PDA

Vis full versjon : Godkjenning av b230fk



skogy
12/06/11, 10:25
Her er min bil :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/251683_10150615356245316_868115315_18530489_672168 _n.jpg
Dette er en 740 gl som har byttet motor til b230fk og m90 kasse.
Motor og girkasse er kjøpt i sverige. tidligere eier har montert denne motoren,men ikke godkjent den til bt. snakket med bt om å få den godkjent med denne motoren, de ville ha kvittering fra høgger på motoren og betalt toll. Har ikke klart å skaffe dette.

Noen som har peil på hvordan dette kan fixes på noen annen måte? Evnt kjøpe en havarert motor å si at denne er den som er montert??

Jan-Einar Jenssen
12/06/11, 17:37
finn en kompis med slik motor og få han til å skrive kvitering på at du har handlet hos han :) funket di gangene jeg har gjort det slik :)

trx
13/06/11, 06:56
trengte ikke slik jeg når jeg byttet motor, jeg trengte bare og ringe volvo å få dem til og fakse akksept på att karosseriet tåler ombygningen(236hk på understell og brems i følge volvo) og at motoren ikke overskrider dette, de kan finne på og benke så skru ned trykk og gjem strupeventil om du har det, de fikk ikke benka min pga feil på benken:D men de fant strupeventilen, spillte bare dum jeg.. dette blei omsider godkjennt.


Edit: ser du bor i levanger.. er ikke det rundt tr,heim? bestill time på biltilsynet i kristiansund=) jeg fikk IKKE no spørsmål om tidligere eier osv

skogy
13/06/11, 10:17
trengte ikke slik jeg når jeg byttet motor, jeg trengte bare og ringe volvo å få dem til og fakse akksept på att karosseriet tåler ombygningen(236hk på understell og brems i følge volvo) og at motoren ikke overskrider dette, de kan finne på og benke så skru ned trykk og gjem strupeventil om du har det, de fikk ikke benka min pga feil på benken:D men de fant strupeventilen, spillte bare dum jeg.. dette blei omsider godkjennt.


Edit: ser du bor i levanger.. er ikke det rundt tr,heim? bestill time på biltilsynet i kristiansund=) jeg fikk IKKE no spørsmål om tidligere eier osv

Snakka med bt, å de sa det var forskjelli praksis fra sted til sted. men når motor kom fra sverige måtte de ha kvittering på motor og toll.
Får vel bare si at jeg ikke vet hvor motoren kommer i fra.
Blir et bra stykke å dra fra Levanger til kr.sund, er jo 8 mil fra levanger til Tr.heim.

skogy
14/06/11, 22:03
Har sendt papirer på bilen til volvo norge og fått kvittering fra huggern i sverige. mangler kun opplyningene om donor bilen,venter på svar fra huggern.
inførselsesdokumentasjon,eu-typegodkjenningsnummer.. hvilke papirer er dette?

skogy
16/06/11, 20:13
er senkesett godkjent i stede for volvo nr: 271105 forran og 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552) ved godkjenning av motor?