PDA

Vis full versjon : rekkefølge ledninger tenningsnøkkel (Løst)



Devil3344
12/06/11, 17:34
jeg var så "flink" når jeg skulle nappe av kontakten på bakstykke på tenninga, så datt alle ledningene ut, og jeg vetta faen hvor de skal henne..noen som har ett koblingsskjema sånn at jeg får det sammen igjen?:P

R.G
12/06/11, 20:09
kanskje lurt å opplyse åssen bil, årsmodell, motor

Devil3344
12/06/11, 21:21
woups...beklager..var ca forbanna når jeg skreiv det så glemte det:P

Er en 940, 91 modell med en B230FB motor

Devil3344
12/06/11, 22:19
Kom igjen da, noen må vel vite?:)

850GLTsilver
13/06/11, 06:30
1-3-4-2

Mener dette var rekkefølgen sist jeg hadde kun 4 sylindre..

Jodda, husket rett.

Et kvikt søk på kvasir ga oss DENNE (http://www.vikeboe.com/motor.html) siden.

Devil3344
13/06/11, 08:13
det veit jeg, var ikke det jeg spurte om, men HVOR ledningene bak på tenningslåsen skal stå, fordi de datt ut pga at det "lokket" som sitter over de for og beskytte ikke var der, så når da ledningene ikke fikk feste så datt de ut.

så før du blir rappkjefta så bør du lese, og forstå det som står!

Devil3344
13/06/11, 08:33
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1401.jpg

lite dårlig bilde, men da kanskje folk skjønner hva jeg mener

Ledningene er satt på i random rekkefølge

850GLTsilver
13/06/11, 15:14
det veit jeg, var ikke det jeg spurte om, men HVOR ledningene bak på tenningslåsen skal stå, fordi de datt ut pga at det "lokket" som sitter over de for og beskytte ikke var der, så når da ledningene ikke fikk feste så datt de ut.

så før du blir rappkjefta så bør du lese, og forstå det som står!

Var da fælt til språkbruk for noe så lite da?
Ikke gidder du legge ut om hvilken bil/motor det gjelder,
og ikke gidder du leite på det mest opplagte stedet av alle: HER (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14).

Rappkjefta? Takke meg til. Men en beklagelse fra din side vil jeg neppe oppleve skjønner jeg allerede nå, da jeg slett ikke kan se noe rappkjefta fra meg i det svaret du fikk.

OG om det er så forbannet ille at du ikke får svaret du ønsker med en gang, så tenk over slike småting som dette:

Vær gjerne litt ydmyk når du vil ha hjelp.
Let gjerne på de steder der det kan være aktuelt å finne slikt (Koblingsskjemaer er en del av tips-sidene)
Vær gjerne litt presis når du spør, så blir det lettere å skjønne hvor du vil.

Så får du leite selv på skjemasidene så finner du det der.
Kan godt være jeg hadde leita frem det hele for deg om du hadde presisert på en ordentlig måte.

Devil3344
13/06/11, 15:46
Jeg sa hvordan bil,motor og modell det var om du hadde lest. og jeg har faktisk sjekke koblingsskjemaene, men finner ikke det jeg skal ha! jeg har googla i noen timer for og finne det, jeg har leita, men prøver her til slutt! but, fuck it! jeg har fått det til

Devil3344
13/06/11, 15:54
Beklager, men rappkjefta var kanskje ikke rektig ord, men om du hadde lest skikkelig, og igjennom alt, hadde du skjønnt at det ikke var motorn jeg snakka om, men blei litt provosert av måten du skreiv det på " 1-3-4-2

Mener dette var rekkefølgen sist jeg hadde kun 4 sylindre..

jodda, husket rett.

Et kvikt søk på kvasir ga oss DENNE siden.

850GLTsilver
13/06/11, 20:29
Den er grei.
Vi legger dette bak oss. OK?

Fant du løsning på problemene på den siste linken?

Her er hva jeg finner ut av skjemaene:

HOT: "30" RED (2 stk)

Key in "S" Yel/Wht
ACC "15" Blu/Red
ACC/RUN " X " BLK
RUN "15I" Blu/Yel (2 Stk)
Run/Start "15R" Blu/Red
Start "50" Pink

Dette skal også være rekkefølgen, muligens med Rød som start på hver side, og så er ledningene lagt ut i den rekkefølgen som de er angitt her.

Det er vel slik at disse merkene er å finne på hver posisjon på tenningsbryteren: "30" "S" "15" "X" "15I" "15R" "50".
(Meget mulig 15R og 15 skal byttes om, da skjemaene ikke er helt klare på dette.)

Får håpe dette er til hjelp.

Devil3344
14/06/11, 09:21
Takk!=) men tror ikke jeg har 3. 15 kontakter? 15,15I og 15R..mener jeg bare har 15 og 15I men mulig jeg tar feil som oftest ellers når det gjelder bilelektro^^

850GLTsilver
14/06/11, 16:14
Takk!=) men tror ikke jeg har 3. 15 kontakter? 15,15I og 15R..mener jeg bare har 15 og 15I men mulig jeg tar feil som oftest ellers når det gjelder bilelektro^^

15-kontaktene er i utgangspunktet "like", men 15 og 15I kan kobles sammen ja.
15R er den som forsyner tenningssystemet og slikt med strøm under start/run.
De to andre 15-kontaktene er til alt "annet" som radio, lys etc.... Slikt som ikke trenger å være på under start.

Lykke til.

Devil3344
14/06/11, 16:40
fant ut av det;)

850GLTsilver
14/06/11, 22:26
Digg.

Du sår passe på este gang da veit du.
Så du ikke blir sittende med skjegget i postkassa en gang til;)

Kanskje du merker t4åden "løst" i tillegg?
Og hva du endte opp med for løsning, bilde er visst knall her inne.
Er så fint for alle som har tilsvarende problemer å leite seg gjennom tråder som er "løst" for så å finne en løsning der.

Får håpe bilen går som ei klokke i alle tilfelle nå da. :)

Devil3344
15/06/11, 14:02
har kobla meg via startknapp nå, pga en eller annen jallamekk løsning..uansett hva jeg gjorde ville ike bilen starte, pga en startsperre ting, skjedde ca like mye som når bilen er tom for strøm:P

så da endte det med startknapp, funker fiint nå i værtfall:)