Vis full versjon : Forsterkede motorfester?
må ha nye motorfester, så lurer jeg på å handle forsterka på pedersen.
det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med disse?
hva mener de med forsterket? hardere? lengre levetid?
takker for svar.
Forbedret emnetittel.
Mvh moderator Daniel V.
IKKE kjøp de forsterka fra bcb ihvertfall! Org fra biltema tåler en god del mere og er billigere.
Nå vet jeg ikke om de fra Pedersen er like de fra bcb da men
vet heller ikke om de er samme,
skal bestille en hau av deler fra pedersen, så hvis det er verdt de kronene ekstra for "forsterka" motorfester så ville jeg heve de med på handle lista.
men ser mørkt ut så langt da :p
skal kjøpe bakstillings foringer også på biltema da, men er det noen som har gjort dette, som kan fortelle meg hvor mange jeg skal ha av hvert dele nr? :P
det er tre delenr, å hadde jeg vist hva som var hva, så hadde det vert lettere :P
litt offtopic kansje :S
Hei
Kjøp volvo 240 diesel motorfester... stort sett fastere får du ikke... vil si de er fastere enn forsterka motorfester og orginal turbofester.
De kjøper du på volvo, delenr.: 1229805 & 1272346
Pris: mellom 500 - 600,- pr. stk. Kommer ann på % din.
:-)
Hei
Kjøp volvo 240 diesel motorfester... stort sett fastere får du ikke... vil si de er fastere enn forsterka motorfester og orginal turbofester.
De kjøper du på volvo, delenr.: 1229805 & 1272346
Pris: mellom 500 - 600,- pr. stk. Kommer ann på % din.
:-)
hørtes veldig greit ut helt til jeg kom til prisen :P
koster jo 5 ganger mer en pedersens sine. er de verdt det? :confused:
jeg har prøvd de fra pedersen, de er ganske stive og motoren vrir seg ikke så mye, men det holdt ikke lenger enn 2 måneder
jeg har prøvd de fra pedersen, de er ganske stive og motoren vrir seg ikke så mye, men det holdt ikke lenger enn 2 måneder
2 måneder? :P
med hard kjøring da?
åsn motor har du?
hadde da en F motor med turbo på, cirka 200 hk. var ikke veldig hard kjøring, så jeg vet ikke helt hvorfor det røyk.
hehe..jeg har 130 hk :P
mulig det øker levelengden drastisk? :P
Øker levetiden det mer hester du har egentlig. Siden da river det seg laust i stedet for å bryte på motorfester, foringer osv.
Det du kan gjøre for å få motorfestene til å holde lenger er en demper på motor. Eventuelt ett stag. Er en skikkelig plage på 200 serien det der.
jeg tror også et stag på toppen av motoren er den beste løsningen, i stedet for skikkelig stive motorfester.
hmm...er det no tråd/guide for dette?
takker for svar :)
bare så dere veit grunnen til at motor festene ryker ved burning osv.
det er pga det er laga svakhet i de, så de skal ryke ved en frontkolisjon sånn at motoren har mulighet til å få under bilen.
ved normal kjøring uten å bråslippe clutchen osv, så holder de orginale fesene godt nok selv med 200hk. skal du herje, så må du regne med at de ryker i ny og ne. da er det vel bare å ha et par ekstra liggende. tar ca et kvarter og bytte det motorfeste som ryker (det på høyere side hvis ikke jeg husker feil)
De står jo også veldig flatt, hadde de stått litt mer på skrå som i 700/900 så hadde de bærga mye bedre.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.