PDA

Vis full versjon : noen som har byttet hel bakskjærm på 245? el bue? litt tips?



R.G
13/06/11, 20:47
skal mulig bytte bakskjærm på en 245, grunnet den er en god del rusta i bua. har ny bakskjærm fra volvo som er helt opp til sidevindu (hele flatsida).

men rusta da, el det som er, er att det er rusta så bua har blitt par cm større.

skal fikses pga eu, det som stopper pga godkjennelse.

letteste og greiest jobb?

borre alle punktinger og ut med vindu og træl og knot å bytte hele skjærmen?

eller kappe bort det som er av rust, for så å kappe ut ny bue bit av nye skjærmen å sveise inn?


noen som har gjort noe slikt? hva vil være det enkleste, kjppeste og beste?

på forhånd takk:)

Dan Bay-Johansen
13/06/11, 21:05
skal mulig bytte bakskjærm på en 245, grunnet den er en god del rusta i bua. har ny bakskjærm fra volvo som er helt opp til sidevindu (hele flatsida).

men rusta da, el det som er, er att det er rusta så bua har blitt par cm større.

skal fikses pga eu, det som stopper pga godkjennelse.

letteste og greiest jobb?

borre alle punktinger og ut med vindu og træl og knot å bytte hele skjærmen?

eller kappe bort det som er av rust, for så å kappe ut ny bue bit av nye skjærmen å sveise inn?


noen som har gjort noe slikt? hva vil være det enkleste, kjppeste og beste?

på forhånd takk:)

Med tanke på at slike tynne plater som vi har på bilene våre har en tendens til å slå seg når det helsveises, og at man aldri vet hva som skjuler seg i plateskjøter innenfor osv, så ville jeg sterkt vurdert å bytte hele skjermen. Jeg har IKKE gjort noe slikt selv, men det frister å få tak i komplett skjerm til min egen vogn, har rust i hjulbue og i falsen der hvor vinduspakninga sitter + +

Men akkurat det å bare bytte en hjulbue ser ikke ut som noen voldsom heksekunst det heller, om man bare har litt tålmod og er flink til å kjøle med en blaut fille eller trykkluft så går vel det meste ;)

R.G
14/06/11, 17:19
vet av pga tynne ålater, men har forsterket litt på bakside før når jeg har sveiset så det ikke har slått seg, så det skal igrunn ikke være så stort problem. men blir aldri 100% forde. må litt sparkel til for att det skal bli helt bra.

er en bruksbil detta skal gjøres på, men er veteran å så burde vel gjøres skikkelig, for er jo igrunn ikke verdt att den bare skal gå ett år for så å bli like jæv.. igjen. men resten av bil er jo ikke strøken så..

hmm vanskelig valg.

men er den jobben med å bytte hele skjærmen da? tar vel flere dager med knot og fa..skap.

ingen som har byttet hel skjærm på 245? eller er det kun fjøsmekking av buer folk driver med?:p