PDA

Vis full versjon : Høyre hovedlys mangler strøm. V40 2000mod.



Sagen
15/06/11, 09:53
Søsteren har en 2000 mod V40 tdi. Høyre hovedlyd mangler strøm... Hvor er feilen?? Lysbryteren ble byttet for ikke lenge siden. Dobbeltsjekket mot den gamle for å utelukke eventuelle feil der. Veit det sitter en boks med masse elektronikk under dashbordet på venstre side. Hva finnes i den?

Forbedret emnetittel.

Mvh moderator Daniel V.

boman
15/06/11, 10:02
Har du sjekka sikringen? Eldre Volvoer har ihvertfall en sikring til hver side, kanskje din også har det. ;-)
Er vel sikringer under rattet og i motorrommet, er usikker på hvor frontlysene har sikring, men det ser du i instruksjonsboka.

Sagen
15/06/11, 11:13
Jepp. har sjekka sikringene. det er to sikringer (Høyre/Venstre). Uavhengig av bryterstilling er det strøm til begge sikringene, så jeg ville tro selve styringen/lysrelleet, eller lysrelleene sitter et annet sted. Sjekka ikke alle kabelføring nå, men husker jeg ikke feil er det forbindelse fra hovedlysbryter til den store elektroboksen under dashen. Hadde en mistanke om at det var feil i den tidligere, men bytta først bryterboksen siden jeg fikk tips om at feilen mest sannsynlig lå der.

jan ole
15/06/11, 15:58
har du målt om det er strøm på ledningene inn på lykta? (feilen kan være lednings brudd inne i selve lykta)

Sagen
16/06/11, 11:40
Nei, da jeg målte var det ikke strøm i ledningen inne på/ved lykta. Hvor kommer den ledningen fra? Kommer den fra "den sorte boksen" under dashbordet?

I går kveld var det ikke lys i lampa, men ved oppstart i dag tidlig hadde hun lys. Etter å ha kjørt ca 10 min forsvant lyset. Det kan være dårlig kontakt et sted, men da er det et annet sted enn ved lampa.

Må nok til med en utstrakt feilsøking, og takker for alle tips :)

Noen som kanskje har et koblingsskjema?