PDA

Vis full versjon : Parkeringsvarmer 07-b: lage testverktøy selv?



Sunnfjord
16/06/11, 18:01
Har en varmer fra Volvo Flygmotor, byggnummer G 455. Laget for å varme luft og vann hver for seg. Byggeår 1986.
Jeg har servicehandbok 8 (87) for konstruktion och funktion, Reparation och underhåll, Felsökning + en bok 9(92) om Reparation och underhåll for Volvo 300 som i praksis er samme modellen.
I disse bøkene omtales Volvoverktøy 999933 (testlamper), 3712684-4 (kontrollboks), 3712196-3 (serviceverktøy) og 3712196-9 (måleutstyr).

(håper dere ikke må slite med at Skype vil ringe med delenumrene :confused:)

Trenger jeg alle disse og kjenner noen til hvordan jeg kan lage disse selv?

Varmeren har jeg plukket ut av en skrotet bil (som trolig var levert med denne som ny, sikret meg torpedplata) og ser godt brukbar ut men det hadde vært fint å vite om jeg har testet meg frem til at den fungerer før jeg setter den inn i bilen (ser ut til å være en del arbeid).
Volvo selv (i Førde) og et annet bilelektrisk verksted sa seg ikke i stand til å gjøre noe arbeid med brenneren.

Er slike montert i biler med LH 2.4? Jeg spør siden det ser ut til at nedre luftslangen kan kollidere med elektronikkbokser til motoren og det er sagt at disse ikke kan flyttes og remonteres på alle slags måter. Bilen er en -91modell med automat og elles ganske standard.

Har ikke greid å søke meg frem til andre tråder som beskriver denne.