PDA

Vis full versjon : Bensinpumpa går kun nå jeg vrir tenninga helt til start etter motorbytte?



Andreas750
17/06/11, 23:13
Som topic sier, har akkurat byttet motor, når jeg vrir tenninga helt til start så går bensinpumpa på, når jeg slipper nøkkelen går den av igjen..
Hva kan være feil her?

Jeg finner heller ikke styrestrømmen som skal til starteren, hvilken farge er det på den?

Når jeg "tyvkobler" starteren går den rundt, men slår ikke inn, så motoren går ikke rundt, kan det være pga lite strøm?

Motoren er en b230et, med motronic nett.

Ble ganske frustrert over bilen istad..
Mange spørsmål, takk for hjelpa som kommer:)

Sebbe
18/06/11, 01:21
er du sikker på at du tyvkobler den riktig? egentlig skal ikke starteren gå rundt uten at den slår inn, fordi solenoiden som dytter ut tannhjulet skal også koble strøm til selve motoren.

er vanskelig å si hva som kan være galt med bensinpumpa uten å vite hvor mye av det orginale ledningsnettet som er blitt endret.

Kim74OTic
18/06/11, 02:16
hvis du har samme rare greiene med innslaget til starteren som meg, så er det en tynn rosa ledning som kommer ut av klysa på førersiden i torpedoveggen. hvis det er orginalt, så er den blå/grønn hvis jeg ikke husker helt feil :p stemmer det ikke at du har bugd om til LH 2.4 fra 240?

Andreas750
18/06/11, 03:23
er du sikker på at du tyvkobler den riktig? egentlig skal ikke starteren gå rundt uten at den slår inn, fordi solenoiden som dytter ut tannhjulet skal også koble strøm til selve motoren.

er vanskelig å si hva som kan være galt med bensinpumpa uten å vite hvor mye av det orginale ledningsnettet som er blitt endret.

Vi kobla de 2 store mutterene på hverandre, fikk høre idag att det kanskje var feil, att det er de 2 stikkene som skal kobles mot hverandre



hvis du har samme rare greiene med innslaget til starteren som meg, så er det en tynn rosa ledning som kommer ut av klysa på førersiden i torpedoveggen. hvis det er orginalt, så er den blå/grønn hvis jeg ikke husker helt feil :p stemmer det ikke at du har bugd om til LH 2.4 fra 240?


Hmm, jeg fant en ett blå/grønt stikk som var ledig, prøvde å sette det på å vridde på nøkkelen, skjedde like lite :s.
Skal ned å kikke litt mer idag eller søndag å se om jeg kan finne ut av noe mer:)
Har ikke bygd om nei, er motronic nett og tror det alltid har vært det:)

Andreas750
18/06/11, 10:11
Hmm, tenkte litt på bensinpumpa, det er vel kanskje riktig att den skal gå når jeg vrir tenninga på start?, att den spruter inn bensin når jeg skal starte:), grunnen til att den ikke går når jeg vrir tenninga 2 hakk er vel kanskje fordi det allerede er fylt opp med bensin?

R.G
18/06/11, 17:09
på motronic går ikke pumpe når du setter tenning rett i hakk 2 fra 0.
pumpe går når du drar bil på starter, og starter bilen så går bensinpumpa i hakk 2. er ikke samme opplegg på motronic og lh 2,4 i hakk 2 på tenning att man hører pumpa gir en liten fres ett sekund.

ledning som skal på starter er en blå-grønn ledning. har du orginale startern er det to kabelsko stikk på startern, og du må sette den på den rette. skal du sjekke starter er i orden ved å tjuvkoble må du legge strøm på ene kabelskostikket på innslaget.
ikke koble mellom di grove som er festet med mutter for da kjører du bare startermotoren, fa hører du det bare surrer rundt uten att den dra motor

Kim74OTic
18/06/11, 18:22
hovedstrømmen skal jo på starteren, også hadde jeg 2 stikk til på min, bare å prøve begge så ser du jo fort hvilken det er :)

Andreas750
19/06/11, 22:57
Takk for hjelpa, fikk den til å starte nå:), hadde bare kobla noe feil..
Selvfølgelig finner jeg ut att det er hull på det røret som går fra vannpumpa til varmeapparatet, etter jeg har stressa flere timer med å få på ekosen, så ser ut som bilen blir litt utsatt :p

Kim74OTic
20/06/11, 00:31
Takk for hjelpa, fikk den til å starte nå:), hadde bare kobla noe feil..
Selvfølgelig finner jeg ut att det er hull på det røret som går fra vannpumpa til varmeapparatet, etter jeg har stressa flere timer med å få på ekosen, så ser ut som bilen blir litt utsatt :p

hva var koblet feil da? :)

Andreas750
23/06/11, 15:56
hva var koblet feil da? :)

Den var brudd på den ene ledninga til starteren, plutselig stod jeg bare med stikket og 10cm ledning løst i hånden:)