Vis full versjon : Exerqtor's 245 2,8L 16v Turbo Prosjekt: "Oppdatering" 13.01.13!
VolvoR-Sport
03/04/10, 11:56
skjer det noe her? :)
Tveite Performance
03/04/10, 12:03
skjer det noe her? :)
han har sikkert hengt opp verktøy på tavla ;)
han har sikkert hengt opp verktøy på tavla ;)
Ja det blitt gjort;P Ellers så skjer det ikke stort med 245'n. Ned å sveise 244 etterpå.
Tveite Performance
05/04/10, 11:38
Ja det blitt gjort;P Ellers så skjer det ikke stort med 245'n. Ned å sveise 244 etterpå.
okay..
Tveite Performance
05/04/10, 19:17
Me want money!
me too :P
Haha, ja enn skulle ha tjent 20.000,- mer pr mnd å ha dobbelt så lange døgn.
Men jeg har funnet ut at jeg bare får skru sammen bilen med delene jeg har nå å få den ferdig så jeg får brukt den å ta resten av "drømmene" på sikt. Hadde tenkt å bygge om alt av understell osv før jeg kjørte den ut av garasjen igjen.
Men får bare bredde, slenge i bur, tilpasse alt til 16v også sette på delene jeg allerede har kjøpt å få lakkert bilen. Kanskje jeg klarer å få den klar i slutten av den sessongen her, kanskje tidligere. Savner å kjøre med den som faen nå iallfall:(
Tveite Performance
06/04/10, 05:49
Haha, ja enn skulle ha tjent 20.000,- mer pr mnd å ha dobbelt så lange døgn.
Men jeg har funnet ut at jeg bare får skru sammen bilen med delene jeg har nå å få den ferdig så jeg får brukt den å ta resten av "drømmene" på sikt. Hadde tenkt å bygge om alt av understell osv før jeg kjørte den ut av garasjen igjen.
Men får bare bredde, slenge i bur, tilpasse alt til 16v også sette på delene jeg allerede har kjøpt å få lakkert bilen. Kanskje jeg klarer å få den klar i slutten av den sessongen her, kanskje tidligere. Savner å kjøre med den som faen nå iallfall:(
ja. planene er ikkje altid like lett å realisere med ei gang. koster som regel alt for mykje peng :P men stå på. få den utom døre og bruk den litt.. uten så mister du motet til å bygge bil ;)
Helt sant som du sier..
Har oppdatert førstesiden folkens. Så det er litt lettere å se hva som gjennstår osv. på bilen. Så vet dere iallefall hva dere har i vente:cool:
VolvoR-Sport
06/04/10, 22:38
Motoren din står 15 grader for langt til høyre, hehe :D
ikke alle som er no glad i cossworth stuk;-) hehe
VolvoR-Sport
07/04/10, 21:47
hehe, sant det :)
Yes, er det noen dekk/bakgass som fungerer å TIG sveise både rustfritt og alu med som folk vet om eller bruker?
Ikke så jævlig mye vits å ha no oppdatering her egentlig men. Kanskje greit å se at bilen fortsatt finnes å ikke er HELT glemt..
Virker som om motor delene begynner å nærme seg statene nå. Så når det kommer så er det nok bånn gass å høy arbeidsmoral igjen ei stund:D
Vet ikke om det er blitt adressert tidligere i tråden, men hvordan skal du gjøre det med komp.høyden på stemplene? Har du fått dem laget annerledes med tanke på økt slag på veiva, eller skal du dreie dem av?
Stemplene fra RSI er jo laget med tanke på å bruke 158mm råder med 80mm slag, så de kommer 6mm lavere i sylindrene enn originalt når du har tenkt å bruke 152mm råder. Så kommer veiva, med 98mm slag, da blir det 18mm / 2 = 9mm - 6mm = 3mm som de vil stikke opp over blokka..
Har irritert meg over at de ikke har deler som passer sammen "out of the box" siden jeg kunne tenkt meg større volum uten å måtte maskinere delene ytterligere før de kan monteres..
Får se hva som skjer når jeg får delene. Jeg sa uttrykkelig at jeg skal kjøre med turbo å skulle ha deler som passer sammen. Har gutta drete på leggen så ringer jeg å ber dem fikse det;P
Her er det som står på fakturan:
96.5mm Rollerwave Turbo 4v Piston for 152mm rod and 98mm Crank
Regner med det passer da;P
Hehe, da har du ryggen fri i alle tilfeller ja.. :D
Satse på det vell? hehe Har du noe problemer med det her?
Nei, jeg har ikke bestilt noenting fra dem..
Men siden de har stempler som er beregnet på lengre råder, synes jeg de kunne tilbydd en veiv med 92mm slag for oss som allerede har 152mm h-profilråder.
Men dette hører ikke hjemme i prosjekttråden din, skulle vel vært postet under butikkerfaringer.. :p
Yes, er det noen dekk/bakgass som fungerer å TIG sveise både rustfritt og alu med som folk vet om eller bruker?
Kjører med argon hvis ikke jeg husker feil.
Bruker vel ikke bakgass på alu? Ser jo at folk sveiser fra begge sider så går utifra at dette ikke er tema. Er sikkert noen sveiseguruer her, jeg er jo bare grovsmed.
Nei, jeg har ikke bestilt noenting fra dem..
Men siden de har stempler som er beregnet på lengre råder, synes jeg de kunne tilbydd en veiv med 92mm slag for oss som allerede har 152mm h-profilråder.
Men dette hører ikke hjemme i prosjekttråden din, skulle vel vært postet under butikkerfaringer.. :p
Ok, nja nå koster jo ikke nye råder en dritt omtrent da. Skal enn begynne å bygge motor så er det lav utgift. Men skjønner hva du mener..
Kjører med argon hvis ikke jeg husker feil.
Bruker vel ikke bakgass på alu? Ser jo at folk sveiser fra begge sider så går utifra at dette ikke er tema. Er sikkert noen sveiseguruer her, jeg er jo bare grovsmed.
Nja ikke så aktuelt med bakgass når enn sveiser alu. Men når jeg skal begynne med det rustrfrie grenrøret mitt så er vell det fordel.
Ikke skjedd stort her. Men jeg har fått kjøpt meg AC/DC TIG apparat da :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/86.jpg
Ikke skjedd stort her. Men jeg har fått kjøpt meg AC/DC TIG apparat da :D
Mye måtte du ut med for den herligheten? :)
Duka for laaange kvelder med aktiv wolframsliping nå...
Mye måtte du ut med for den herligheten? :)
Kjøpte det av en kammerat som har begynnt å ta dem inn. Planen var å selge dem for 6500-7000,- Du får ule om du er intr;)
Duka for laaange kvelder med aktiv wolframsliping nå...
Smells like that. Har du fått tatt iallfall en lang kveld forran dreimaskina å laga noen toppskåler til meg enda forresten? :p
Kjøpte det av en kammerat som har begynnt å ta dem inn. Planen var å selge dem for 6500-7000,- Du får ule om du er intr;)
Yeah, det frister. Er jo ca 3000 kr billigere enn Rilon AC/DC TIG apparatet som har fått et godt rykte på seg. Har du prøvd å sveise med det enda? Må ha noe som holder og som ikke gjør det umulig for en nybegynner som meg å få en OK sveis :).
Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.
Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf;)
Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.
Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf;)
Oki. Må nesten ha tilkobling for fotpedal da :p. Men er uansett en veldig god stund til jeg eventuellt handler meg et apparat, så mye kan ha skjedd på den tid :). Men interessert i å høre hvordan det er å sveise med når du har fått prøvd det litt.
Oki. Må nesten ha tilkobling for fotpedal da :p. Men er uansett en veldig god stund til jeg eventuellt handler meg et apparat, så mye kan ha skjedd på den tid :). Men interessert i å høre hvordan det er å sveise med når du har fått prøvd det litt.
Tja vet ikke jeg. Aldri sveisa tig før, det lille jeg skal tigge holder det nok til lenge=)
har sveisa litt tig jeg , mest med dette : http://www.generalwelding.co.uk/images/stories/products/welding-machines/mma-machines/415-large/Kemppi-Master3500MLS.jpg
om det du skal/har kjøpt er et godt apparat må jeg nesten invistere selv xD
Det kemppi apparatet koster "litt" mer enn 6500. Men er en drøm å tig'e med da :)
Det aller beste er nok kompinert tig/mig. Iallefall om man har verksted så man slipper å drasse rundt på det.
Sikker på at du skal bruke argon? Når vi kjøpte et esab tig AC/DC anbefalte han på butikken å bruke en annen gass, mulig det var mison AR, den kunne vertfall brukes på ac og dc sveising. Det var pga argon er "helseskadelig", man blir fortere syk av å puste inn argon. Den andre gassen hadde akkurat samme egenskapene som argon, men var ikke like skadelig.
Men uansett endte det opp med en argon flaske fordi dem ikke hadde inne den andre gassen :P Det er sikkert noen her inne som er sveisekyndige som kan svare på hvordan gass det er jeg snakker om.
Kjempe morro å sveise tig, jeg hadde selv aldri prøvd verken TIG eller å sveise alu før vi kjøpte apparatet, men etter litt trådforbruk å elektrodesliping får man det greit til :)
6500,- var rimelig for et ac/dc apparat!
Hvis det finnes ett miljø/helsesvineri og en ufarlig gass å velge mellom, så ta den med mest guffelure i. Jo mere gørr jo bedre fungerer det...
Lars:
Har planer om å få gjort det i løpet av 3 uker, dreieren på jobben er tilbake med nystøpt hoft og greier.
Hvis det finnes ett miljø/helsesvineri og en ufarlig gass å velge mellom, så ta den med mest guffelure i. Jo mere gørr jo bedre fungerer det...
Lars:
Har planer om å få gjort det i løpet av 3 uker, dreieren på jobben er tilbake med nystøpt hoft og greier.
Blir nok rein argon. ut fra det jeg har lest så er det brukt veldig ofte. har stilt spørsmål her tidligere å. men har aldri fått noe svar.
TeamBørnOut
04/05/10, 09:47
Jeg bruker ren argon. det bruker de på verkstedene bortover også. misjon 18 til vanlig mag sveising
«Mison» er handelsnavn på en gassblanding av Argon (Ar), kulldioksyd(CO2) og NO.
Argon er jo ein av dei reinaste og greiaste grunnstoffa som finnast, og Mison er jo stort sett Argon.
Ok, det er gøtt. Har en 20L med Mison18 som jeg bruker til MIG'n vet dere om det går mye gass til TIG sveising? Om det ikke gjør det så kan enn jo kjøpe en 5L isteden for å måtte leie en 10-20L..
TeamBørnOut
04/05/10, 15:59
Går vell ca halvparten :) jeg tror krana mi står på 5liter i minuttet.
Noen som vet hva slike store flasker koster å fylle på med Argon?
Det er jo bra at det ikke går noe mer iallfall.. Får se hva som går å få tak på..
Vet ikke helt åssen det er med Argon, men for 20L Mison18 betaler jeg ca1700,- i året. Også er det ca 870,- pr fylling.
TeamBørnOut
04/05/10, 18:13
Tror argon er dyrere... :/ men jeg skal prøve å "tyvfylle" litt fra et verksted :)
Får ikke fylt over mer enn halvparten uansett uten en fyllings stasjon det som suger.
TeamBørnOut
04/05/10, 18:42
Vet. men 1600kr som jeg betalte for misjon 18 sist kunne jeg brukt på andre ting følte jeg :D
Men på en annen side, får laga sveisa mye grom deler for 1700 spenn med gass å om enn er litt oppfinsom:P
TeamBørnOut
04/05/10, 19:13
Helt klart verdt timesprisen :)
Ja mener det hehe.
Litt leit å måtte ha 4 gassflasker stående på et sted men:P
Sånn, da har jeg vært nede å henta meg en 20L med Argon. Det koster akkurat det samme som Mison18.
Garasjefest idag!! Noen som er med?
Joakim-G_R
07/05/10, 18:10
Hva legger du i det? Poppe brune, eller hva? Kunne vært artig å sikla litt på en 200serie !
Tanken var jo å sveise litt 244 å drekke meg så drita at sveisen blir rettere om jeg lukker igjen øya?:D
VolvoR-Sport
07/05/10, 19:00
hahaha :D
hadde joina om det ikke har vært så langt unna ;p
Joakim-G_R
07/05/10, 19:22
Adressa da? :P
kan møte deg på torvet i halden? ikke kåt på å gi adr mtp visse statlige autoriteter:-P
Joakim-G_R
07/05/10, 20:03
Ouh, så langt som Halden ja, hadde det vært tidligere på kvelden så sku jeg kommet. :)
Sønda'n da?
jepp det er nok det. blir ikke no pils på søndag, men du kan godt slå av en visit;-)
Joakim-G_R
07/05/10, 20:15
Skal se hva vi får til da. :)
yes, med mindre det kommer noen iløpet av 30min så blir det fest no anna sted:-P
Mulig jeg har lest det før i tråden, men hvor mye tåler M51 kassa og hvilken type motor sitter den på originalt?
Vet ikke helt for å være ærlig. Magnus kjører jo med det i sin og 400 noe gamp.
Tar enn det pent så holder det sikkert litteranne.. Men er det noen som vet hva dem er "godkjennt" for så hadde det bare vært å skrike ut:p
Er du brukanes på å sveise TIG forresten Joakim? I så fall så skal du få ta lessions om du kommer imorra hehe:D
Er du brukanes på å sveise TIG forresten Joakim? I så fall så skal du få ta lessions om du kommer imorra hehe:D
Hvordan er TIG i begynnelsen? :)
Fikk ikke kjøpt meg tilsatts tråd før idag. Så har ikke prøvd i det heletatt for å være ærlig:P Fyra bare opp apparatet å sjekka om det skjedde noe her om dagen..
Men må lære meg åssen jeg skal stille det inn osv. vet åssen selve sveise teknikken funker i teorien. Må bare få alt til å klaffe hehe :D
Fikk ikke kjøpt meg tilsatts tråd før idag. Så har ikke prøvd i det heletatt for å være ærlig:P Fyra bare opp apparatet å sjekka om det skjedde noe her om dagen..
Men må lære meg åssen jeg skal stille det inn osv. vet åssen selve sveise teknikken funker i teorien. Må bare få alt til å klaffe hehe :D
Hehe :). Etter det det står i diverse guider så bør man begynne å trene på å holde et fint sveisebad på en stålbit før man begynner å mate med tilsatstråd ;).
Ikke stol på det jeg skriver, men hvis ikke jeg husker feil:
Ca 30A/mm på stål/rustfritt, ca 40A/mm på alu.
Gass ca 6-8l/min eller hva det nå enn er for noen enhet.
Prøv som chrml sier å smelte sammen biter først, å sveise med tilsats tar tid å lære seg.
Regn med å slipe bort ett par wolfram'er før det sitter.
Prøv som chrml sier å smelte sammen biter først, å sveise med tilsats tar tid å lære seg.
ca. 30A/mm på stål og rustfritt og ca 40A/mm på alu stemmer bra, ivertfall etter det jeg har lært meg til nå =P Går ivertfall etter det når jeg skal stille inn apparatet ;)
Det er gøtt:D Skål folkens! Enda en alkoholisert kveld på verkstedet er i gang;P
MOPAR Performane.
08/05/10, 21:33
Kjør på med litt mere gass, 8-10l/min.
Åsså stille inn litt afterflow på gassen etter at lysbuen er slukket.
Sliping av wolframen skal skje så slipesporene gå nedover på wolframen, ikke ha slipesporene 90grader på den, samt at man dupper wolframspissen såvidt nedpå slipeskiva til slutt, så du får bittelitt butt ende.
riktig det.lurte på om jeg skulle ta meg en tur og gi lars ett lite lynkurs en dag hvis ingen andre gjør det.
Greit å slipe wolframen riktig også, blir så rar lysbue hvis den slipes radialt.
Kjør på med litt mere gass, 8-10l/min.
Åsså stille inn litt afterflow på gassen etter at lysbuen er slukket.
Sliping av wolframen skal skje så slipesporene gå nedover på wolframen, ikke ha slipesporene 90grader på den, samt at man dupper wolframspissen såvidt nedpå slipeskiva til slutt, så du får bittelitt butt ende.
Hvor lenge burde apparate kjøre på med gass etter at lysbuen er slukket? Apparatet jeg bruker står på 1,5sek afterflow.
riktig det.lurte på om jeg skulle ta meg en tur og gi lars ett lite lynkurs en dag hvis ingen andre gjør det.
Greit å slipe wolframen riktig også, blir så rar lysbue hvis den slipes radialt.
Man merker fort hvis wolframen må slipes, lysbuen blir jo ikke litt konsentrert da :P
Er det noen av dere som har peiling på TIG som vet om noen guider for forskjellige sveisemetoder på nettet?
Jeg har pleid å kjøre rundt 2. Var en sjakaladd som jatta om 5 sek en gang, men da blirn jo sittende og glane hele den kvelden.
Er det så veldig mange måter å brenne sammen to stålbiter med tig på da?
Ett annet hett tips er å få tak i gasslinse, jeg syns det ble mye bedre.
TeamBørnOut
12/05/10, 20:47
er du en jævel på tig turb00le? Du får gi meg et kurs en dag også :)
Husk musikk til TIG sveising! letere å holde takten til noe vazelina eller lignende :D
No kiss å masse øl blir bra serru:D
volvobrage
12/05/10, 21:35
No kiss å masse øl blir bra serru:D
skjer det noko med 245en eller?:P
Mr. Crepsley
13/05/10, 11:32
Er vel bare øl drikking og platesmelting regner jeg med.. :)
skjer det noko med 245en eller?:P
Nei det skjer veldig lite med den for tia. Håper å få gjort noe når jeg blir ferdig med 244'n :)
Er vel bare øl drikking og platesmelting regner jeg med.. :)
Igår så var det iallfall ikke noe annet hehe. Viktig med øl;)
Men fra en ting til en annen så har jeg titta på litt felger til bilen nå, hva mener dere om de her:confused:
Dävin DS1:
http://customwheel.com/custom_wheels/images/DS1.jpg
Dävin DS4:
http://customwheel.com/custom_wheels/images/DS4.jpg
19x8,5" forran med 245-35 19
19x9.5" bak med 255-35 19
Joakim-G_R
16/05/10, 13:40
American Racing?
Ellers har jo disse mye kult:
http://www.splitrims.com
Hva sier du til 19" Gr.A-style, med valgfri kant? :D
American racing thrust 2 19" kanskje ja:D
Nja vi får se. Dävin felgene kommer på 23.000,-pluss frakt og moms :P
Joakim-G_R
16/05/10, 14:26
Hehe, såpass ja!
Er vel noe sånt Splitrims kommer på også, tenker jeg..
Joakim-G_R
16/05/10, 14:37
Ellers så ligger jo dissa ute til salgs på finn..
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22375599
Neeej 18" er for noobs xP Må ha 19":D
Joakim-G_R
16/05/10, 15:22
Tilogmed 17" eier 19 hvemsomhelst dag, sålenge det er senterbolt!! :D
Tilogmed 17" eier 19 hvemsomhelst dag, sålenge det er senterbolt!! :D
Sant, har tenkt på det å. Lage spacere med senterbolt. Men det er VELDIG få 19" felger som har mulighet til senterbolt.
----------------------
Men nå har det blitt gjort en arbeids instatts på verkstedet igjen. Fredag fra 13.30 til 03:30 og Lørdag fra 09:30 til 18:30 var det rør som stod på lista.
Skal tørre å skryte på av at det ble jævlig bra:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/899.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/900.jpg
Har du bygd avløp? :D
Yeeees:D Duktig eller hur? =D
Joakim-G_R
16/05/10, 16:04
Din rørmåkare..
Hæhæ, var bare medhjelper holdt jeg på å si. Men fikk frigjort en masse plass iallefall!
Joakim-G_R
16/05/10, 16:23
Det er digg.. Når blir den virkelige innvielsesfesten da? :p
Nja det blir så fort jeg får dass der nede, ser på det som en nødvendighet før en ordentlig fest heeh:D
Joakim-G_R
16/05/10, 17:46
Har jo 2 muligheter, ser jeg på siste bildet.. :p
Bygge inn sammen med kompressorn da vett.. :)
Hehe neida jeg har et rom til som det skal bli dassi ;) Det blir bak kompressoren. Ikke tre veggen ved kompressoren men bettong veggen. DER blir det dritær.
Liten gladmelding fra statene. Så vidt som det ser ut nå så vil motor betene mine ankomme dem 4.juni. Så blir dem shippa over hit:D
Ellers så har jeg fått tak på en kamerat som er platearbeider å flink på sveising til å begynne litt smått på å sette inn buret i 245'n.
VolvoR-Sport
23/05/10, 19:35
send stempla osv til meg du :)
veiv og råder kan du beholde :p
Liten gladmelding fra statene. Så vidt som det ser ut nå så vil motor betene mine ankomme dem 4.juni. Så blir dem shippa over hit:D
Ellers så har jeg fått tak på en kamerat som er platearbeider å flink på sveising til å begynne litt smått på å sette inn buret i 245'n.
trur nok ikke stempla er noe serlig for deg mtp. dem har 2.8L komp høyde;-)
Men nå nå vi flame Joakim_G-R her! han har lovt å komme på besøk i 2uker uten å komme! Et det sånn *volvo eliten* skal oppføre seg hehe;-D
Joakim-G_R
24/05/10, 00:29
Sorry m8 :(
Skal nok samle en liten hær og komme på overraskelsesbesøk jeg, tenker jeg.. Er nok 3 volvofreaks til som sikkert vil være med og juge litt..
Overrasker meg selv over hva jeg klarer å glemme!
ang. tigsveisinga så bruker man 15-18L/min med gass. Det at gassen skal sige en stund etter lysbuen er slukket er jo for å beskytte stålet så 1.5 sek mener jeg høres litt lite ut. Ville ikke stillt på mindre enn 3sek hvertfall.
Jeg er ingen ekspert , men jobba på et metanol anlegg der det var mye tig sveising av høyttykksrør , å det var slik de gjorde det hvertfall.
Sorry m8 :(
Skal nok samle en liten hær og komme på overraskelsesbesøk jeg, tenker jeg.. Er nok 3 volvofreaks til som sikkert vil være med og juge litt..
Overrasker meg selv over hva jeg klarer å glemme!
For dårlig hehe. Men du får skrike ut i helga i så fall. Er blakk så da har jeg ikke mulighet til å forville meg ut på fylla xD
ang. tigsveisinga så bruker man 15-18L/min med gass. Det at gassen skal sige en stund etter lysbuen er slukket er jo for å beskytte stålet så 1.5 sek mener jeg høres litt lite ut. Ville ikke stillt på mindre enn 3sek hvertfall.
Jeg er ingen ekspert , men jobba på et metanol anlegg der det var mye tig sveising av høyttykksrør , å det var slik de gjorde det hvertfall.
Hmm ok. Får se hva som blir best ettervært som jeg får lært meg å TIG'e og bruke apparatet.
--------------------------------
Men ellers så ser det ut som om det kanskje blir bur som nevnt tidligere. Ser lys i enden på tunellen ang. torpedo'n på 244'n nå så da er det bare å matte ned den å tinne litt. Så sende avgårde for lakk. Å da begynner jeg med buret så det er klart til lak når 244 kommer tillbaks:D
Oi oi oi, nå fant jeg noen bilder fra uka etter jeg henta den i 2006. Det var artig å se forandringa:O
Eneste jeg har gjort her er å sote rutene å klaske på hekkspoiler + litt klistremerker.. Også ser det ut som om jeg har pella av listene over lyktene for å lakke dem.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1638.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1639.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1640.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1641.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1642.jpg
Da var wattlink bestilt;) Fikk det så billig at jeg bare måtte:rolleyes:
Det blir nok bra.. :)
Men hvordan blir det da med speedometersignal, om du ikke har wire da?
TvilsomRacing
31/05/10, 16:32
Får sellholm baklokk både med og uten giver hull..
Kjøpt nytt eller? vurderer wattlink på bilen min jeg og
Det blir nok bra.. :)
Men hvordan blir det da med speedometersignal, om du ikke har wire da?
Får satse på det vell? ;) Det er uttak til speedo på lokket så det er ikke noe problem.
Får sellholm baklokk både med og uten giver hull..
Kjøpt nytt eller? vurderer wattlink på bilen min jeg og
Trur ikke dem selger dem uten uttak for speedo til 1031 lenger faktisk. Lite vits å lage to typer egentlig.
Forresten noen som tørr å gjette på hva jeg ga for den? Nesten komisk hvor lite det ble. Altså helt nytt lokk fra sellholm med usveisa stag, unibals, fester osv.
Ræv:Phehe Nei det var litt lavt men ikke mye om å gjøre;)
USJ ØSJ Å ÆSJ! Pella ut gulvmatta og trekket over hjulbuene bak på 245'n idag for å gjøre klart til å sveise bur. Der ble jeg møtt av rusthull rett ut i hjulhuset på begge sider:mad: Så da må jeg få tatt den rusta før jeg får begynnt med buret:(
Mr. Crepsley
02/06/10, 21:50
Det klarer du så fint atte :)
Tveite Performance
02/06/10, 21:53
kver gang eg er inn på gullprosjekter ser eg ned på prosjektet ditt og håper de står oppdatert........ men de er lenge siden no. stå på. vill sjå meir ;)
Det klarer du så fint atte :)
Gøtt å høre at du har trua pått hehe:o
kver gang eg er inn på gullprosjekter ser eg ned på prosjektet ditt og håper de står oppdatert........ men de er lenge siden no. stå på. vill sjå meir ;)
Veldig koselig å høre at folk synes det ser akseptabelt ut det jeg har gjort. Skal prøve å få ferdig resten av rust sveisinga på 244'n idag så jeg får begynnt å tinne/sparkle den. Så blir det å ta ned civicen til en kamerat å ta kanalene på den. Men da kommer jeg nok til å gå litt fram å tilbake mellom den å 245'n så jeg får fiksa buret på den å..
Har fått tatt litt bilder fra rusta på hjulbuene bak nå. Problemer med å få lagt dem over på laptoppen i verkstedet. Fikk bare over ett så begynnte den å krangle. Resten kommer når jeg kommer hjem.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/580.jpg
-----------------
TITT HER FOLKENS, MULIG DERE BLIR INTR!
Er i dialog med et firma nå ang. å lage karbon HALVSNUTE panser til 240.
Det er da snakk om komplett karbonfiber panser med innvendig ramme osv i karbon fiber ferdig til å skru på bil. Da så klart også ferdig klar lakkert.
Prisene jeg har fått er.
15-16.000+mva pr.stk
9000+mva vist det blir bestilt 5stk
Vist noen er intr. så skrik for guds skyld!
Joakim-G_R
07/06/10, 20:34
Hørtes spennende ut, men oppmot 12 000 for et panser? Hmm..
Ja siden staten skal ha 1/4 av alt her i landet så koster alt penger:-/
Her er resten av bildene som lovt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/584.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/585.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/586.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/587.jpg
Ikke mye å gråte over. Men det er der *hate*
Også et lite bilde av kompressor hjørnet. Smelt opp siste plata + kobla opp tørke/vannutskiller'n idag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/588.jpg
Joakim-G_R
07/06/10, 21:04
Absolutt.. Også koster det å være kar!
Kar er enn jo uansett. Men real penis-forlenger koster penger:p
Joakim-G_R
07/06/10, 21:34
Hehe.. True!
Så ut som noen andre har vært å pult på høyre innerskjerm?
Ja realt høl på høyre side. Men det er jo sjarm er det ikke?:confused:
Joakim-G_R
07/06/10, 22:48
Har litt kjekt å klå med jeg og.. Så du er velkommen i klubben. :)
Hvordan blir prisen på panser om man driter i klarlakken, med tanke på å lakkere selv?
Jeg har ingen intensjoner om å være helt fast&furious ihvertfall.. :p
Jeg kan sende mail å høre om det lar seg gjøre.
rallyrosmo
08/06/10, 14:39
jeg er int...men ønsker og se finish og så vil jeg vite vekta
volvobrage
08/06/10, 14:44
du må beholde faltnosefronten på bilen din, ser så utrulig bra ut!
Finish så kan du se på den 90% karbon supra'n som er under oppbygging her i landet nå. Han som har laget mesteparten av karbondelen på den. (http://www.hpcomposites.no/Prosjekter/Toyota-Supra-MK-IV-i-karbon)
Vekt er ikke godt å si før første panser er støpt. Men kan høre med han når jeg får svar på sist spørsmål.
du må beholde faltnosefronten på bilen din, ser så utrulig bra ut!
Nei ikke fraråd han fra å kjøpe her nå:p Fint å "spare" 6lapper:D
rallyrosmo
08/06/10, 15:23
hvis det er hpc som skal lage kan jeg ta det direkte .:)
Herlig;)
Har laget en "Gruppekjøps Tråd" inne på selges/byttes under 240. (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6171)
Update til deg spessielt ArneR:
Panser for lakking i bilens farger for 7000 kr + mva. (da er de ferdig sprøytegrunnnet)
Ja idag krøp jeg til korset å skrev søknad til Vegvesenet om de diverse ombyggingene for å se hva de sier.:rolleyes:
TvilsomRacing
12/06/10, 22:25
Får håpe de er litt mer positive enn her oppe da... Fikk svar på søknaden min i dag! (nr. 2) Står bare masse piss om at det ikke kan godkjennes pga. ikke i hennhold til Rdir 77/541/EØF bla..bla.. endret ved Kdir 82/319/EØF bla..bla. osv??
Eneste stolene som kunne godkjennes. Og da med regulerbart understell...
Men i bilsportboka står det at stolene skal være fastmontert:confused: (vanskelig å tilfredstille begge parter:))
Men i slutten av brevet står det: med unntak av lisensiert kjøretøy med gyldig lisens:p
Så blir lisens på meg jah!!:D
Mr. Crepsley
13/06/10, 19:49
Update 07.07.10 hmmm :P
Skal du prøve å få godkjent coilovers eller?
Får håpe de er litt mer positive enn her oppe da... Fikk svar på søknaden min i dag! (nr. 2) Står bare masse piss om at det ikke kan godkjennes pga. ikke i hennhold til Rdir 77/541/EØF bla..bla.. endret ved Kdir 82/319/EØF bla..bla. osv??
Eneste stolene som kunne godkjennes. Og da med regulerbart understell...
Men i bilsportboka står det at stolene skal være fastmontert:confused: (vanskelig å tilfredstille begge parter:))
Men i slutten av brevet står det: med unntak av lisensiert kjøretøy med gyldig lisens:p
Så blir lisens på meg jah!!:D
Haha ok, nei får jo se hva dem sier. Tviler sterkt på at det blir ja til noe annet enn motor og senkesettet:P
Update 07.07.10 hmmm :P
Skal du prøve å få godkjent coilovers eller?
Neeehei, står ikke 07.07.10:rolleyes: hehe
Nei skal godkjenne den med Lesjöfors og Bilstein dempere tenkte jeg. Kan nok bare drite i å godkjenne den med coilovers med mindre enn får TÜV pappirer på det.
Da har jeg fått henta wattlinken. Får se om staga kan brukes på 240 siden det er laga til å sitte på Escort Mk1 med korta 1031 aksel. Men alt er jo med så er bare å kjøpe halvannen meter med rør i værste fall.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1168.jpg
Også et bilde av det som skal stå på innsia wattlinken:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1169.jpg
Og sist men ikke minst bilde av delevasker'n, ferdig med renseveske å greier:eek:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1170.jpg
volvobrage
16/06/10, 19:42
ser bra ut:) alltid like kjekt med nye deler:D har du andre gromme planar for bakstillinga og??
las tidligare i tråden at du kun har leigd verkstaden, er ikkje det litt kjedelig og ordne så masse då?:S tenk viss eigar bestemmer seg for og kaste deg ut:P
Ja det er gøtt med nye deler=)
Blir jo justerbare moment stag fra kaplhenke racing først å fremst. Og det hjemmelaga coilover greiene mine..
Så ettervært så blir det justerbare bærebruer og dobbelt justerbare koni coilovers fra kaplhenke. Mulig jeg skal lage oljekjøling på akselen å, får se hva jeg gidder å har bruk for:)
Ja leier verkstedet, men har 5års kontrakt iallfall. Å han jeg leier av håper bare jeg skal bli der så lenge jeg kan så det blir brukt til noe ordentlig.
volvobrage
16/06/10, 20:11
Ja det er gøtt med nye deler=)
Blir jo justerbare moment stag fra kaplhenke racing først å fremst. Og det hjemmelaga coilover greiene mine..
Så ettervært så blir det justerbare bærebruer og dobbelt justerbare koni coilovers fra kaplhenke. Mulig jeg skal lage oljekjøling på akselen å, får se hva jeg gidder å har bruk for:)
Ja leier verkstedet, men har 5års kontrakt iallfall. Å han jeg leier av håper bare jeg skal bli der så lenge jeg kan så det blir brukt til noe ordentlig.
høres bra ut:)nokon tankar om når bygget kjem til og stå klart?og blir det bredding aav karross?:D
skjønner:)hhar blitt ein floott verkstad!!
høres bra ut:)nokon tankar om når bygget kjem til og stå klart?og blir det bredding aav karross?:D
skjønner:)hhar blitt ein floott verkstad!!
Nei jeg aner ikke. HÅPER jeg skal kunne kjøre meg en tur med den i slutten av den sessongen her. Med 8v motor da så klart. Har ikke råd med 16v maskina iår=(
Blir bredding av karosseriet ja, framskjermene og bakdører/bakskjermer.
Takk skal du ha, lagt alt for mange timer i det men :rolleyes:
volvobrage
16/06/10, 20:48
Nei jeg aner ikke. HÅPER jeg skal kunne kjøre meg en tur med den i slutten av den sessongen her. Med 8v motor da så klart. Har ikke råd med 16v maskina iår=(
Blir bredding av karosseriet ja, framskjermene og bakdører/bakskjermer.
Takk skal du ha, lagt alt for mange timer i det men :rolleyes:
gleder meg skikkelig til og sjå ferdig karrosseri:)trur det kjem til og bli heil rått!!!
er viktig og ha ein bra plass og skru..det vveit eg alt om, på ein dårlig måte:P så du burde ikkje angre på tidsbruk der:)
gleder meg skikkelig til og sjå ferdig karrosseri:)trur det kjem til og bli heil rått!!!
er viktig og ha ein bra plass og skru..det vveit eg alt om, på ein dårlig måte:P så du burde ikkje angre på tidsbruk der:)
Ja får håpe det blir bra. Kommer ikke til å bli noe ekstremt, maks 4cm pr side/skjerm. Men det blir jo synlig:)
Ja jeg begynner å bli fornøyd med verkstedet nå. Skal grave ut gulvet under 245' iløpet av sommeren så alt blir på et plan, og sette inn port bak 245'n også. Når det er gjort så blir det bedre plass har jeg inntrykk av. Få alt på ei flate osv.
Joakim-G_R
16/06/10, 22:26
Doble koni bak? Hvorfor ?
Tror ikke han mener doble justerbare koni som i 2 dempere på hver side, men at de er justerbare begge veier. :p
Joakim-G_R
16/06/10, 22:34
Håper da det, ellers ville jeg vel prøvd noen dempere som var litt grommere.. :p
Ja det vil se dem er justerbare i både inn og utlastning:p
Fortsatt ikke sett noe Joakim her nede btw:rolleyes:
Joakim-G_R
17/06/10, 12:32
Ja det vil se dem er justerbare i både inn og utlastning:p
Fortsatt ikke sett noe Joakim her nede btw:rolleyes:
Bound og rebound, sier du? tur og retur? :p
Eru go på alusveis a?!
Judas!
+1
Bound og rebound, sier du? tur og retur? :p
Eru go på alusveis a?!
Ja mann:confused:
Nei jeg er ikke brukanes for 5 flate øre:rolleyes:
Joakim-G_R
17/06/10, 12:49
Shajt.. Ellers kunne du jo pula på felgen min.. :p
Kantkjørt eller sprekk/lekk?:P
Joakim-G_R
17/06/10, 17:37
Sprekk, på innsiden.. Turboole sku egentlig fiksa det - men du kjenner meg, treg som jeg er..
ole er jo ikkw kjennt for å være et lyn han heller, så kan tenke meg at en kombo av dere kan ta litt tid ja:p
ole er jo ikkw kjennt for å være et lyn han heller, så kan tenke meg at en kombo av dere kan ta litt tid ja:p
whatta???!!!:confused:
Hadde eksamen i går så nå skal jeg få dreid dingsebomsene dine...
Joakim-G_R
17/06/10, 20:39
whatta???!!!:confused:
Hadde eksamen i går så nå skal jeg få dreid dingsebomsene dine...
Sveise felgen min me det samme da.. :p Om du har tid! :)
Ikke hør på han ole. Han er bare en teit liten jente =P
Joakim-G_R
17/06/10, 22:46
Jeg? Er en teit liten smekker jente, for deg, mister!
Ikke hør på han ole. Han er bare en teit liten jente =P
Snarere skitten liten pike....
Haha oje;) Men du ooole, ta med noen alu tig tilsats som du sikkert har alt for mye av når du kommer nedover? så kan du få prøve om apperatet er brukanes til alu, også glemmer du igjen trådene som er til overs.
Joakim-G_R
18/06/10, 21:48
Ja, også kan du prøve det på felgen min. Da har vi en date da! Skitten liten pike VS 2 skitne østfoldingær?
Joakim-G_R
19/06/10, 14:37
Yo dookie!
TeamBørnOut
19/06/10, 14:43
NsJLhRGPv-M
Joakim-G_R
19/06/10, 20:50
cL_qGMfbtAk
Joakim-G_R
23/06/10, 00:51
Skjedd no med langtaket ditt a?
Nei det har ikke det desverre. Skal ta det siste på 244'n idag. Også hente civicen jeg skal rustsveise. Blir litt fikkling med 245'n sammtidig håper jeg.
Venter på svar fra statene ang motor delene, så tør ikke å begynne på noe annet som koster penger før det er ferdig betalt og i orden kan man si:p
Joakim-G_R
23/06/10, 12:42
Forstår jeg godt!
Sveise rust på civic? Smi ny bil, sier du? :p
Ja det er mer eller mindre et synonym. Kanalene er rett å slett vekk fra b-stoplen å bakover:eek:
Joakim-G_R
23/06/10, 13:02
Japsebiler...
Fått lurt Ole ned til deg snart a? Har vel fylt opp frakkelommene med smågodt nå?
Ja det stemmer bra..
Nja han kommer nok nedover når han er ferdig med toppskålene mine. Så mulig vi kan fikse date da;)
-------------------------------
Fikk svar fra Statens vegvesen idag. Egentlig veldig fornøyd med svaret jeg fikk:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1955.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1956.jpg
Ingen som deler "gleden" min? :eek:
Ingen som deler "gleden" min? :eek:
Jo, jeg synes dette var flott :). Du inspirerte meg faktisk til å skrive en søknad om effektøkning til Statens Vegvesen før i dag!
Mr. Crepsley
23/06/10, 22:55
Dette så jo knall ut ! Ser jo ut som du kan få stortsett alt du har planer om i vognkortet. Men, 7,5mm økning av sporvidde på hver side, hvor brede dekk blir det?
TeamBørnOut
23/06/10, 23:03
akkurat det han vil. det er ikke ofte snuten står langs veien med målebånd :D
Jo, jeg synes dette var flott :). Du inspirerte meg faktisk til å skrive en søknad om effektøkning til Statens Vegvesen før i dag!
Det er jo bra! hehe
Dette så jo knall ut ! Ser jo ut som du kan få stortsett alt du har planer om i vognkortet. Men, 7,5mm økning av sporvidde på hver side, hvor brede dekk blir det?
Ja det virker sånn, er ikke helt sikker:S Men det står maks tillatt sporvidde i Volvos Godkjennte Produktendringer mener jeg. Skal godkjenne den med Super DTM felgene iallfall.
Joakim-G_R
24/06/10, 00:30
Nice! Fikk et fint brev du også.. Fikk samme svar som deg, men ingen spesifisering på at jeg trengte å dokumentere anskaffelse av deler. Knekke svartejobber og tyveri, tenker jeg.
Jeg fikk også godkjent fuelcell :D
Ok. nice det da;) Jeg tar det her i første omgang. Så får vi se hva som skjer senere rett før 16v motoren skal hoppe nedi (A)
At du får godkjent wattlink er interessant, kanskje på tide å planlegge litt :)
ja akkuratt den ble jeg overrasket over faktisk. kjekt å ha fagbrev som bil mekaniker når dem sier det må bli gjort fagmessig:rolleyes:
ja akkuratt den ble jeg overrasket over faktisk. kjekt å ha fagbrev som bil mekaniker når dem sier det må bli gjort fagmessig:rolleyes:
Eller meinar dei gjort av ein godkjent karosseriverkstad? Er jo uansett ikkje så mykje endringar du må gjere i karosseriet for å få det på plass. Er litt meir om ein skal ha 4-link forsovidt.
TvilsomRacing
24/06/10, 11:08
grattis med den godkjente søknaden :D ser det er stor forskjell på hva man får godkjent fra plass til plass...:)
tror de ser mest på om du har gjort et skikkelig arbeid og ikke har store porete sveiser, osv. er vel det de kaller "fagmessig" utført ;)
Eller meinar dei gjort av ein godkjent karosseriverkstad? Er jo uansett ikkje så mykje endringar du må gjere i karosseriet for å få det på plass. Er litt meir om ein skal ha 4-link forsovidt.
Nei det kan dem da ikke mene:P Jeg tolker det som at det skal være gjort ordentlig å forsvarlig. Altså ikke splitte en cola burk å poppe den fast for å få feste nr to. :P
Jeg kommer til å bruke det orignale festet som sitter på bilen som nedre feste også kapper jeg av festet fra den røde å korter den inn å sveiser den opp på høyre side av bilen.
grattis med den godkjente søknaden :D ser det er stor forskjell på hva man får godkjent fra plass til plass...:)
tror de ser mest på om du har gjort et skikkelig arbeid og ikke har store porete sveiser, osv. er vel det de kaller "fagmessig" utført ;)
Jo takk:D Sendte søknaden til region Øst bare, kan jo ikke velge hvilken stasjon enn vil på lenger.
Joakim-G_R
24/06/10, 15:46
Går vel til om- og oppbyggingsgruppen, ser det ut til.
Sendte også en søknad til avdeling øst. Den er nå oversendt saksbehandler fikk jeg beskjed om, så kommer nok svaret i slow-mail om et par uker eller noe.
Går vel til om- og oppbyggingsgruppen, ser det ut til.
Wow, lært deg å lese nå? hehe :confused:
Sendte også en søknad til avdeling øst. Den er nå oversendt saksbehandler fikk jeg beskjed om, så kommer nok svaret i slow-mail om et par uker eller noe.
Ja det fikk jeg beskjed om og, en uke senere lå brevet i kassa. Må si det gikk kvalmt kjapt kontra alt annet som har med staten/vegvesenet å gjøre.
Joakim-G_R
25/06/10, 19:38
Wow, lært deg å lese nå? hehe :confused:
Kan telle til 2 og knytte mine sko også!
Tenkte mer på at det går til den gruppa, og ikke en gretten pensjoneringsklar kæll som ikke ønsker noen noenting godt lenger... :p
hehe;)
Ja det kan være både bra og negativt i å for seg.
Henta civic'n igår å satt den på bukker. Måtte speide litt etter noe som gikk å både jekke å bukkene den opp på, men fant jo noe som var noelunde rustfritt:p
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2635.jpg
HAHA, men det er ikke første april idag. :)
Mr. Crepsley
15/07/10, 19:43
Ikke alle som bytter en grom 245 med en standard honda civic full av rust.. :)
HAHA, men det er ikke første april idag. :)
Ikke alle som bytter en grom 245 med en standard honda civic full av rust.. :)
Jo æ? Er jo noen som gjør det:rolleyes: Har jævlig dårlig samvittighet om at det har blitt gjort så lite med bilen det siste halvåret. Men nå er det for mange baller i lufta og det er så ut av en annen verden varmt=(
Mr. Crepsley
15/07/10, 19:57
Slutt og klag på varmen, her oppe har vi faktisk sol nå! Og svimlende 10 grader .... i juli.
Joakim-G_R
15/07/10, 22:30
Jo æ? Er jo noen som gjør det:rolleyes: Har jævlig dårlig samvittighet om at det har blitt gjort så lite med bilen det siste halvåret. Men nå er det for mange baller i lufta og det er så ut av en annen verden varmt=(
Solgt vogna, fordi det er varmt? Haha, visste du var ei knehøne!
Fått heteslag stakkars mannen ;)
Slutt og klag på varmen, her oppe har vi faktisk sol nå! Og svimlende 10 grader .... i juli.
Solgt vogna, fordi det er varmt? Haha, visste du var ei knehøne!
Fått heteslag stakkars mannen ;)
Why won't anyone belive me:mad::(
Fordi det er helt usannsynlig, og kommer som julkvelden på kjerringa? :p
Men er det sant altså?
Mr. Crepsley
16/07/10, 18:34
No picture, didn't happen.
Haha nei den er nok ikke solgt:P Står fortsatt å ruster nede på verkstedet sammen med resten av skramlet hehe:D
Men er litt fedup av et vist firma som blir forkorta med RSI som faen meg har verdens DÅRLIGSTE kundebehandling. Råder ingen i verden å kjøpe derfra. Greit, SPM veiva koster 10 000 mer. MEN DU FÅR DEN IALLFALL!!Gaaad, det måtte ut av systemet:confused:
Mr. Crepsley
16/07/10, 21:09
Jeg bestillte faktisk det spakstellet fra RSI! Tok 2,5 mnd til de svarte, men når de først svarte hadde jeg det på døra etter en og en halv uke.
Bra du ikke solgte, hadde kommet til å angre
Jeg bestillte faktisk det spakstellet fra RSI! Tok 2,5 mnd til de svarte, men når de først svarte hadde jeg det på døra etter en og en halv uke.
Bra du ikke solgte, hadde kommet til å angre
Nei den gammle bolindern kommer jeg nok til å ha til jeg blir lagt i eske trur jeg.;)
Men RSI suger små innvandrer baller. Skammelig at det skal gå ann å holde på som dem gjør.
skåååål:P
Heheeeey! Grabben har vaknat:D
Mr. Crepsley
16/07/10, 21:42
Er det noen som har fortalt dem at de suger små innvandrer baller?:)
Jeg har to stk mails som jeg trur gir dem et ganske godt inntrykk av mine meninger for å si det sånn:p
Mr. Crepsley
16/07/10, 21:49
Hehehe. Jeg sa bare når jeg bestillte spakstellet at de skulle få en sjangse hos meg for å motbevise ryktene sine..
Joakim-G_R
18/07/10, 18:11
Hehehe. Jeg sa bare når jeg bestillte spakstellet at de skulle få en sjangse hos meg for å motbevise ryktene sine..
Men de bekreftet ryktene?
Jeg har bevis på at dem er klar over at de har dårlig service:
This is my first post on turbobricks. We have the cranks in. We have done a poor job communicating amongst ourselves at RSI as to who was handling the next steps for the group buy. At this point I will take responsibility for us not doing anything and offer my apologies for the crappy service. Tomorrow, Saturday, afternoon I will be at RSI and work on the emails to you regarding monies and any other information. My belief is you are all using our email info@r-sport.org to communicate with us. Going forward we will be timely in our email response. It doesn't matter how good the products are if we don't get them to you, do it in a timely manner and communicate current information. Please accept my apologies. Finishing up your orders and getting them shipped is my main focus.
Portland, OR 97211
mitch@r-sport.org
503-408-6573
Å var du på skogen idag forresten Joakim?
Ja da var faktisk delene på vei mot New Jersy. Så regner med jeg har delene 2. august. Med mindre flyet styrter:P
Joakim-G_R
21/07/10, 10:18
Ja, jeg var på skogen på sønda'n ja!
Står her og hører på pjattet til frua..
http://milfhunter.no/vccntreff/IMG_7947.JPG
Jasså ja, du som gikk sammen med Ole eller? Da møtte jeg deg forran den lyseblå 242'n med 16v maskin fra VS.Motor isåfall:p
Joakim-G_R
21/07/10, 13:12
Typ blå genser?
Ja, og gossin mage :) :p
Jasså ja, du som gikk sammen med Ole eller? Da møtte jeg deg forran den lyseblå 242'n med 16v maskin fra VS.Motor isåfall:p
Ja, stemmer nok det ja, gikk litt med han au!
Mr. Crepsley
21/07/10, 19:38
Tja, njaah. Baade og Joakim. Tok 2,5 mnd for jeg fikk svar paa den mailen, men 1,5 uke naar de forst sendte den.
Ja, og gossin mage :) :p
Ja, stemmer nok det ja, gikk litt med han au!
Rekti ja, burde vært påbudt å ha på seg klær som forum nicket stod på under sånne treff, er jo hakka umulig å vete hvem faen folk er når enn ikke har bilder her inne:confused:
Tja, njaah. Baade og Joakim. Tok 2,5 mnd for jeg fikk svar paa den mailen, men 1,5 uke naar de forst sendte den.
Ja det var jo bra kjapt til dem å være:P
Joakim-G_R
23/07/10, 01:08
Rekti ja, burde vært påbudt å ha på seg klær som forum nicket stod på under sånne treff, er jo hakka umulig å vete hvem faen folk er når enn ikke har bilder her inne:confused:
Generalen Joakim Gulbrandsen @ fjøsbokji ;)
Lagt til;) Ikke det at enn ser så jævla mye mer av meg inne på boka enn her inne men:rolleyes:
Joakim-G_R
24/07/10, 12:26
hehe, sky liten sjenert skolejente du..
Yes helt klart jeg er;P Du får ta deg en tur da vettu som du har sagt:D
Men igår så satt jeg igang med å slå vekk gulvet der 245'n stod. Fant ut at det var greit å få det unnagjort så enn kan stabble biler litt annerledes å ikke minst kunne rulle bilene rundt uten å måtte bukke opp.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2087.jpg
hehe, sky liten sjenert skolejente du..
Det er veldig unødvendig å øydelegge ein god prosjekttråd med pissprat, eg oppfordrar folk til å halde seg til topic, og ta tullet andre plassa.
Ikke at det her er den tråden med mest pissprat uten å kaste noen av di andre gutta på ilden. Men er forsåvidt enig i at enn kan ta sånt noe på andre plasser;)
Joakim-G_R
25/07/10, 21:14
Slå bort sier du, pigger bort? støpe ny såle også, eller ?
Nei her er det rå muskelkraft som gjelder. 3 mann med slegge å spett;) Gulvet der har blitt støpt over et annet gulv holdt jeg på å si. Alt har vært på et plan å åpen løsning. Så ble det murt opp veggene jeg slo ned helt først og gulvet hevet .
Eneste er at det har blitt pigga opp ei renne fra sluket ved porten å opp til sluket vedsiden av hyllene for å få lagt ned avløpet i det nedre gulvet. så må bare få støpt igjen det.
Joakim-G_R
25/07/10, 21:37
Aha, da er'e jo muligheter!
Ja jeg er redd for det. Er fint å ha alt klart når jeg skal begynne å bredde bilen osv så jeg slipper å flytte for mye på den når den er kappa i beter.
Mini update på at motor delene har kommet seg trygt til lager depoet til JetCarrier i Linden NJ. Så virker som om alt er etter planen å jeg har innmaten mandag til uka:D
Å ellers så lurer jeg på om jeg kanskje klarer å få vekk resten av gulvet imorra sånn at jeg får spyla unna å mala veggene ned å kanskje støpt igjen der de har pigga opp for avløpet.
Ikke at det her er den tråden med mest pissprat uten å kaste noen av di andre gutta på ilden. Men er forsåvidt enig i at enn kan ta sånt noe på andre plasser;)
Nei, er nok ikkje det, men er ein gulltråd, så må halde på seriøsiteten.
Fått slått å kjørt vekk resten av nedre del idag. Håper været holder seg imorra så jeg får tatt resten. Ellers så ser jeg at veiva osv har blitt sendt avgårde på fly til norge allerede. Så kan hende jeg har det før helga:eek:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2241.jpg
Må koste noen kroner å sende slike ting med fly? :)
Nja det får jeg jo se iløpet av uka når jeg får fakturan :-/ Men heller det enn å la det ligge å dyppe i på sjø'n i 2-3 uker. Det er ikke akutelt:P
Hehe, den som venter på noe godt vet du.. :p
Ja helt klart;)
Nej men ut fra pris lista så er det ca 1200 spenn i frakt + moms. Men men, verdt det mtp frakt tid kontra båt.
Det er vel kanskje det, du har vel ventet lenge nok også..
Ja mtp jeg bestilte i november 09 så synes jeg det er greit å få det hit så fort som mulig når jeg har mulighet til å påvirke leverings tiden:o
Ja mtp jeg bestilte i november 09 så synes jeg det er greit å få det hit så fort som mulig når jeg har mulighet til å påvirke leverings tiden:o
varene til oeb er vist på vei dem og nå fra rsi.
snakka med ham i helga.
Ja jeg har vært i kontakt med han på TB.. Jeg snakka med Cameron på iPD å lurte på om han kunne snakke med gutta der siden han kjenner dem hand on hand. Etter det begynnte det å skje ting;)
Joakim-G_R
28/07/10, 01:24
Nesten 10 måneders behandlingstid, nice.
Ja, men mtp at råder, veiv, stempel, arp bolter til topp og toppakkning kommer på mindre fra RSI enn kun veiv fra SPM så får det heller være.
Ser ut som om vi får vekk resten av gulvet imorra. Gadd ikke å knipse noe bilde idag siden vi ikke fikk vekk mer enn et par kvm.
de usa blinkersene, er det org us-blinkers eller er det eu-glass med us-look?
Det er real shit usa blinkers.
vet du om det finnes noen som passer eu-lykter?
Joakim-G_R
29/07/10, 14:42
www.hova.com har.
Dem passer vell ikke på eu-lyktene?
Joakim-G_R
29/07/10, 15:17
Dem passer vell ikke på eu-lyktene?
Mener du hovedlyktene? Det der er glass og lyktehus. Er visst bare små modifikasjoner for å få det til å passe. :)
Ja men jeg trur han tenker på blinklysglass med orange side som passer på euro blinkers.
Joakim-G_R
29/07/10, 16:28
Ja, de jeg linket til er hele lampa.
Men bare glasset skal passe det også, med litt modifikasjoner.
Ja men jeg trur han tenker på blinklysglass med orange side som passer på euro blinkers.
korrekt!
Joakim-G_R
30/07/10, 11:12
Ja, de jeg linket til er hele lampa.
Men bare glasset skal passe det også, med litt modifikasjoner.
Retter på meg selv.
US-blinkersene har visst mindre parklys-felt, og den "bakerste" skruen er visst lavere enn på EU-blinkersene.
Men jeg mener jeg har sett EU-glass med US-look ?
jeg og mener jeg har sett eu med us-look..
noen som har erfaringer med å lage usblinkers selv med kvitblink og refleks?
Joakim-G_R
30/07/10, 12:14
Er ikke mer enn et par dager siden jeg så noen på forumet her som hadde gjort det, og det var ikke direkte pent syns jeg. Blir like pent som å ha gul pære i lampa..
Men vi tar dette videre i tråden du har laget under 200-serien, så vi ikke går ut for mye i OT. :)
ja satt og tenkte på det ista jeg også at vi burde ha flyttet diskusjonen dit..
ikke mere OT nå. må ikke ødelegge tråden til Exerqtor.. hehe
Jau dere finner nok ut av det:p
Fått lempa vekk alt på utsia verkstedet idag pluss å tatt vekk enda mer inne og fått satt 244'n ute av veien. Trur det skal gå fint å ha 2 biler stående "permanent" og ha 2 biler enn kjører inn å ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2451.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2452.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2453.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.