PDA

Vis full versjon : Lakkering av 2/3 av Volvo 960, ca pris ?



Volvo_960_1995
02/03/10, 23:27
Hei.

Spør her før jeg tar runden på telefonen med hensyn til pris på lakkering.

Det som er at jeg skulle ha fått lakket bilen ifra A-Stolpen og bakover.

Samt en original vinge, pluss en høyre bakdør.

Vil dere kunne "gjette" pris på sett slikt arbeid ?. Jeg gjør ikke noe selv, annet enn å gå i veien:eek:

Kjenner dere til noen som lakkerer bra og billig i Stavanger / Jæren området ?.

Takk på forhånd.

Amundsen T5r
02/03/10, 23:51
Kjenner noen som lakkerer billig.. men ikke i det nærområdet der.. det er polakker forøvrig

Volvo_960_1995
03/03/10, 10:42
Kjenner noen som lakkerer billig.. men ikke i det nærområdet der.. det er polakker forøvrig

Er ikke så "farlig" om det er litt å kjøre, så lenge de (Polakkene) gjør en god jobb og er "billige", alt er relativt ;)

Det er noen punkter som er viktige, og det er at dere kjenner noen som gjør en god jobb, er relativt billige.

Trenger noen som "nærmest" garanterer for at det er skikkelige folk, da det finnes flere dårlige og upålitlige mennesker der ute.....

Har fått lakkert en 240 av en "kjenning", men det resulterte i at lakken rammlet av etter noen uker....Det var selvsagt ikke kvittering med, så... :rolleyes:

Takk ellers innlegget ditt, men savner prisen.

Amundsen T5r
03/03/10, 13:46
Dem er veldig flinke. Dem har dratt mange kunder siste året nå..
Kan nevne noen eksempler.
Golf 2 helLakkering gull metallic. 9000 for jobben. Lakken utenom.
Hellakkering av volvo 740 med 2 store bulker på hver bakskjerm pluss litt rustsveising. 18k

Sierra vingebil helLakkering. Med full cossie styling. Fangere, breddere, skjørt. 15k. Der har du noen eksempler. Holder til i hurdal.

A.Finstad
04/03/10, 03:06
det blir faktiks billigere å lakkere hele bilen så fort over halve bilen må lakkeres så lakker hele billigere og bedre resultat

Volvo_960_1995
04/03/10, 12:24
det blir faktiks billigere å lakkere hele bilen så fort over halve bilen må lakkeres så lakker hele billigere og bedre resultat

Jeg er litt usikker på det med priser og slikt, derfor er det en av de mange grunnene jeg spør.

Men hovedgrunnen er at noen tok en Jens Stoltenberg på bilen min i Desember 2009, og da ble hele fronten lakkert på verksted. Bilen ble lakkert i Januar 2010.

Men Takk for råd :) Og håper på flere innspill.

(Jens Stoltenberg metoden er å kjøre på og stikke av uten å legge igjen en lapp i ruten).:rolleyes:

TeamBørnOut
04/03/10, 12:25
HAHA hadde glemt han gjorde det :D det ble dyssa ned fort i avisa :P

gaupe
04/03/10, 12:36
(Jens Stoltenberg metoden er å kjøre på og stikke av uten å legge igjen en lapp i ruten).:rolleyes:

La han ikkje igjen ein lapp utan nokon ting på?

Volvo_960_1995
04/03/10, 12:38
La han ikkje igjen ein lapp utan nokon ting på?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article242551.ece

Nope....

gaupe
04/03/10, 12:42
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article242551.ece

Nope....

Vi har ein dum og blind kjeltring som køyrer på Volvoar, som statsminister:eek:

TeamBørnOut
04/03/10, 12:43
Det er så jævlig bra å gjøre når du er i en slik stilling :D

Volvo_960_1995
04/03/10, 12:52
Vi har ein dum og blind kjeltring som køyrer på Volvoar, som statsminister:eek:

Og i tillegg kjører Saab :D

hgnubel
04/03/10, 14:46
Dem er veldig flinke. Dem har dratt mange kunder siste året nå..
Kan nevne noen eksempler.
Golf 2 helLakkering gull metallic. 9000 for jobben. Lakken utenom.
Hellakkering av volvo 740 med 2 store bulker på hver bakskjerm pluss litt rustsveising. 18k

Sierra vingebil helLakkering. Med full cossie styling. Fangere, breddere, skjørt. 15k. Der har du noen eksempler. Holder til i hurdal.

Hvem er dette?

Vet du om det er "hel" hellakkering, inkludert motorrom, dørkarmer, etc?

Volvo_960_1995
05/03/10, 08:54
Hvem er dette?

Vet du om det er "hel" hellakkering, inkludert motorrom, dørkarmer, etc?

Ja der nevnte du noe som jeg ikke hadde tenkt på, for min del gjelder det kun utvendig lakkering, samt en hel høyre dør (inni og selvsagt utvendig).

Jeg trenger ikke noe lakk i motorrom.

Kun fra A-stolpen og bakover, samt en original Volvo spoiler..

Venter i spenning på flere svar :)

Takk.

Volvo_960_1995
16/03/10, 21:21
Og da har jeg fått ett tilbud av ett lakkeringsverksted.

30 000 til 40 000 Nkr +MVA.

Og som verksmesteren der sa, det er det ikke verdt :confused:

Trodde de likte å tjene penger jeg....

Får høre med flere, men jeg håpet at dere visste om noen ?

Takk.

hgnubel
16/03/10, 22:33
Om du bruker 30-40k på omlakkering så stiger ikke salgsverdien tilsvarende, med mindre den er virkelig fæl, rusten og bulkete nå, og prisen inkluderer å fikse alt slikt (det gjør den vel ofte?).

Men det kan jo verdt det for å holde bilen fin hvis du skal ha den i endel år :)

volvoRsport
16/03/10, 22:39
Og da har jeg fått ett tilbud av ett lakkeringsverksted.

30 000 til 40 000 Nkr +MVA.

Og som verksmesteren der sa, det er det ikke verdt :confused:

Trodde de likte å tjene penger jeg....

Får høre med flere, men jeg håpet at dere visste om noen ?

Takk.

Det var en ganske rå pris, her i byen ligger en omlakkering på fra 15-20 000kr eksl. mva. Da må du demontere/montere selv, de fleste lakkere tar seg ekstra godt betalt for den biten.

A.Finstad
17/03/10, 04:58
ingen lakkerere som liker og demontere/montere noe derfor priser dem seg ofte unna det hvis det er privatpersjoner det er snakk om :p

ChrML
17/03/10, 10:12
Demontere listverk, håndtak, fangere, emblem osv... selv er vel igrunn en selvfølge. Ingen som gidder å betale en lakkerer flere tusen kroner for en jobb som er veldig kurant å gjøre selv.

Men rundt 15 000 kr eks mva, er det vanlig når man leverer et karrosseri ferdig demontert uten å ha gjordt noe grunnarbeid utover det?

A.Finstad
17/03/10, 10:30
det er faktisk ganske billig mener jeg da med tanke på hvor mye jobb det er å pusse ned et karroseri. jeg skal betale 5000, men da skal jeg gjøre ALT selv! til og med sprøyte den siden jeg skal gjøre det på skolen så det er bare matrial kostnader:p

gaupe
17/03/10, 10:31
det er faktisk ganske billig mener jeg da med tanke på hvor mye jobb det er å pusse ned et karroseri. jeg skal betale 5000, men da skal jeg gjøre ALT selv! til og med sprøyte den siden jeg skal gjøre det på skolen så det er bare matrial kostnader:p

Du tek 240en også for den prisen? ;)

A.Finstad
17/03/10, 10:36
det må bli til neste vinter igjen(må gå om igjen siden jeg kom litt skeift ut med norsk lærern :p) men kan sikkert ta den hvis det er greit på skolen da selvsakt, men dem oppfordrer til det for å få mest mulig trening:p kan hende jeg vil ha litt for jobben da, men det blir ikke mye siden det er en null garanti jobb :p det er tross alt skole elever som jobber på det :p

gaupe
17/03/10, 10:38
det må bli til neste vinter igjen(må gå om igjen siden jeg kom litt skeift ut med norsk lærern :p) men kan sikkert ta den hvis det er greit på skolen da selvsakt, men dem oppfordrer til det for å få mest mulig trening:p kan hende jeg vil ha litt for jobben da, men det blir ikke mye siden det er en null garanti jobb :p det er tross alt skole elever som jobber på det :p

Det er langtids prosjekt uansett :)

A.Finstad
17/03/10, 10:44
da må vi bare vente til høsten igjen så kan vi prate om det da:p men til alle andre som vil ha en billig lakkering på bilen sin! finn skoler som har bilskade, lakk og karroseri linje og hør hvor mye dem skal ha for den jobben dere vil ha gjort! er ikke så mye som på et ordentlig værksted!

ChrML
17/03/10, 10:52
da må vi bare vente til høsten igjen så kan vi prate om det da:p men til alle andre som vil ha en billig lakkering på bilen sin! finn skoler som har bilskade, lakk og karroseri linje og hør hvor mye dem skal ha for den jobben dere vil ha gjort! er ikke så mye som på et ordentlig værksted!
Men igjen så er det det du sier om garanti. Pluss at litt erfaring, eller i det minste god veiledning fra en erfaren pluss flinke elever er et must for at det skal bli holdbart.

Så det er jo ikke godt å si på forhånd hva du får av resultat.

A.Finstad
17/03/10, 10:59
hvis jeg gjør jobben kan jeg garantere! samme finish som fra en prof lakkerer! lærera vil at jeg skal lakkere alt for ingen andre gidder eller tørr å ta på seg noen jobber så det meste av det som ble lakkert når jeg var der var det jeg som gjorde så har stått noen timer i boks:p og når lærern vil at jeg skal bli igjen etter skolen for å lakkere bilen hans så trur jeg at det skal gå bra:p

ChrML
17/03/10, 11:45
hvis jeg gjør jobben kan jeg garantere! samme finish som fra en prof lakkerer! lærera vil at jeg skal lakkere alt for ingen andre gidder eller tørr å ta på seg noen jobber så det meste av det som ble lakkert når jeg var der var det jeg som gjorde så har stått noen timer i boks:p og når lærern vil at jeg skal bli igjen etter skolen for å lakkere bilen hans så trur jeg at det skal gå bra:p
Hehe, yep, tviler ikke på det :). Men ikke sikkert det er sånn alle steder.

A.Finstad
17/03/10, 11:49
nei det er sant:p

Volvo_960_1995
18/03/10, 23:15
Har fått en hyggelig PM.

Og skal sjekke om vedkommende er mer på landjorden enn mange andre firma.

Har foreløpig kun hatt kontakt med ett firma, men skal ta en runde over om 2-to uker.

Men har dere tips, bring it on.

Takk. :)

Volvo_960_1995
22/06/10, 06:48
Hei.

Da har jeg fått hentet inn enda en pris på lakkering av bilen, og dere vil ikke kunne gjette prisen :D

Ford Kverneland ville ha den nette sum av 75 000 Nkr for å lakke bilen:eek:, og da kom det mange ting som de ikke kunne se og selvsagt ikke gi pris på....

Har også fått tilbud ifra andre firma, skal gidde å lime det inn etterhvert.

Oppdatering følger....

Da har jeg fått prisene ifra Investa / Polen.

5868 PLN omregnet til Nkr 11112,93, (Kurs idag 0705 2010) og arbeidet vil ta 2-to uker. Pluss turen (kjøring 2000 + 2000 i ferje) +opphold på hotell i 2-to uker. Blir penger av dette og, selv om de bruker en tykkere lakkoverflate....

TeamBørnOut
22/06/10, 10:49
75.000kr hørtes jo ut som en grei pris haha. men mange er leie av å pusse ned å få biler pene å derfor sier slike priser. har merket veldig forskjell på folk når vi har hørt på lakkering av damas 960.. de er vell glad i forsikrings selvskapets penger å dårlige krav

Volvo_960_1995
22/06/10, 18:22
75.000kr hørtes jo ut som en grei pris haha. men mange er leie av å pusse ned å få biler pene å derfor sier slike priser. har merket veldig forskjell på folk når vi har hørt på lakkering av damas 960.. de er vell glad i forsikrings selvskapets penger å dårlige krav

Er enig i det, men det var samme firma som tok hele bilen fra A-stolpen og til snuten / fronten....

Men første gang jeg var i kontakt med de etter første lakk jobb, var prisen 35 000 til 40 000 Nkr....

Begynner å tvile på at de rettet opp bilen i fronten jeg....

TeamBørnOut
22/06/10, 18:26
oppretting etc bør man faktisk sjekke NØYE etter at de har utført god jobb! Vet ikke noe om det firmaet. men jeg har mye bekjente som jobber på div slike steder. De vet sikkert hva de gjør på noen ting. men snarveier har de lært... kammerat opplevde at de hadde "jukset" for å få riktige mål på et sted ved å endre et annet sted... grunnen til at vi oppdaget det var fordi turbomanifolden som passet akkurat ikke passet for 5 øre lengre.
har egentlig mye skrekk eksempler på sånt :D

Volvo_960_1995
22/06/10, 18:27
oppretting etc bør man faktisk sjekke NØYE etter at de har utført god jobb! Vet ikke noe om det firmaet. men jeg har mye bekjente som jobber på div slike steder. De vet sikkert hva de gjør på noen ting. men snarveier har de lært... kammerat opplevde at de hadde "jukset" for å få riktige mål på et sted ved å endre et annet sted... grunnen til at vi oppdaget det var fordi turbomanifolden som passet akkurat ikke passet for 5 øre lengre.
har egentlig mye skrekk eksempler på sånt :D

Bilen var inne til etterkontroll hos NAF, men jeg skal ta turen innom på NAF Lura (Sandnes) å høre om dt har gått riktig for seg....

The Rev
22/06/10, 19:33
det må bli til neste vinter igjen(må gå om igjen siden jeg kom litt skeift ut med norsk lærern :p) men kan sikkert ta den hvis det er greit på skolen da selvsakt, men dem oppfordrer til det for å få mest mulig trening:p kan hende jeg vil ha litt for jobben da, men det blir ikke mye siden det er en null garanti jobb :p det er tross alt skole elever som jobber på det :p



Interresant ;)