PDA

Vis full versjon : D5'ern min ryker litt mere svart ved pådrag..



Lasse B
14/06/11, 18:46
Har lagt merke til siste tiden att D5'ern min ryker mer svart ved pådrag enn før..
Tidligere var det en litt svart dott akkurat idet jeg ga på ,men nå vedvarer det lengre...

Noen som vet va det kan være?

Tom K
14/06/11, 19:33
Lenge siden du bytta luftfilter ?

MadAss
14/06/11, 19:45
Mulig sprengt intercooler - ikke noe uvanlig fenomen.

volvobertil
14/06/11, 21:04
Har lagt merke til siste tiden att D5'ern min ryker mer svart ved pådrag enn før..
Tidligere var det en litt svart dott akkurat idet jeg ga på ,men nå vedvarer det lengre...

Noen som vet va det kan være?
Dette får du også om du har en injektor som er på veg til å bli defekt.

Lasse B
14/06/11, 21:06
TomK: Har vell kjørt en 13-15000 på nye filteret...

MadAss: Jeeezz, det høres dyrt ut... Bilen går ikke dårligere (tror jeg)... Går det å leses ut, eller er det kun ved selvsyn??

Lasse B
14/06/11, 21:36
Dette får du også om du har en injektor som er på veg til å bli defekt.


Huff...Må få sjekket ut, skal kjøre på ferie om litt.

MadAss
15/06/11, 16:56
Du kan sjekke i nedre del av intercooleren foran og bakom om der er olje/fuktig. Om du greier å se deformasjoner, så er også dette et tegn på sprengt intercooler.

Kan være flere ting som gjør at bilen ryker, som bla nevnt overfor

Flakk
16/06/11, 10:30
Injektorene er en svakhet på før 05. Bytta alle mine 5, kosta skjorta :S 15 lapper eller noe i den duren for 5 stk

Femund
16/06/11, 22:51
Du kan sjekke i nedre del av intercooleren foran og bakom om der er olje/fuktig. Om du greier å se deformasjoner, så er også dette et tegn på sprengt intercooler.


Jeg hadde dette problemet på min. Nedre delen av intercooler var helt buet og 'rørene' var blitt runde isteden for ovale, dessuten lakk den litt olje. Jeg har byttet intercooler nå.
Vet du hva som kan være en mulig årsak til at dette skjer?

cortinaterje
17/06/11, 06:10
Når min tok kvelden var den også buet nederst.

Når jeg byttet fant jeg masse sot innv i slangen mellom intercooleren og innsugmanifoilen.
Tok ut en stor kopp med oljeholdig sot fra det aliminiums skjøtestykket som skjøter sammen slangene....eller t-stykket der EGR kommer inn. Innsuget var innsnevret til under det halve og jeg ser ikke bort fra at dette kan føre til en trykkøkning i intercooleren når turbotrykket er på det høyeste

åpner der av og til nå for å sjekke, men har aldri funnet maken til mengde sot.