PDA

Vis full versjon : skifte av bensinpumpe



turkis95
14/06/11, 14:58
har en 95mod stasjonsvogn som jeg sliter med å ta ut bensinpumpa på...noen som vet om en fix måte å ta den ut på....takker for svar


Slått sammen tråder med samme emne.
Mvh
Moderator - Magnus Hagtvedt

boman
14/06/11, 16:42
Vet du hvordan du kommer til pumpa? Hvis ikke: Ta ut gulvet i bagasjerommet, så ser du en liten luke med fire skruer. Skru opp luka.
Under der er det en stor ring på bensintanken. Denne må skrus opp, den kan sitte godt, men med en stor skrutrekker og hammer får du den nok opp. Skru av slangene fra armaturet så skal den kunne lirkes ut.

turkis95
14/06/11, 19:17
takker bomann,tror det er releet som er gåent faktisk,prøver det først,ikke så dyrt,pes å få ut pumpa,prøvde men rimelig trangt,men tusen takk for svar:)

turb00le
14/06/11, 19:58
Den pumpa er simpel å få ut... Bare å sette seg på stumpen i reservehjulsbalja med en kald en. Hvis du prøvde å ta den underifra så skjønner jeg frustrasjonen.

turb00le
15/06/11, 04:35
Bytta på min stv for noen uker siden. Var jo igrunn bare å sette seg i reservehjulsbrønn, skru av lokket i gulvet så en kom til armaturen og løsne.
Den store plastmutteren sitter som regel dønn fast, bare ta stor skrutrekker og hammer og bank litt på den så løsner den. Slangeklemmene kan også være litt morkne så greit å ha nye for hånden.

Når alle slanger er løsna er det bare å trekke armaturet ut, må vel vri det 180 grader når du har fått det litt ut for å gå klar av noe skrot nede i tanken mener jeg å huske.

turkis95
15/06/11, 18:49
takker så meget t.o...lurer på hvordan man tar av bensinslangen,den sitter på en koppling som er bevegelig,husker ikke navnet på den i farta men hvordan tar man av den,er det en hurtig kopling?så var det den el.ledningen,er den kobbla til lenger inne liksom eller skal jeg ikke bry meg om den og bare skifte pumpa inni i bilen,mange spørsmål men håper du gidder å, svare,mvh bjørn

turb00le
15/06/11, 19:04
Den koblinger er det egentlig ett spesialverktøy til, men går å knote i filler.
Mener den er litt som en pushin pneumatikkobling.
El ledningen er skjøta i "balja" ved siden av reservehjulsbrønn.

turkis95
15/06/11, 20:52
så uten det verktøyet fårn vel ikke pumpa ut,eller?går jo ann å ødeleggen men er litt usikker på det,somk sagt så skal jeg skifte ut releet først,kan nemlig tyde på at det er gåent,men veldig takknemlig for at du tar deg tid og svare:)