PDA

Vis full versjon : 1996 850 2,0t, feilkoder, hjelp noen?



c20let2k
15/06/11, 22:52
Heisann, jeg har ikke noe spess peiling på volvo når det kommer til slike spesefikke ting..
Men jeg har en bror som har en 1995/1996 volvo 850 2,0T rekke 5'er som motorlampen lyser på..

Jeg har forstått det slik at det er mulig og lese feilkoder ut av disse bilene via blink på motorlampen?
Jeg forstår måten kodene fungerer på, da disse er ganske lik Opel sin måte..

Men hvor er da evnt stikket som må kortsluttes eller hvordan gjør jeg det for og få feilkodene til og bli blinket ut?

Takker for svar!

Langedal
15/06/11, 23:27
Det er vel OBD2 på denne, så da får du ikke lest ut feilkoder på gamlemåten (så vidt jeg vet).

Du må ha en feilkodeleser som støtter denne bilen. Finns flust av dem på nettet til en rimelig penge. Tror også Biltema har en, men den er det vel delte meninger om.

joneo1
16/06/11, 06:12
Tror jeg hadde brukt en hjemmelaget en for å lese kodene:

http://www.volvoclubthailand.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1213125089

Lysdiode (m motstand innebygd) og bryter får man på biltema. Koble opp, sett på tenningen (II) og trykk et trykk på knappen. Så er det bare å notere feilkoder. Bruk binders for de 3 lederne som skal ned i OBDII pluggen under myntholderen i midkonsollen.

Dette har jeg prøvd selv og fant feil på luftmassemåleren på min bil. Denne ble demontert, renset med el.nikk rens og montert igjen. Feil borte uten noe reset.