Vis full versjon : Noen spm angående 760
Hei, skal muligens se på en 760 gle i morgen. 1989. så har noen spørsmål som er greit å ha i bakhodet
- Er motoren den svenske eller den franske?
- Delt bakaksling kom i 88?
- Står i annonsen at startkransen må byttes. Denne er jo på svinghjulet, så da er det nok lettere å bytte hele svinghjulet? ca pris på et svinghjul? :p
Og sist men ikke minst; bensinforbruk: hvor mye bruker den på pen bykjøring og landeveis? 2,8 liter med autolat. (jeg er ikke så ille på økonomisk kjøring, når jeg først vil det)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29103534
Er sikkert ikke så mye mer å være obs på (sett bort fra rust) men spør likevel jeg :)
dette er den nye b280 motoren, vil si svenske å den sterke. bensinforbruk ligger rundt 1-1,5 l på mila.
er mk1 bakaksling på den ja;) og startkransen er litt å bytte, men klare det hvis du kan å skru litt!;) har sett på den bila sjøl, synd je kasta startkransen min.
mk1, multilink altså? :) er ikke den beste på å skru men :p Men er litt lettere å bytte hele svinghjulet enn bare kransen?
Joachim Sandven
16/06/11, 01:14
min '88 760 brukte vel aldri mindre enn 1.6, jeg solgte min etter 12 dager da hadde den brukt 2000 i bensin på 500km
Automat har ikke svinghjul. Startkransen er en egen løs del som sitter bak convertern.
Grei jobb å bytte, men du må ut med kassa.
Espen Title
16/06/11, 10:17
Jeg har startkrans til deg hvis du kjøper denna ;)
mk1, multilink altså? :) er ikke den beste på å skru men :p Men er litt lettere å bytte hele svinghjulet enn bare kransen?
Det er multilink ja :)
min '88 760 brukte vel aldri mindre enn 1.6, jeg solgte min etter 12 dager da hadde den brukt 2000 i bensin på 500km
Den kunne aldri i verden være frisk...
dissa bruke ikke mye bensin hvis dem er i orden. min gamle 280 som jeg hadde i 1988 760n min gikk på 0,7 på langkjøring ved jevn og pen normal kjøring. 1-1,2 på by kjøring.
b280 motora som er i denna trådstarter nevner er igrunn gode motorer. dem går å går som regel. er den gamle driten som er søppel. og 760 av den årsgang er en drøm å kjøre. god komfor og hele pakka. suverene biler, dissa 760 og 960 er di beste volvo bakhjulsstrekk å kjøre. er strålende fornøyd med min sjøl.
dissa bruke ikke mye bensin hvis dem er i orden. min gamle 280 som jeg hadde i 1988 760n min gikk på 0,7 på langkjøring ved jevn og pen normal kjøring. 1-1,2 på by kjøring.
b280 motora som er i denna trådstarter nevner er igrunn gode motorer. dem går å går som regel. er den gamle driten som er søppel. og 760 av den årsgang er en drøm å kjøre. god komfor og hele pakka. suverene biler, dissa 760 og 960 er di beste volvo bakhjulsstrekk å kjøre. er strålende fornøyd med min sjøl.
takk for svar :) må si meg at 0,7 på langkjøring var imponerende. hadde den automat? har aldri verken kjørt eller sottet på volvo med delt bakaksel, så er spent hvis det blir prøvekjøring
ja var automat. lå på 2000 omdr i 90, el om det var 80, men var ikke oppbrukt motoren min som mange andre er
Joachim Sandven
16/06/11, 16:49
760n min gikk elendig, men jeg begynner å få veldig lyst på en til merker jeg :P
Er B280 å regne for "svensk" og ikke "fransk"? Jeg har hørt antydet før at disse skal være betraktelig bedre enn de eldre B27/B28, men nesten alltid når det har vært snakk om Volvo V6, har de fleste vært så opptatt med å avfeie dem som ubrukelige at de ikke har vært mulig å nyansere bildet. Interessant å høre om positive erfaringer...
En B280 gir vel 140-150hk gjør den ikke? skal mulig se på bilen imorgen :) så da er det bare å se på det vanlige? rust, svetting og ulyder fra forstilling? automaten da? hvordan tåler den kmstand på 350' ?
En B280 gir vel 140-150hk gjør den ikke? skal mulig se på bilen imorgen :) så da er det bare å se på det vanlige? rust, svetting og ulyder fra forstilling? automaten da? hvordan tåler den kmstand på 350' ?
156 hvis je itte huske feil?:/ forstillinga er samma som resten av 7/900 serien, så itte tenk noe på det, se nøye på bakstillinga, automaten å motoren! spesielt automatkassa å motor. min gikk 360 000 lett, helt til pinnebolta på eksosen datt ut osv..
Sikkert litt rett på begge to? Det er nok 156 hk (som på B28E til 760 82-86) for de som ikke har katalysator, dvs 88 og (tror jeg) også 87. Denne typen heter vel B280E. Så er det med katalysator, 89-90, B280F, 147 hk eller noe slikt. Høres dette riktig ut?
Sikkert litt rett på begge to? Det er nok 156 hk (som på B28E til 760 82-86) for de som ikke har katalysator, dvs 88 og (tror jeg) også 87. Denne typen heter vel B280E. Så er det med katalysator, 89-90, B280F, 147 hk eller noe slikt. Høres dette riktig ut?
ja stemmer nok ganske riktig det mener jeg:)
den bilen er min, og er en drømm. og ganske dønn strøken :)
kjøpte den i går
den bilen er min, og er en drømm. og ganske dønn strøken :)
kjøpte den i går
da var det vel deg jeg spotta på bilbyen i kveld? :) grattis med godbil;) forresten er den tørst?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.