PDA

Vis full versjon : hjelp ang godkjenne senk 940 varebil ombygd til 5 seter?



Bjørnstad
14/06/11, 08:32
jeg mener og ha lest noe her ang problemer med godkjenne senk på 940 pga verdt varebil. mener r style eller noe ikke fikk dette til eller fikk han det?
men uansett hva måte til for og få det godkjent?
dette gjelder en 98 mod 940 varebil som skal bygges om til 5 seter og godkjenne senkesettet.

vet at man må ha 4 hjulskontroll og tuv på senkesettet. men mener og huske det var noe med vekt som ikke stemte?

whipl4sh
14/06/11, 10:12
+1.. skal til å gjøre akkurat det samme

boman
14/06/11, 10:31
Ja, det stemmer at det er noen vekter som ikke stemmer. Du må få papirer ifra Volvo på at maks aksellast bak må reduseres. Husker ikke hva den skal reduseres til, men det står i papirene på fjørene mener jeg å huske.
Selv droppa jeg å godkjenne min tidligere varebil for jeg fikk beskjed av flere hos vegvesenet at så lenge bilen var forsvarlig(noe den er selv om den er senka) ville jeg ikke få bot eller risikere avkortning. Det eneste som kan skje er at jeg må vise bilen, så da tar jeg det heller om jeg blir stoppa og de sjekker det.

lasse940
14/06/11, 17:04
Jeg har godkjent senk tidligere varebil ble endel tull med vekter og dokumentasjon på demperne. Det beste vill jeg tro er å si fra til volvo om at de sender dokument på akselvkt. måtte nemmelig innom BT 4 ganger med mangende dokumenter akkuratt pga vektene og så måtte jeg dokumentere at jeg hadde byttet til "personbil" dempere.
Les i tüv papirene dine og be volvo føre inn de vektene i dokumentasjonen på senk til deg/dere...

boman
14/06/11, 17:34
Jeg har godkjent senk tidligere varebil ble endel tull med vekter og dokumentasjon på demperne. Det beste vill jeg tro er å si fra til volvo om at de sender dokument på akselvkt. måtte nemmelig innom BT 4 ganger med mangende dokumenter akkuratt pga vektene og så måtte jeg dokumentere at jeg hadde byttet til "personbil" dempere.
Les i tüv papirene dine og be volvo føre inn de vektene i dokumentasjonen på senk til deg/dere...

Har personbil egne dempere? Det var jeg ikke klar over.

lasse940
14/06/11, 17:56
Ja hverfall i følge BT og dokumentet jeg fikk av volvo da jeg søkte om å få ned akselvektene tilsvarende personbil. dette blir etter hva jeg har forstått ikke gjort automatisk ved å ombygge fra varebil til personbil.

Børge Vikebø
14/06/11, 20:16
Husk å be om endring av loadindex på hjulene også!