeg klar over :p men jeg får ikke sjiten til å fungere:confused:

R.G
19/06/11, 14:21
såpass, sete i min får jeg løftet opp 2 cm før jeg må trykke på spaken.. merkelig da, er jo knapt så den låser sete fast... nesten så jeg vurdere å spurte ut å se åssen det er, du ser vel åssen det låses/hva som er galt på hengsle? for hele hengsle synes. er ingen andre ting på sete.

rikker det seg litt? har ikke blitt klistra fast i gulv a? rundt tunnel el noe?

Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 14:23
såpass, sete i min får jeg løftet opp 2 cm før jeg må trykke på spaken.. merkelig da, er jo knapt så den låser sete fast... nesten så jeg vurdere å spurte ut å se åssen det er, du ser vel åssen det låses/hva som er galt på hengsle? for hele hengsle synes. er ingen andre ting på sete.

rikker det seg litt? har ikke blitt klistra fast i gulv a? rundt tunnel el noe?

får løftet det litt opp ja, men that's it. har sett på hengslene og kan ikke finne noe feil der. begynner og bliet iritasjonsmoment hele setet..

R.G
19/06/11, 14:25
da er det noe med hengselet. du har ikke lås på passasjer side å? el er vel bare en på dem tror jeg.

skal ut å se på det nå jeg, så skriver jeg inn hva som evt kan vre galt:)

Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 14:27
da er det noe med hengselet. du har ikke lås på passasjer side å? el er vel bare en på dem tror jeg.

skal ut å se på det nå jeg, så skriver jeg inn hva som evt kan vre galt:)

det er lås på begge sider. eller vertfall en slik hendel, men den beveger seg jo likt med den på motsatt side.

flotte greier:)

R.G
19/06/11, 14:29
lås på begge sider ja. lås er bare en jernstang som går tvers over sete. simpel løsning.

men eneste som kan være galt er låsen, men det er bare stanga som går på ett lite øre. prøv å klem den hardt ned mens sete er helt i sitteposisjon,

får du det ikke av så fjerner du hengsel pinnene bare. banker dem ut.

Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 14:34
var nettop ute og prøvde, må nokbanke ut hengselpinnene ja:) takk for hjelpen :)

R.G
19/06/11, 14:38
var nettop ute og prøvde, må nokbanke ut hengselpinnene ja:) takk for hjelpen :)
mulig sitter en slags låseskive på hengselpinnene:)

Jan-Einar Jenssen
19/06/11, 14:42
mulig sitter en slags låseskive på hengselpinnene:)

syns jeg så antydning til en sort taggete skive der ja :p

Jan-Einar Jenssen
04/07/11, 23:40
da er dette løst og tråd kan stenges :)

R.G
05/07/11, 19:38
feilen var?:)

KennethV8
05/07/11, 19:49
Ikke slett tråden. Dette er bra info til de som lurer på det samme.

Jan-Einar Jenssen
05/07/11, 20:10
feilen var?:)

at det lå noe dritt rundt låsepatenten :)

men måtte banke ut di hengsel pinnene du nevnte tiligre :)

funker vertfall fjell nå :D