PDA

Vis full versjon : Feilkode 232



trykktestet
02/03/10, 19:59
Etter å ha fått noenlunde orden på bilen popper det opp en ny feilkode.
2-3-2 systemet kompenserer for rik eller mager blanding på tomgang. Har byttet det meste av sensorer, etter at den har nektet å gå på tomgang og hatt ett forbruk som hadde sittet ett amerikansk vinkeljern i skammekroken.

Har byttet innsugspakning, gasspjeldsensor, LMM, giveren til kjøleveske temp., renset gasspjeld og tomgangsmotor.
Har lambda sondre til 300kr fra ebay (samme som biltema?)

Noen som har noen ideer om hva som feiler bilen nå?

93 240 med LH2.4

TeamBørnOut
02/03/10, 20:01
billige lamdasonder = søppel. men sjekket at du har riktig bensintrykk da?

trykktestet
02/03/10, 22:32
Nei, har ikke sjekket bensintrykk. Får prøve det og.
Kan dette ha noe med at den ikke vil tenne på alle sylindre når den er kald av og til. Av og til vil den ikke gå i det hele tatt. Regner med den drukner i bensin.

TeamBørnOut
03/03/10, 06:48
bytta temp sensoren til hjernen da?

volvo240v8
03/03/10, 07:32
fikk plutselig en dag denne feilkoden selv.. min kan fjuske litt på tomgang også når den er kald.

trykktestet
03/03/10, 16:05
ja, har byttet den med en annen brukt.
men er jo ingen garanti for at den funker som det skal heller.

går det an å måle den for å se om den har ett illebefinnende eller ei?

trykktestet
12/03/10, 19:38
Nå er alt av sensorer og drit og lort byttet på bilen, bensintrykk er normalt osv. Nå fjusker den når jeg gir litt gass. Sist gang jeg gravde den frem fra snøen var det forsvunnet en del kjølevæske. Kan ødelagt toppakning gi sånne symptomer? Røker også litt hvitt når den går..

Har vel kanskje svart på mitt eget spørsmål her...?

ArneR
12/03/10, 22:30
Skal ikke se bort fra at kjølevann kødder med lambdaen nei, men jeg hadde også denne koden, samt de andre som går på kompensering for fet eller mager blanding.. Byttet lmm, og feilene fortsatte å komme, tok ut sikringen til hjernene for å slette læringen, og siden har det vært greit.

Du må nemlig slette dette, siden utbedring av feilaktige sensorer og givere og sletting av feilkoder ikke er nok, hjernene har jo lært å kompensere for de dårlige delene. Selv med nye deler, vil hjernene fortsatt kompensere, og blandingen blir feil igjen..

trykktestet
13/03/10, 00:48
Har hatt av batteriet mens jeg har holdt på. Får røske av toppen og bytte toppakning :(