PDA

Vis full versjon : Volvo S80 2,4D - Rister ved pådrag, dyse?? HJELP



Haukhjemsen
18/06/11, 13:49
Hei!
Har en s80 som vibrerer/rister ved pådrag. Svinghjul/clutch er nytt.
Viberer lite i 1 og 2 gir. Vibererer forholdsvis mye i 3,4,5 gir. Hovedsaklig ved lave turtall eller når motor blir belastet. Hvis man drar ut registeret på motoren er det noen turtall hvor vibrasjon blir så godt som borte, særlig rundt 4000-5000rpm. Men den kan komme og gå litt der også.
Virker for meg som om jeg kan få fram litt vibrasjon i motor også når jeg står stille og ruser motoren. Motor går fint på tomgang.

Jeg har etter litt fundering begynt og lure på om dette kan skyldes ei dyse som gjør at motoren går ureint og enkelte ganger går på 4 i steden for 5? Noen her som jobber på volvo eller som har litt peiling som har vært borti noe lignende? Takker for alle tips og forslag. Har sett at det har vært skrivi om dyse problemer på disse før, men symptomene da har vært at motoren ikke starter når det er kaldt. Men denne starter greit selv om det er kaldt.

Når turbo lader så skal det jo komme et jevnt sus, det gjør det helt fram til vibrasjonen/fuskinga kommer da blir suselyden pulserende i takt med fusking. Men dette er vel kanskje normalt hvis motor begynner og jukse på en sylinder?

Takker for evt svar og innspill!