PDA

Vis full versjon : 240 for ikke gnist. b230fk med lh2.4



wunder-hansi
12/06/11, 22:08
Heisann..

Sliter med å få bilen til å starte..

nettopp satt nedi motoren og nettet (79model 244).

Å jeg har problemer med å få gnist. bilen for bensin osv.
men den for ikke bensin igjenom hjernen, så har måtte kobla imelom en bryter..

Noen som vet hva det kan være?

gnilrE
12/06/11, 22:22
Du har satt svinghjul riktig i forhold til starter?

wunder-hansi
12/06/11, 22:42
Du har satt svinghjul riktig i forhold til starter?

jepp.. med oppholdet mot starter når motor er 0 stilt:)

gnilrE
12/06/11, 22:43
jepp.. med oppholdet mot starter når motor er 0 stilt:)

Skal jo være riktig det, har du sjekket noe mere? ha du strøm inn til fordeler? eller har du strøm inn til coil og ikke ut til fordeler eller hvordan sjekka? :)

wunder-hansi
12/06/11, 22:46
Skal jo være riktig det, har du sjekket noe mere? ha du strøm inn til fordeler? eller har du strøm inn til coil og ikke ut til fordeler eller hvordan sjekka? :)

HAr skjekket det meste egentlig, skjekket at kamrem står riktig. fordeler er stilt inn, har strøm inn til coil(coil prøvd i annen bil så den er OK).

coilen må i verstefall ohm'es vis den skal skjekke, for vis jeg ikke er helt på jorde nå så gir ikke den konstant strøm ut.. jeg har ikke så peil på akk det der men.:P

gnilrE
12/06/11, 22:49
HAr skjekket det meste egentlig, skjekket at kamrem står riktig. fordeler er stilt inn, har strøm inn til coil(coil prøvd i annen bil så den er OK).

coilen må i verstefall ohm'es vis den skal skjekke, for vis jeg ikke er helt på jorde nå så gir ikke den konstant strøm ut.. jeg har ikke så peil på akk det der men.:P

Ja skal mene og huske det er riktig som du sier at den pulser, kan hende jeg også tar helt feil :), Prøv og sett på en plugg kabel rett på coilen med en plugg og se om du har strøm dit, det er hvertfall enkelt og sjekke :)

wunder-hansi
12/06/11, 23:02
Ja skal mene og huske det er riktig som du sier at den pulser, kan hende jeg også tar helt feil :), Prøv og sett på en plugg kabel rett på coilen med en plugg og se om du har strøm dit, det er hvertfall enkelt og sjekke :)

sant..

men er det ikke noe med at når man nullstiller motoren så skal syl 1 sto oppe? eller tar jeg feil nå?

gnilrE
12/06/11, 23:06
Timing mener du? http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3.gif

Alt skal stå slik ferdig timet! vist du skjønte tegninga :)

R.G
12/06/11, 23:08
ta en titt her.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681


detta hjelper deg nok masse. hvis du gjør som alt står, måle deg fram, hovd syndern er nok i koblinga til lh nettet ditt. feilkobling der. siden ting er avc og på, men ikke bensina di på bryter som jeg leste. da mangler du strøm på komponenta dine. og det går mot feil kobling på den hovedkontakta til elnettet ditt. den med 9 el 13 stikk el hva det er

wunder-hansi
12/06/11, 23:11
ta en titt her.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681


detta hjelper deg nok masse. hvis du gjør som alt står, måle deg fram, hovd syndern er nok i koblinga til lh nettet ditt. feilkobling der. siden ting er avc og på, men ikke bensina di på bryter som jeg leste. da mangler du strøm på komponenta dine

har titta litt der, men for å være ærlig skjønner jeg ikke mye av det:P

Noterte alt du hadde skrevet der å gikk ut i verkstedet.. men f.eks denne:

strøm inn på nr 6 blå ledning på tenningshjerne?

Den har ikke jeg.. eller jeg har den men den er ikke blå :S

wunder-hansi
12/06/11, 23:12
Timing mener du? http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3.gif

Alt skal stå slik ferdig timet! vist du skjønte tegninga :)

ja det vet jeg;D men blir jo kankje akkuratt det samma bare veiva står på 0. samma om man tar en omd. til eller ikke?

R.G
12/06/11, 23:15
har titta litt der, men for å være ærlig skjønner jeg ikke mye av det:P

Noterte alt du hadde skrevet der å gikk ut i verkstedet.. men f.eks denne:

strøm inn på nr 6 blå ledning på tenningshjerne?

Den har ikke jeg.. eller jeg har den men den er ikke blå :S

er det strøm i den da? farger varierer etter hvilke modell 2,4 nettet er. er 3 forskjellige nett, el dem er like men byttet farger. (gjelder kun 240 nett):)

wunder-hansi
12/06/11, 23:16
er det strøm i den da? farger varierer etter hvilke modell 2,4 nettet er. er 3 forskjellige nett, el dem er like men byttet farger. (gjelder kun 240 nett):)

okey;D skal se mer på det imarra.. men ta å si at vis det ikke er strøm i den da.. hva må gjøres da?:)

R.G
12/06/11, 23:25
okey;D skal se mer på det imarra.. men ta å si at vis det ikke er strøm i den da.. hva må gjøres da?:)

samtidig som hakk 2 og 3 på tenningslås:)

wunder-hansi
12/06/11, 23:27
samtidig som hakk 2 og 3 på tenningslås:)

okey;) klippe opp og laske inn en som går til strøm da?:P

R.G
12/06/11, 23:29
ja går det å, men ville målt resten å som er forklart i andre tråden. for kan være å att det er feil koblet andre steder:)


edit: på 2,4 nettet til 240 er det nok med å jumpe 3 pluss ledninger inn på kontakta som skal kobles til resten av bilen så skal det starte å gå:)

wunder-hansi
12/06/11, 23:34
ja går det å, men ville målt resten å som er forklart i andre tråden. for kan være å att det er feil koblet andre steder:)


edit: på 2,4 nettet til 240 er det nok med å jumpe 3 pluss ledninger inn på kontakta som skal kobles til resten av bilen så skal det starte å gå:)

okey;D forklar det siste der?:) er veeeldig dårlig på sånt:P

å hvordan måler man om et stikk er jordet?:P

wunder-hansi
13/06/11, 15:28
nå har jeg sjekket over og eneste som ikke for strøm er stikk 9 på hovedhjerne.
til bensinpumpa?

vet ikke hvordan man skjekker om ting er jordet men..