PDA

Vis full versjon : Forsterket motorfeste B230



regeli
10/06/11, 22:16
Kjøpte disse og monterte for noen dager siden:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1244.jpg

Vet ikke hva andre har av erfaring med disse, men synes de rister noe fælt i hele bilen, til og med endepotta på eksosen vibrerer.

Noen som vet om noe bedre?
Har hørt om noe diesel fester?

Bør helst ikke være for mye høyde forskjell fra de over, da travers er omsveiset og mye styr:p

Andreas750
11/06/11, 00:52
En kamerat av kameraten min har satt på motorfester fra en innenbords båtmotor, det gikk ikke ann å rigle på motoren etterpå:P, tror nesten det ble for tight..

MorSto
11/06/11, 18:19
Går ant og bruke gearkasse-fester fra lastebil, vet ikke akurat fra hvilke modeller, men det finner man jo fort ut hvis man snakker med de som selger..

oar83
11/06/11, 20:34
Er ikkje dei orginale væskefyllte gode nok ?
Trur eg heller ville satsa på et støtte-stag for å holde motoren i ro istaden for dette....

regeli
11/06/11, 22:06
Ja, når jeg ruser motoren, så er det så vidt motor rører seg. Kanskje maks 2 cm. Må bare få koblet opp intercoole og litt småting og teste litt mer tror jeg.

Vet ikke om de orginale festene takler 400HK/560NM i lengden. Har og omsveiset ZF kasse på. Her har vi laget om travers, men med gummiputter.
Se blogg i signatur på hvordan jeg gjorde det.

Litt offtopic, men det skrangler fælt fra motor/girkasse når bil står i fri. Trykker jeg clutch inn, så er lyden borte. Er 6 puck sinterlamell på og Sach 763 trykkplate. Går fint å kjøre med bil, men i fri, så er det som en "traktor".

MorSto
12/06/11, 11:53
Ja, når jeg ruser motoren, så er det så vidt motor rører seg. Kanskje maks 2 cm. Må bare få koblet opp intercoole og litt småting og teste litt mer tror jeg.

Vet ikke om de orginale festene takler 400HK/560NM i lengden. Har og omsveiset ZF kasse på. Her har vi laget om travers, men med gummiputter.
Se blogg i signatur på hvordan jeg gjorde det.

Litt offtopic, men det skrangler fælt fra motor/girkasse når bil står i fri. Trykker jeg clutch inn, så er lyden borte. Er 6 puck sinterlamell på og Sach 763 trykkplate. Går fint å kjøre med bil, men i fri, så er det som en "traktor".

Da vill jeg nokk tro at utløserlageret ditt er gåent......

regeli
12/06/11, 12:14
Er jo helt nytt orginal BMW jo :)

Noen så vet hvilken retning sinterlamell skal stå?
Er en slags flens på dem, den er satt mot svinghjul.