PDA

Vis full versjon : Chip s60 BSR



Oter1000
13/06/11, 23:40
Heihei.

Lurer på å kjøpe meg chip, til 2,4 bensin.
Men når jeg bestiller spør dem etter reg og chassinr, hva i alle dager skal dem med det?
Noen som har et logisk svar? :)

GMV
14/06/11, 07:39
Fordi det er ikke chip du får, men en PPC enhet med programmet på som du kan selv laste inn å på den måten ha mulighet til å bytte mellom orginal/trim så ofte du vil.
De vil vel ha det for å forsikre seg om at du får riktig software, dessuten vil denne PPC enheten "gifte" seg med bilen din noe som gjør den umulig å bruke på andre biler.

Sollien
16/06/11, 14:37
Fordi det er ikke chip du får, men en PPC enhet med programmet på som du kan selv laste inn å på den måten ha mulighet til å bytte mellom orginal/trim så ofte du vil.
De vil vel ha det for å forsikre seg om at du får riktig software, dessuten vil denne PPC enheten "gifte" seg med bilen din noe som gjør den umulig å bruke på andre biler.

Helt umulig å få de til å være litt utro da?

andreas
16/06/11, 17:17
Ja...

fredrik-k
17/06/11, 21:04
det er vel at de lager programet ut i fra informasjonen om bilen. å gjennom chassinr. får de den infoen de trenger for å lage et program som er perfekt for din bil. :)

Tom K
17/06/11, 21:22
Helt umulig å få de til å være litt utro da?

Tror den parer seg med startsperra eller annen elektronikk slik at den kun virker på den bilen du oppgir vin nummer på

Sjakalen
18/06/11, 19:51
Det er ikke bare det. De skal også forsikre seg om at det faktisk får ann å bruke PPC enheten. I min gikk ikke det etter søk på de opplysninger de ba om. Jeg måtte ha motorstyringen inn på verkstedet for å lodde. Samme pris og funket like bra :)

Tom K
18/06/11, 22:03
merket du stor forskjell før og etter ?

Sjakalen
18/06/11, 22:07
merket du stor forskjell før og etter ?

Veldig. Det har ikke vært snakk om hvordan motorstyrke dette er men jeg hadde 140hk og til 188hk var det natt og dag. Bare lyden på testkjøringa ga meg gliset.

Så var det slik at etter trim så dro bilen jevnt helt ut på turtallet slik den skulle uten å dæve på 4500. Det var bare lættis slik den var.

Dessuten fungerte automatkassen mye bedre da kassen etter trim fant rette giret. Før trim så kicket den ned for så å at motoren dauet. Ikke noe å hente. Alt i alt en mer harmonisk bil med hensyn til samarbeid mellom motor og gear, mindre bensinforbruk, fetere lyd og at det faktisk skjedde noe etter kickdown.