PDA

Vis full versjon : 850 med bra utstyr, men 2.0l :(



TheRonnyKay
12/06/11, 12:39
Sitter å ser på ein 1996 850 stv i nærområdet med ganske bra utstyr (takluke, el vindu, skinn, vinge etc.) prisen er ikkje verst heller, men her kommer minuset; det er 2 liter uten turbo. Noen som har erfaring med denne motoren? Blir kun brukt til jobbbil og mykje i 5.gir. Takk for svar:)

850GLTsilver
12/06/11, 12:48
Blir ingen racerbil, men motoren er stødig og grei den.
Lite egnet til å trekke ting, men det ser jo ikke ut som om det er greia for deg, så.

Ola Hagen
12/06/11, 21:53
Jeg har denne motoren i min 95mod 855, kjøpte på grunn av utstyret og prisen og standen den stod i. Funker greit etter erfaring, men å trekke henger med den synes jeg ikke er så bra.. Den har vel akkurat nok hk til å dra seg sjøl syns jeg :p men full bil og bagasjerommet full av tunge ting, så syns jeg bilen er veldig dau... Men til pendling bruk og turer med tre til fire mann i bilen så er den grei nok. Men går nok for en annen motor i fremtidige sikt :) jeg prøvde å rygge en tom stor henger opp låve rus og motoren kvalte seg flere ganger sjøl om jeg prøvde å ruse den opp flere ganger.. Måtte ta fart i revers fornå det i hele tatt komme inn i låven :rolleyes:

bigswede
13/06/11, 01:34
Men det er disse som har den desidert råeste lyden..

TheRonnyKay
14/06/11, 19:34
ikkje noke hengerbil altså :p kun rein bruksbil for min del, litt kraft hadde vert eit pluss men kan ikkje få alt.

Volvo-turbo
14/06/11, 20:22
[quote=litt kraft hadde vert eit pluss men kan ikkje få alt.[/quote]

850 r r r r r der har det meste av utsyr + pulver i motoren

Nilsebu
14/06/11, 22:49
850 r r r r r der har det meste av utsyr + pulver i motoren

+ 5 ganger dyrere...

mrstfu
15/06/11, 15:10
Som Nilsebu sier, om krafitg motor ikke er noe viktig punkt for deg, vil jeg ikke si en R eller T5R er verdt penga, spesielt ikke som pendlerbil. klart, kjøreturen blir jo mer underholdende i en skikkelig kjøremaskin, men igjen, forbruket går opp deretter.

som pendlerbil, sterk nok til å dra deg, kona og et par Rimiposer, er 2.0 10v en ypperlig bil.

The Sven
15/06/11, 15:20
Helt kurant og komfortabel A-B bil med det utstyret :)

TheRonnyKay
15/06/11, 15:51
850 r r r r r der har det meste av utsyr + pulver i motoren

Penga rår.. og det er det lite av :(

mrstfu
15/06/11, 16:14
ser den, veldig godt. tror du vil bli fornøyd med den bilen, spesielt med det utstyret. er jo komforten som teller på langkjøring:D

Ola Hagen
15/06/11, 20:32
Men så sliter i hvertfall min 850 med denne motoren å ta bakkestart i ganske bratte bakker i revers. Motoren klarer kanskje en meter før den går tyngre og tyngre og til slutt kveles.. Og rygging med henger så har den ingen sjans i ganske bratte bakker... Er det flere som opplever lignende?