PDA

Vis full versjon : Kjøpe Dice box i Sverige



xc70_awd
13/06/11, 22:13
Hei,

Jeg fant denne:

http://www.orebrobildiagnos.se/OBD2/index.php?main_page=product_info&cPath=1_4_20&products_id=177

Denne skal vist være "aktivert", samt kunne oppgradere enhetene.

Noen som kan bekrefte dette ?

Meg kjent så må programvaren bestilles fra volvo som en vare.

aarnes
14/06/11, 08:49
Det der er kinakopi, akkurat samme som selges på eBay-
VIDA får du brukt, men du får IKKE lastet ned software. det må kjøpes gjennom et aktivt VIDA abo mot VCCS.

xc70_awd
14/06/11, 15:11
Det der er kinakopi, akkurat samme som selges på eBay-


Ah, de skal jeg vel få tak i biligere her.
Den fremstod som "ekte".



VIDA får du brukt, men du får IKKE lastet ned software. det må kjøpes gjennom et aktivt VIDA abo mot VCCS.

Slik jeg har forstått det ja.
At alt er lukket i en slags DRM.

Da får vi gå for noe ELM323 eller ELM327 basert generisk OBD2/CAN sak i første omgang. Samt FCR kabel til min gamle V70.

Tar en stund før jeg helt tar/skjønner hvordan api'ene funker :)

romeo
16/06/11, 16:37
Hei.
Vil man med en dice boks og vida kunne lese ut og slette feilkoder på bilen?

Noen her inne som har forslag til en obd scanner som for eksempel klarer å slette feilkode på ryggesensoren på en xc 70 07 modell??

mister j
16/06/11, 21:51
Denne:http://sv.bsr.se/products/503450/

romeo
17/06/11, 11:02
Prøver igjen. Hvordan er det med denne dice + vida, vil man da kunne lese av å slette alt av feilkoder????:confused:

mister j
17/06/11, 11:03
Prøver igjen. Hvordan er det med denne dice + vida, vil man da kunne lese av å slette alt av feilkoder????:confused:

Ja.:)

andreas
21/06/11, 18:53
Kjøpte ein sjølv frå www.aliexpress.com - $216 levert på døra med DHL. Sendt laurdag, kom i dag. Jaggu ser den ut til å virka òg... Ikkje gale for samme sum som det kostar å sletta feilkoder hos Volvo 1,5 gonger.

http://www.aliexpress.com/snapshot/101570943.html

aarnes
23/06/11, 11:43
Det er billig.
minuset er at disse er kjent for å ikke vare så lenge.
kjipt å måtte bruke tilsvarende sum på å sende inn hvis den ryker...

andreas
23/06/11, 13:11
Trur neppe kvaliteten er avhengig av om produktet er kjøpt via AliExpress eller eBay. Er mest sannsynleg produsert ved dei samme fakbrikkane i Kina/Hong Kong.

Har kjøpt både dreambox og anna elektronikk frå Aliexpress utan problem.

aarnes
23/06/11, 13:24
Trur neppe kvaliteten er avhengig av om produktet er kjøpt via AliExpress eller eBay. Er mest sannsynleg produsert ved dei samme fakbrikkane i Kina/Hong Kong.

Har kjøpt både dreambox og anna elektronikk frå Aliexpress utan problem.

Helt korrekt. samme produsent på så og si alt.
men kvaliteten er fortsatt vag :p

andreas
23/06/11, 13:56
Fiffig ordspel...kvaliteten er "VAG"..ouch, svak humor.

Joa, men dei lovar 2 års garanti så vi får sjå. Det er gjerne greit nok til sporadisk hobbybruk som stort sett går ut på å lesa ut/sletta feilkodar i ny og ne.

Uansett, ein drøy 1000-lapp er fint lite for dette verktøyet. Installerte medfølgande DVD på ein nyformattert laptop med XP Pro SP3, og alt virka på første forsøk.

aarnes
23/06/11, 14:16
hehehehe ;)

Nei det fungerer nok greit.
prisen for en kinakopi mot en original, så kan du vel kjøpe 10 bokser fra kina før du havner på prisen av en ny original.

genialt verktøy. har det selv, og det har jeg spart mange kroner på allerede.

xc70_awd
23/06/11, 22:59
Fiffig ordspel...kvaliteten er "VAG"..ouch, svak humor.

lol :)



Joa, men dei lovar 2 års garanti så vi får sjå.


Går greit. Kan fint ta risikoen.



Det er gjerne greit nok til sporadisk hobbybruk som stort sett går ut på å lesa ut/sletta feilkodar i ny og ne.


Samme her, men jeg har noen flere ønsker.

- Bytte språk fra nazi til Svensk.
- Slå på kmt visning i displayet (hvis mulig)
- Kunne kjøre test sekvenser på alle ecu'er/funksjoner (hvis mulig)



Uansett, ein drøy 1000-lapp er fint lite for dette verktøyet.


Amen.



Installerte medfølgande DVD på ein nyformattert laptop med XP Pro SP3, og alt virka på første forsøk.

Jeg vil nok legge det på en virtuel maskin (xpsp3) og på usb stick, slik at jeg kan flytte den imellom maskiner.

Takk for innspill, kjøper en burk når jeg kommer hjem til nisseland.

aarnes
24/06/11, 07:11
- Bytte språk fra nazi til Svensk.
- Slå på kmt visning i displayet (hvis mulig)
- Kunne kjøre test sekvenser på alle ecu'er/funksjoner (hvis mulig)


Bytte språk får du IKKE gjort. det må du gjøre med software, noe som ikke er mulig å laste ned på en piratversion av VIDA, siden man trenger gyldig abo fra VCCS.

Hvis du snakker om å bytte fra mph til kmt i kjørecomputer så er dette mulig. det er ikke mulig å aktivere kmh i livemodus, altså slik at den viser hastigheten din digitalt til enhver tid. (Du var litt vag på det du skrev)

Du kan kjøre så og si alt av testsekvenser og diagnose med VIDA og DiCe

xc70_awd
30/07/11, 21:30
Bytte språk får du IKKE gjort. det må du gjøre med software, noe som ikke er mulig å laste ned på en piratversion av VIDA, siden man trenger gyldig abo fra VCCS.

Stemmer, det var låst i noe DRM system ja.
Stealershipet skal ha ca 1500,- for å bytte språk, så det får vi ta senere.



Hvis du snakker om å bytte fra mph til kmt i kjørecomputer så er dette mulig. det er ikke mulig å aktivere kmh i livemodus, altså slik at den viser hastigheten din digitalt til enhver tid. (Du var litt vag på det du skrev)


Det var muligheten til å ha hastigheten digitalt i displayet jeg tenkte på ja.

Dette kan jeg forsåvidt løse via OBD, der kan jeg også korrigere dekkstørrelse m.m så jeg kan få mye mer nøyaktive tall.

Dette kan kansje vises på en Iphone e.l via blåtann.



Du kan kjøre så og si alt av testsekvenser og diagnose med VIDA og DiCe

Kult, jeg har bestilt en i dag, som burde dukke opp på slutten av uken.

Tusen takk for alle innspill i tråden.

xc70_awd
30/07/11, 21:35
Trur neppe kvaliteten er avhengig av om produktet er kjøpt via AliExpress eller eBay. Er mest sannsynleg produsert ved dei samme fakbrikkane i Kina/Hong Kong.

Har kjøpt både dreambox og anna elektronikk frå Aliexpress utan problem.

Folk glemmer tydligvis at all elektronikk lages i kina :)

Vatnehol
02/08/11, 20:03
ikke helt, men i taiwan ;)
har selv nylig bestilt dice box fra alixpress.com, kom på sirkus 1400kr etter toll, er kjempe fornøyd, 2011a versjon av vida. bare huske på du ikke kan ha 64 bits windows.
hadde problem med å lese av gamle bilen min s40 1.8 som er ombygd til t4, dice boxen ordnet alt :)
du kan slette feilkoder, logge sensorer under kjøring, den har blåtann, aktivere enkelt funksjoner for å sjekke om de funker, jo nyere bil jo flere muligheter, fantastisk boks som er absolutt verd pengene.

andreas
02/08/11, 22:28
...og ber du avsendar skriva tollverdi $30 så slepp du unna MVA og fortollingsgebyr :)

Men ja, absolutt verdt pengane.

Vatnehol
02/08/11, 22:37
jeg var så heldig at de jeg kjøpte med;
http://www.aliexpress.com/snapshot/101856835.html
de både skrev ned verdi på pakken, og skrev pakken som sample :)
men likevel måtte jeg betale toll på 213 kr.