PDA

Vis full versjon : Trege el. vinduer



TurboNoob
17/06/11, 16:12
Jeg har montert el.vinduer i min 1986 240 GLT, men syns at vinduene går i tregeste laget. Vinduet i førerdøra har ganske grei hastighet, men de andre vinduene går rimelig treigt. Er det noen tips for å få opp farta litt på dem?

Volvo-turbo
17/06/11, 20:13
* Tørk bort alt gammelt fett og oljer fra bevegelige deler i dørene
* Smør inn de bevegelige delene med nytt fett og test om det er tregheter der nå
* Sprøyt inn brytere og rele med elektronikk rens slik at du får bedre kontaktflate og dermed bedre spenning

larsverm
17/06/11, 20:19
Det der høres alt i alt ut som fornuftige forslag. Er det gamle (velbrukte) greier du har montert? Er det treg reaksjon når du trykker på bryterne, altså som tyder på litt dårlig kontakt?

TurboNoob
17/06/11, 21:03
Gammelt og gammelt fru blom. Helt nytt er det jo ikke, men det er nye typen med de små motorene. Helt nytt ledningsnett foran. Resten er endel eldre. Testet alle mekanismene før jeg montere, og noe funket veldig bra.
Skal følge de tipsa ovenfor, og eventuelt sjekke og skifte ut noen ledningsskjøter.

vølvo
18/06/11, 02:33
Jeg har montert el.vinduer i min 1986 240 GLT, men syns at vinduene går i tregeste laget. Vinduet i førerdøra har ganske grei hastighet, men de andre vinduene går rimelig treigt. Er det noen tips for å få opp farta litt på dem?

Kunne ikke stemt bere :) akkurat sånn er mine å :D
Kjøpe deg sveiv så bestemmer du hastigheta sjøl da veitu:p

Ola Moen
18/06/11, 03:05
Jeg har hatt tilsvarende, men det kom av at det gikk tregt i listene rundt vinduene. Brukte silikonspray i sporene, og da fungerte de som normalt. men som de skriver over her, sjekk de punktene også.