PDA

Vis full versjon : Fjæra eller vanlig sinter lamell



regeli
17/06/11, 21:23
Har to liggende, en uten fjærer og en med. Hvilken blir mest snill å kjøre med?

Vil en fjæra holde til ca. 550NM f.eks?

turb00le
17/06/11, 22:31
Jeg ville tatt den fjæra, sparer girkassa litt. Noe må svikte litt på vei bakover ellers går ting åt helvete.

regeli
17/06/11, 22:49
Den holder seg opp til det momentet da?

Lite kjekt å dra av de fjørene og det blir bare "mos" innvendig med svinghjul :(

GMV
18/06/11, 22:03
De komprimeres jo bare, ikke strekkes så skal ikke være noen fare. Mye bedre å ta igang med fjæret senter, og bli mindre rakklelyder fra drivverk.

regeli
18/06/11, 22:10
Takker, prøvde den uten fjører i dag. Uansett ingen slure clutch :(
Var hard mot drivverk ja.

Vet du hvilken vei den fjæra skal i?
Trodde den flensen som er ekstra på lamell skal mot svinghjul?

Ola Moen
18/06/11, 22:11
Artig med AV/PÅ Clutch:D Ta deg en tur i morrarushen i Oslo:)

regeli
18/06/11, 22:17
Artig med AV/PÅ Clutch:D Ta deg en tur i morrarushen i Oslo:)

Alt blir joe en vanesak. Er det rånebil, så blir det ingen jobb bil for å si det slik.
Har akuratt hatt turen med 400HK maskinen i dag, fy f det drog!!!

Skal få lagt opp en video på bloggen snart. Lyd fra ekstern Wastegate er jo som musikk :p

Ola Moen
18/06/11, 22:24
Sprutet funker ja?:)

regeli
18/06/11, 22:32
Sprutet funker ja?:)

Ja, noe sur/lav på tomgang når den er kald enda. Må nok høre med Wetterhusen.
Har en bredbånslambda jeg tenkte å koble til i morgen og se om det vil gå bedre.

Ser at 4 wire Bosch lambda er aktivert, men er jo satt opp til å ikke bruke lambda.

Må og få flyttet oljekjøler, da oljetemp var opp mot 100C i dag :(

Ganske greit med PC interface i bilen, ser alt liksom :)
Må få montert en 2 DIN skjerm og en liten PC, så blir det rene space kommandosenteret :P

Ola Moen
18/06/11, 22:36
Jepp:) bygge inn en stasjonær-pc innunder dashbordet. 8" touch-screen.:) Jeg har vært på tanken med det, men det har ikke blitt noe av:) Har laptop i passasjerstolen. Kjekt å kunne følge med på alt via skjermen:)

regeli
18/06/11, 22:51
Jepp:) bygge inn en stasjonær-pc innunder dashbordet. 8" touch-screen.:) Jeg har vært på tanken med det, men det har ikke blitt noe av:) Har laptop i passasjerstolen. Kjekt å kunne følge med på alt via skjermen:)

Ja, noe i den duren. Har jo 3 stk Prosport målere under cd spiller, turbotrykk, oljetrykk og oljetemp. Har det viktigste da egentlig :rolleyes:

Ola Moen
18/06/11, 22:53
Jada:) Få snakket med Torgeir om det med Lambda'n nå, så er du igang:)

regeli
19/06/11, 18:54
Jada:) Få snakket med Torgeir om det med Lambda'n nå, så er du igang:)

Ville du kjørt Blow Off Ventil på et slik oppsett for å spare turboen eller blir det bare vassere lyd?

Knallert
19/06/11, 19:19
Hvor mye en sinterlamell med fjærer klarer burde de som lager den vite.
Altså det sjekker man før man kjøper.

Har kjørt ufjæret sinter med Sachs tp-618 (trykkplate) i flere år,dog med hardykobling og 235/40 profil.
Bakfjæringa er vel også mer gatetilpassett enn å kjøre jernseng.
Syns da det funker brukbart.

Men har man nada hardy to runder med elektrikerteip på felgene og knallhard fjæring så er det ikke mye som absorberer energien som da vil gå hardere utover drivverket

Men smaken er som baken :)

Ola Moen
20/06/11, 10:39
Jeg ville ha kjørt Blow off eller en resirkuleringsventil på på det oppsettet du bruker. Helst det siste:)