PDA

Vis full versjon : Per Turbo: V70 2.0T Sort Safir 2004



Sider : 1 [2] 3 4

Lasse B
04/08/11, 09:11
Du var heldig med km-standen på bilen:)
Sjelden det dukker opp slikt?

gaupe
04/08/11, 09:13
Sånn er det å ha ferie og farte land og strand rundt hele tiden, men for all del, jeg koser meg i bilen... og nyter din misunnelse over lavt forbruk mye mer pr km enn du aner :D :D

Du kan jo trippe rundt på store gummiføter, i di svarte boks av ein grevling ;) Her tenker vi på finansiering av velferdstaten og slurpar i oss bensin, som det skulle gå av moten ;-)

C.Erstad
04/08/11, 09:27
Nå vet du det.. :)
Riktignok er den endret i ettertid ;)

Jepp :)
Du har vel det samme som meg du?

250km/t?

Per Turbo
04/08/11, 09:55
Ja syns jeg var heldig med km på bilen når jeg kjøpte den, fin bil, lav km og passe med utstyr.. :)

Vel vel gaupe, jeg bruker heller pengene på singellivets gleder enn Villa, Vov vov, villunger, vielse og Volvo'ER :) Så be my guest :) I'm all good :D

Stemmer det Mr. Erstad, 250km/t it is now! ;)

Lasse B
04/08/11, 09:56
Gaupe: Hva står gjenomsnittsmålern på i R'en da?

Per Turbo
04/08/11, 10:09
Sikkert under litern den og, men han tør ikke innrømme det.. ;)

gaupe
04/08/11, 10:11
Gaupe: Hva står gjenomsnittsmålern på i R'en da?

1,06 på den svarte, som eg køyrer for tida no. Den blå burde vere litt under det, men den går mest i småkøyrings-teneste for tida.

C.Erstad
04/08/11, 10:28
1,06 på den svarte, som eg køyrer for tida no. Den blå burde vere litt under det, men den går mest i småkøyrings-teneste for tida.

Min står på 1,05...
Er mye, men hatt endel småkjøring i det siste så kanskje det ligger der!

Per Turbo
04/08/11, 10:32
Nullstilte min, eller systemet gjorde det i går etter omprogrammering, så dette er tur/retur Drammen - Sandefjord med cruisen på 120 og 130km/t på E18 der det er mulig. :) Syns det er greit.. :) :)

C.Erstad
04/08/11, 10:42
Nullstilte min, eller systemet gjorde det i går etter omprogrammering, så dette er tur/retur Drammen - Sandefjord med cruisen på 120 og 130km/t på E18 der det er mulig. :) Syns det er greit.. :) :)
Var nede i 7,5 når eg kjørte Bergen-Gøteborg da eg fikk bilen! :)

Men burde bytte plugger så går det vel litt ned!

gaupe
04/08/11, 10:48
1,06 på den svarte, som eg køyrer for tida no. Den blå burde vere litt under det, men den går mest i småkøyrings-teneste for tida.

Skal få seg ein liten shinings denne, men ein må huske at dette er awd, automat, 19" hjul og venstrefilskøyring på E6en. Mistenker at bilen kan ha enten eksos eller vakuum-lekkasje, den er litt daff på lavt turtal.

hgnubel
04/08/11, 11:07
Skal få seg ein liten shinings denne, men ein må huske at dette er awd, automat, 19" hjul og venstrefilskøyring på E6en. Mistenker at bilen kan ha enten eksos eller vakuum-lekkasje, den er litt daff på lavt turtal.

Er ikke bare du som er bortskjemt med sonicen? :)

Per Turbo
04/08/11, 11:25
Har hatt min under 0,8 også, men ikke akkurat på denne turen.. ;)

gaupe
04/08/11, 11:54
Er ikke bare du som er bortskjemt med sonicen? :)

Delvis, men ikkje heilt trur eg.

gaupe
04/08/11, 11:55
Har hatt min under 0,8 også, men ikke akkurat på denne turen.. ;)

0,8 på den svarte på langtur, Oslo-Otta og 0,78 på sonicen. Så det går om ein ikkje skal bruke ressursane som står til rådigheit.

Daniel V
04/08/11, 12:01
0,8 på den svarte på langtur, Oslo-Otta og 0,78 på sonicen. Så det går om ein ikkje skal bruke ressursane som står til rådigheit.

De ressursene du prater om, de for å trekke familien Mo i campingvogn opp trollstigen :p

100 000 er jo fin km.stand det da :)

Lightyear
04/08/11, 12:44
Gratulerer med fin km stand Per.. :D

Og her var det mye lavt forbruk syns jeg :p

Per Turbo
04/08/11, 13:45
Bilen er veldig snill på forbruket ved jevn og fin kjøring, men så fort man kjører med litt tyngre fot og ujevnt går det fort over literen, og blir da altså mer maskulin i forbruket.. :p :p

Tore
04/08/11, 20:07
Morro med forbruk :-) Akkurat kjørt Stjørdal-Billund (DK) og opp igjen inkl litt opp og ned fra hytta på fjellet på Alvdal og gjennomsnittsmåleren står på akkurat 1.0 liter/mila på dingsen min :-) Kunne godt tenkt meg ett lavere forbruk. Nedover var den nede i 0.8 men spratt fort opp igjen når vi hadde kjørt litt opp og ned av fjellet ved Alvdal....

Per Turbo
05/08/11, 01:47
Kvikne heter det der.. :p

Tore
05/08/11, 08:38
Kvikne heter det der.. :p

Neinei... Dama's familie har ei hytte på Alvdal, opp mot Tronfjell. Vi stoppet en uke der på hjemveien og da spretter forbruket opp... Forsåvidt over Kvikne også... Vokst opp på Tynset så jeg er lokalkjent i det området der :)

Per Turbo
08/08/11, 19:31
Ingen oppdatering men dog..

Den obligatoriske "fotoshooten" i Lærdalstunnelen er ett must :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/598.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/599.jpg

Kan hende det drøyer med oppdateringer fremover.. får nå se! :D

Tore
08/08/11, 20:19
Kan hende det drøyer med oppdateringer fremover.. får nå se! :D

Burde vi bli bekymret? :confused:

Anders
08/08/11, 21:39
Lukter ny bil, lang vei.... ;)

Per Turbo
09/08/11, 17:43
Nja... tanken har jeg vært innom, men tviler på det :)

Det som er noe dritt at det begynner å klø i moddefingra, DET er ikkje braaah..

Lightyear
09/08/11, 17:54
Nja... tanken har jeg vært innom, men tviler på det :)

Det som er noe dritt at det begynner å klø i moddefingra, DET er ikkje braaah..

Du må ha en bil til Per! En du kan modde og herje med samtidig som du har en vanlig bil til de dagene du helst ikke vil ha alles oppmerksomhet :p

Tore
09/08/11, 18:44
Vi menn er laga slik; det skal klø litt i finga... Heldigvis har jeg flere hobbyer som sluker penger slik at jeg slipper å bytte bil hele tiden... :p

mrstfu
09/08/11, 21:47
Kan hende det drøyer med oppdateringer fremover.. får nå se! :D

Jeg står fremdeles på at Per har unge på vei.

Lightyear
09/08/11, 21:51
bolle i ovnen? :D

a|ex
10/08/11, 00:15
Det som er noe dritt at det begynner å klø i moddefingra, DET er ikkje braaah..

Hahahahahaha :D

Daniel V
10/08/11, 13:23
Håper det klør så mye at du snart må gjøre noe. Er det ikke litt trist å se på f. eks bilen til Stian, hvor fin den er med alle sine mods? :p Da hadde ikke jeg klart å holde meg unna å modifisere min egen i alle fall :p

Per Turbo
10/08/11, 13:44
Bolle i ovnen er det ihvertfall ikke.. ikke som jeg vet om! ;) Har ingen ovn.. ;)

Hvem Stian sin Daniel?

Tore
10/08/11, 13:50
Bolle i ovnen er det ihvertfall ikke.. ikke som jeg vet om! ;) Har ingen ovn.. ;)


Trenger ikke egen ovn for å bake boller da; tilfeldig lånt ovn fikser også boller :p Leiekostnadene er høye i ettertid...

gull pilen
10/08/11, 14:01
er du i bergen for tiden eller bare innom en svipptur??

Daniel V
10/08/11, 14:32
Hvem Stian sin Daniel?

Wangen. ;)

Per Turbo
10/08/11, 15:01
Var bare bortom en svipptur i helgen, blir nok ny tur senere i høst også ;)

-
Ahaaa.. joda, den er jo blitt skikkelig herlig, og ja, er jo en blåkopi på min gamle bortsett fra at hans er en R :)
Trodde du mente en Stian med V70N, derfor jeg spurte..

Daniel V
10/08/11, 18:11
Var bare bortom en svipptur i helgen, blir nok ny tur senere i høst også ;)

-
Ahaaa.. joda, den er jo blitt skikkelig herlig, og ja, er jo en blåkopi på min gamle bortsett fra at hans er en R :)
Trodde du mente en Stian med V70N, derfor jeg spurte..

Åja :p Neinei, mente Wangen sin :) Du må nok bare se slaget tapt, Per. Modifikasjonene vil komme :D (Håper jeg! :D)

Per Turbo
10/08/11, 18:11
Uff... er jeg så håpløs altså?

Daniel V
10/08/11, 18:22
Uff... er jeg så håpløs altså?

Håpløs nei! Men folk forventer stort av deg, fordi du har levert ene lekkerbisken etter den andre.:) Kan ikke plutselig kjøpe seg "ny bil" og nesten ikke gjøre noe :)

Per Turbo
10/08/11, 18:36
Får vel kanskje sette inn en polyforing i motorfestet i det minste.. så er det gjort noe uoriginalt ihvertfall :p

Daniel V
10/08/11, 19:04
Får vel kanskje sette inn en polyforing i motorfestet i det minste.. så er det gjort noe uoriginalt ihvertfall :p

Du er i det dristige hjørnet altså :p

Aashome
10/08/11, 19:14
Får vel kanskje sette inn en polyforing i motorfestet i det minste.. så er det gjort noe uoriginalt ihvertfall :p

Domino-effekten? ;)

Per Turbo
10/08/11, 19:51
Liker å være litt badboy iblant.. :p

Daniel V
10/08/11, 19:53
En annen ting er jo at de andre her inne som har V70N har heller ikke gjort de store prosjektene. Selvfølgelig, mange V70N/S60er har fått mange fine oppgraderinger, men ingen har vært av det kaliberet du drev på med på de to forrige bilene. Derfor hadde det vært moro om du bygde en "R" av denne også, med samme interiør som i sonicen til gaupe +++ :) Hadde vært skikkelig moro! :)

Per Turbo
10/08/11, 19:57
Glemte jo helt at jeg har en oppdatering å komme med.. hehe

Byttet alt av innerbelysning ut fra halogen til LED fra dioder.no

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/755.jpg
Innstegsbelysning

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/756.jpg
LED og blå stikksokkel til skiltlys bl.a.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/757.jpg
Innerbelysning baksete

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/758.jpg
Innerbelysning fremme ferdig

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/759.jpg
Bagasjeromsteppe er på plass

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/760.jpg
Sport tekstil matter også

Tusen takk til super hjelp fra dioder.no, som alltid :)

Per Turbo
10/08/11, 19:59
En annen ting er jo at de andre her inne som har V70N har heller ikke gjort de store prosjektene. Selvfølgelig, mange V70N/S60er har fått mange fine oppgraderinger, men ingen har vært av det kaliberet du drev på med på de to forrige bilene. Derfor hadde det vært moro om du bygde en "R" av denne også, med samme interiør som i sonicen til gaupe +++ :) Hadde vært skikkelig moro! :)

En R 2.0?? :p

Jo takk for hyggelige ord, men spørs om jeg tør å gå på en runde til med alle de utgiftene.. satan det koster!
Nei jeg skal ikke la meg friste, og skal la bilen være original.. :)

Daniel V
10/08/11, 20:28
En R 2.0?? :p

Må jo bytte maskinist også da ;)

Per Turbo
10/08/11, 20:30
Nei vettu hva.. det gidder jeg nå ihvertfall ikke. 2 girkassebytter siste par åra holder.. hehe

DA gjøre jeg mye annet før det gitt.. og bra det er hobbykveld i morgen :D

Daniel V
10/08/11, 20:33
Nei vettu hva.. det gidder jeg nå ihvertfall ikke. 2 girkassebytter siste par åra holder.. hehe

DA gjøre jeg mye annet før det gitt.. og bra det er hobbykveld i morgen :D

Skjønner deg egentlig Per. Skulle bare se om det gikk ann å pirre modifikasjonsgenene litt, slik at du begynte på igjen :P

Skal selv igang med totaloverhaling av motor + girkassebytte. Men håper det holder med en gang :p

Per Turbo
10/08/11, 20:45
Hehe.. om du kiler på de rette stedene så er det utrolig hvilken reaksjon som kan titte frem! :p

Lykke til og det gjør det sikkert :)

Tore
10/08/11, 21:01
Det minste du burde gjøre er å faceliftet den i alle fall... En komplett R-konvertering med ny maskinist og AWD er jeg med på at blir litt mye pes... Men R-design er aldri feil det heller...

a|ex
10/08/11, 22:13
Fungerer den gradvise dimmingen i lampene med led-pærene? Lurer på det samme selv!

Per Turbo
10/08/11, 22:26
Tore
Når du sier facelifte den så tenker du på 05- utseende? Eller bare R fangere?

Alex
Ja dimmingen fungerer utmerket og lyset er mye kraftigere, så anbefales :)

Tore
10/08/11, 22:27
Led dimmes best med PWM (puls bredde modulering). Normalt dimmes bilpærer gjennom spenningreduksjon. Det skal i terorien fungere men ikke like bra som med en glødelampe da karakeristikken lys/spenning ikke er like. (Led vil ha tilnærmet konstant spenning over selve dioden og formotstanden som er innebygget vil sørge for å ta den overflødige spenningen. Dimmingen vil da foregå gjennom endring av strømmen gjennom dioden. Antar den vil slukke litt mer plutselig enn glødelampa.)

Per Turbo
10/08/11, 22:29
Tatt en kaffe for mye i dag Tore???

Tore
10/08/11, 22:30
Tore
Når du sier facelifte den så tenker du på 05- utseende? Eller bare R fangere?

Tja si det... Full pakke er vel det jeg tror mest på når det gjelder deg ;)

Per Turbo
10/08/11, 22:48
Prøv heller full Backe, det er andre saker :p

Vel, nå står en flushing av kassa for tur, og bytte av olje og filter til motoren.

Daniel V
10/08/11, 23:36
Godt flere slenger seg på masingen her nå. Jeg hadde egentlig planer om å gi opp, men en facelift og R-fangere hadde ingen dødd av tror jeg :) I alle fall ikke du, Per. :)

Lightyear
11/08/11, 00:20
Godt flere slenger seg på masingen her nå. Jeg hadde egentlig planer om å gi opp, men en facelift og R-fangere hadde ingen dødd av tror jeg :) I alle fall ikke du, Per. :)

Per har utviklet en litt kjedelig allergi, etter gjentatt og timelang håndtering av R-deler kan idag ikke ta i originale volvo R deler uten å bruke kledelige femi hansker, derfor tror jeg ikke vi ser noe særlig mer spennende nå :rolleyes:

mrstfu
11/08/11, 00:25
Uansett hva Per måtte si, står jeg på unge på vei.

Om ikke unge fører til trygg bil, fører trygg bil til unge. Bombesikkert.

Per Turbo
11/08/11, 09:32
Hehehe.. søtnoser! :p

Petter
11/08/11, 09:38
iridium kit da Per???? :P :P

Per Turbo
11/08/11, 09:56
Kjeft a Pettern.. Blir bare med flater å shine for deg da :p

Tore
11/08/11, 10:15
En nypolert sort safir V70 med Iridium bodykit hørtes jammen lekkert ut.... ;)

Per Turbo
11/08/11, 10:37
Nei det kit'et har jeg aldri likt.. da er R fanger 1000 ganger penere og mer aktuelt om jeg skulle ha gjort noen endringer.

Tore
11/08/11, 11:03
Da venter vi spent på at ting skal skje :)

Per Turbo
11/08/11, 11:10
Håper du er god på å vente!

Tore
11/08/11, 11:29
Neppe... Venter jeg på noe må det skje tvert :p

Men bilen din er jo egentlig flott som den er - og med mye ditt og datt så kommer det mere senk og større felger med lavere profiler osv... til slutt blir det ikke lenger en stille og komfortabel bil, men en risteracer som dunker og slår langs våre fordømt dårlige vedlikeholdte veinett, der det sporer og støyer spretter hit og dit... Er vel ikke uten grunn at SUV-salget er så stort som det er - og at folk faktisk kjøperXC'er uten AWD...

Per Turbo
11/08/11, 14:39
Vel vel.. nå kan du ta en kaffe til Tore.. :)

Nei planene er nå ihvertfall å la bilen være som den er. Kun små endringer i den stilen jeg har gjort nå med originale deler.

Tore
11/08/11, 15:02
Når sant skal sies går det faktisk ikke kaffe inn i denne kroppen... :eek: Koffeinet kommer fra Cola og energidrikker....

lyngen
11/08/11, 16:02
Takker folkens :) Gleder meg stort til å få bilen og kommet i gang med oppgraderingene.

Som nevnt, bilen skal holdes original i størst mulig grad, så det blir ikke mye uoriginale deler på denne.

Denne har automat :)


denne skal holdes orginal i størst mulig grad ;-D haha :D tror ikke på deg PER !!!

Per Turbo
11/08/11, 18:42
Takk for tilliten :) :)

Tore
11/08/11, 18:50
Jeg tipper Per bare terger oss og skaper økte forventninger før han plutselig avdekker en total og uventet makeover...

hgnubel
11/08/11, 21:19
Jeg tipper Per bare terger oss og skaper økte forventninger før han plutselig avdekker en total og uventet makeover...

Siden ingen tror bilen forblir original kan vel ikke en makeover bli uventet... :)

Jeg er forressten mer sjokkert over at du ikke drikker kaffe enn at Per vil holde bilen original ;) Trodde kaffedrikking var et krav for å få godkjent siv.ing-graden? :D

Per Turbo
12/08/11, 07:38
Bilen var inne til en sjekk i går, alt var bra av understell, foringer og olje på kassa var rød og fin, så den ble ikke byttet. Motorolje var også lysebrun og fin og nivået bra så lot den være.

Monterte nye sideblinklys
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/907.jpg

Og håndbremsspaken fra R modellen ble montert på. :)

aarnes
12/08/11, 07:39
Bilen var inne til en sjekk i går, alt var bra av understell, foringer og olje på kassa var rød og fin, så den ble ikke byttet. Motorolje var også lysebrun og fin og nivået bra så lot den være.

Monterte nye sideblinklys

Og håndbremsspaken fra R modellen ble montert på. :)

Hvis du har de originale ennå , og de er strøkne uten lekkasje og sprekker vil jeg kjøpe de :P

Tore
12/08/11, 08:07
Jeg er forressten mer sjokkert over at du ikke drikker kaffe enn at Per vil holde bilen original ;) Trodde kaffedrikking var et krav for å få godkjent siv.ing-graden? :D

En sivilingeniør (http://no.wikipedia.org/wiki/Sivilingeni%C3%B8r) kjennetegnes gjerne med ei stor keramikkbøtte med en eller annen firmalogo og halvfull med kaffe ja... De er vel også ganske nerd og sære, ikke har dem praktisk sans- og jeg representerer da unntaket som bekrefter at det da er slik; Alle regler har jo ett unntak - så hvorfor du skal være sjokkert over dette er for meg totalt uforståelig :eek:

Per Turbo
12/08/11, 09:32
Hvis du har de originale ennå , og de er strøkne uten lekkasje og sprekker vil jeg kjøpe de :P

Ehh.. akkurat. Jeg hadde hele og pene, de knakk under demontering serru..

Per Turbo
12/08/11, 13:29
Da blir det frontrutebytte til uka, så i sollyset i dag at den var bra slitt, så greit å få gjort :)

Per Turbo
16/08/11, 10:22
I helgen opplevede jeg noe spennende..

Bilen står å går med nøkkelen i (så klart) og jeg er borte fra bilen noe minutter. Stod inne på Rudskogen og var alene der så ingen fare.. men når jeg skal inn i bilen har bilen gått i lås!! Kjipt...

Så da var det bare å ta fram litt kreativt utstyr og prøve å komme seg inn. En siste utvei ville være en rute mindre på en av bakdørene.

Med en sparkel i plast, ett lite spett med tape rundt og en ståltråd fra ett gjerde klarte jeg bøye ut dørrammen i fordøren såpass mye at jeg fikk ståltråden igjennom og trykke på nøkkelknappen i dørpanelet. Og dørene åpnet seg igjen... skal så klart ha bilen på en liten avlesing i VIDA og evt. oppdatere noen styreenheter ja, for dette skal jo ikke skje! :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1350.jpg

aarnes
16/08/11, 10:28
I helgen opplevede jeg noe spennende..

Bilen står å går med nøkkelen i (så klart) og jeg er borte fra bilen noe minutter. Stod inne på Rudskogen og var alene der så ingen fare.. men når jeg skal inn i bilen har bilen gått i lås!! Kjipt...

Så da var det bare å ta fram litt kreativt utstyr og prøve å komme seg inn. En siste utvei ville være en rute mindre på en av bakdørene.

Med en sparkel i plast, ett lite spett med tape rundt og en ståltråd fra ett gjerde klarte jeg bøye ut dørrammen i fordøren såpass mye at jeg fikk ståltråden igjennom og trykke på nøkkelknappen i dørpanelet. Og dørene åpnet seg igjen... skal så klart ha bilen på en liten avlesing i VIDA og evt. oppdatere noen styreenheter ja, for dette skal jo ikke skje! :)

Det har skjedd med meg og, men da var det bare førerdøra som låste. i 30minus - på julaften! ene bakdøra var fortsatt åpen.

Fint om du finner ut noe rundt det. fant ingen feilkoder, og bilen hadde nylig blitt oppdatert med siste sw.

gaupe
16/08/11, 10:30
I helgen opplevede jeg noe spennende..

Bilen står å går med nøkkelen i (så klart) og jeg er borte fra bilen noe minutter. Stod inne på Rudskogen og var alene der så ingen fare.. men når jeg skal inn i bilen har bilen gått i lås!! Kjipt...

Så da var det bare å ta fram litt kreativt utstyr og prøve å komme seg inn. En siste utvei ville være en rute mindre på en av bakdørene.

Med en sparkel i plast, ett lite spett med tape rundt og en ståltråd fra ett gjerde klarte jeg bøye ut dørrammen i fordøren såpass mye at jeg fikk ståltråden igjennom og trykke på nøkkelknappen i dørpanelet. Og dørene åpnet seg igjen... skal så klart ha bilen på en liten avlesing i VIDA og evt. oppdatere noen styreenheter ja, for dette skal jo ikke skje! :)

Eg hadde faktisk heller tatt ei rute, enn å begynne å bryte på dørramene, ein endar fort opp med at ting ikkje blir tett igjen.

Rutene er jo som kjent ikkje grisedyre :)

Per Turbo
16/08/11, 10:37
Vel, dere er jo godt vant til å knekke ruter så skjønner du ville gjort det ;)

Var ikke snakk om mye til bøying, og kjøre uten rute i det regnværet som var på søndag gadd jeg ihvertfall ikke, og bryet spart med ruteskift og alt styr. Så happy, go lucky her :)

Kan muligens være noe med at det ligger Autolås når man starter å kjøre med bilen. DET skal ihvertfall avinstalleres. :)

Tore
16/08/11, 11:17
Fatter kom over ett svenskt par med campingvogn som hadde stoppet å tatt en pause for noen år siden - for så å oppleve det samme; at bilen gikk i lås med nøklene i. Var også en V70, men vet ikke årsmodellen. De prøvde å knuse ruta i bakdøra med sveiva til campingvogna, men klarte det ikke. Måtte til slutt vente på redningsbil med nødvendig verktøy.

Per Turbo
16/08/11, 12:19
Må ha noe med litt spiss på, da går det.. Men ja, må slå med bra styrke :)

hgnubel
16/08/11, 12:56
Eller en Res-Q-Me :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1365.jpg

(selges av b.la. NAF)

Per Turbo
16/08/11, 13:38
Jepp.. en slik gjør også susen sies det.. :)

a|ex
16/08/11, 15:40
Led dimmes best med PWM (puls bredde modulering). Normalt dimmes bilpærer gjennom spenningreduksjon. Det skal i terorien fungere men ikke like bra som med en glødelampe da karakeristikken lys/spenning ikke er like. (Led vil ha tilnærmet konstant spenning over selve dioden og formotstanden som er innebygget vil sørge for å ta den overflødige spenningen. Dimmingen vil da foregå gjennom endring av strømmen gjennom dioden. Antar den vil slukke litt mer plutselig enn glødelampa.)

Du hadde rett i det, dem slukker litt mer plutselig enn glødelampa. Har montert blå leds rundt baut inne i bilen nå, og blei kult det, men sliter med at takbelysningen lever litt sitt eget liv og plutselig kutter uten forvarsel. Litt snodig, får se om jeg får noe orden på det.

Agrostar
16/08/11, 20:38
Visse ting går ann å ta på pm!

a|ex
16/08/11, 21:12
Det er biltema SMD-pærer. Men nå får vi kutte OT-praten før vi blir bannlyst her:)

GMV
17/08/11, 09:00
Pen bil du har Per. Men synes det er rart du ikke allerede har vært gjennom ett par hjulsett iløpet av sommeren.:confused: Det er da ulikt deg å ikke lesse på med ekstrautstyr og dilldall også.:p
Uansett keep up the good work hva enn du gjør eller ikke gjør med den.;)

Per Turbo
17/08/11, 10:52
*Tråd ryddet*

GMV
Takk for det :) Hyggelig å høre.
Var igjennom ett par hjulsett, men på forrige bilen ;) Litt mer originalting blir det nok.. men det blir nok med det.

Per Turbo
18/08/11, 09:11
Ny rute på plass

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1570.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1571.jpg

Nok en gang takk til Morten på Riis Bilglass i Drammen for rask og god service :)

Morgis
18/08/11, 09:16
gjennomsiktig var den også =)

Anders
18/08/11, 09:20
Ny rute er aldri feil :)

Per Turbo
18/08/11, 09:31
Blitt en sånn greie det nå... ny bil, ny rute.. :)

Sjakalen
18/08/11, 11:38
En liten snartur på E18 så har du roser med en gang. Helt håpløst det der.

Per Turbo
18/08/11, 12:38
MÅ ikke ligge på fanger'n til bilen foran vettu... lærte fort det med den svarte når jeg begynte å kjøre nedover her.

Derfor jeg bruker Connecten mest mulig til og fra jobb, så får den ta støyten :) :)

gull pilen
18/08/11, 13:02
MÅ ikke ligge på fanger'n til bilen foran vettu... lærte fort det med den svarte når jeg begynte å kjøre nedover her.

Derfor jeg bruker Connecten mest mulig til og fra jobb, så får den ta støyten :) :)

fine greier å jobbe på volvo? og kjøre ford som firmabil, god reklame:p

Per Turbo
18/08/11, 13:52
Nei, bare fordi jeg ikke vil bruke opp en fin Volvo.. :D Så sliter jeg ut en hæv av en Ford i stedet :)

Espen-K
18/08/11, 14:13
Funnet noe ut av låsefeilen enda?

Per Turbo
18/08/11, 14:35
Nei ikke funnet ut noe mer, avinstallerte SW til aut. låsing av dører.


-

Ok, for å pirre dere som ikke tror jeg har tenkt til å gjøre noe med bilen så har jeg bestilt ett par uoriginale deler... hehehe

André
18/08/11, 15:07
Det måtte komme ;)

engkar
18/08/11, 17:23
blir morro å se ;)

Slettmyr
22/08/11, 22:01
Spennende! :D

Tore
22/08/11, 22:10
Jeg tipper Per bare terger oss og skaper økte forventninger før han plutselig avdekker en total og uventet makeover...



Ok, for å pirre dere som ikke tror jeg har tenkt til å gjøre noe med bilen så har jeg bestilt ett par uoriginale deler... hehehe

Hva var det jeg sa :-) Dette er en skikkelig "ertegutt"...

Per Turbo
23/08/11, 10:27
Ja det er jo litt moro å skape litt forventninger til selv den minste modden :) :)

hgnubel
23/08/11, 10:49
Ja det er jo litt moro å skape litt forventninger til selv den minste modden :) :)

Hva nå, tappeplugg for oljen med magnet? ;)

mrstfu
23/08/11, 13:19
Ok, for å pirre dere som ikke tror jeg har tenkt til å gjøre noe med bilen så har jeg bestilt ett par uoriginale deler... hehehe

Hvem er det som tror du ikke har tenkt til å gjøre noe med bilen?

:D

Per Turbo
24/08/11, 09:41
Ingen, for noe har jeg gjort allerede :)

mrstfu
24/08/11, 09:52
bilderbilderbilderbilderbilder!

Per Turbo
24/08/11, 10:10
Ligger i tråden..

Ikke hobbykveld før torsdag ;)

mrstfu
24/08/11, 10:13
Det må da finnes lover mot det du gjør mot oss?

Sultefore oss med bilder, Genèvekonvensjonen sier vel noe om dette?

Per Turbo
24/08/11, 10:15
Er vel en og annen fN resolusjon sikkert.. men jeg liker å være litt badboy i blandt :D

mrstfu
24/08/11, 10:40
Er vel en og annen fN resolusjon sikkert.. men jeg liker å være litt badboy i blandt :D

Du ser altfor prettyboy ut til å være badboy.

Begynn med bakesnus, så hjelper det.

Per Turbo
25/08/11, 16:24
Prettyboys skrur ikke bil selv... ;)
Men ikke snuser jeg heller så kan legge meg fint i mellom..


Montering pågår!

V70wangen
25/08/11, 16:27
Mot strømmen i dag? isåfall pling på når du er neeeesten hjemme :D

Per Turbo
25/08/11, 18:49
Jepp, og det gjorde jeg ett forsøk på :) :)

-

Oppdatering..

Montert "Politi" plata under motor, og ny eksosklemme bak. :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2380.jpg
Eksosklemme, dette er en servicedel, veldig vanlig at det eksosfestet der ruster og da må denne monteres.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2381.jpg
En feit aluplate med luftinntak og luftstyringer, Volvo Original :)

a|ex
25/08/11, 19:27
Se her ja! Den plata passer på S60 og? Er det samme design som IPD sin? Hva er veil pris? Har lurt fælt på en sånn sjøl, gitt. Har plastplate der i dag, men den har fått seg et par kilevinker...

Per Turbo
25/08/11, 19:40
Den passer alle P2 bilene (S60/V70/XC70)

Husker ikke prisen nå for betalte den for en stund siden. Men kan sjekkes :)

hgnubel
25/08/11, 19:58
Eksosklemme, dette er en servicedel, veldig vanlig at det eksosfestet der ruster og da må denne monteres.

Kult, visste ikke at slikt fantes originalt. Trodde man var dømt til å kjøpe nytt anlegg eller rustelystne klemmer fra biltema :rolleyes:

Og kudos for alu-platen, den gjorde seg! Men jeg synes å huske du skrev noe om at du hadde bestillt uoriginale deler?

Per Turbo
25/08/11, 20:16
Dette er en svakhet på N bilene, så derfor er det en såkalt servicedel. :) Greit å få på plass, men resten av eksosanlegget er ikke i strålende form, så får se om det blir nytt etterhvert, men null stress.

Ja stemmer det, har noen uoriginale saker på gang.. Ligger på jobben de, ligger fint der :)

mrstfu
25/08/11, 22:25
Dette er en svakhet på N bilene, så derfor er det en såkalt servicedel. :) Greit å få på plass, men resten av eksosanlegget er ikke i strålende form, så får se om det blir nytt etterhvert, men null stress.


Fatters hadde samme problemet, her ble løsningen et custom tilpasset armeringsjern:D

Er jo forsåvidt en svakhet på 850/x70 og, men svakheten har vært kjent så lenge at biltema har funnet opp en løsning, i prinsippet akkurat samme som den klemma du satte på plass. kanskje den funker på N-bilene, og?

hgnubel
25/08/11, 22:29
Men der originaldelen ruster bort på 10 år forsvinner biltema sin på to... ihvertfall på vestlandet. Ganske imponerende ;)

mrstfu
25/08/11, 23:04
Dyppe driten i hammerrite, da.:D

Nei, nok OT. Tråden til Per, tross alt:D

Steen
26/08/11, 07:41
Fikk denne prisen på aluplaten i fjor i sverige.


Skyddsplåt, under motor S60, V70, XC70 9451 784-4 1979,50 med moms

Per Turbo
26/08/11, 19:02
Skulle stemme greit det der ja :)
Godt å vite at den er under der og tar i mot det meste..

Sjakalen
26/08/11, 19:38
Og denne er i stedet for den i plast?

Per Turbo
28/08/11, 16:26
Stemmer bra det ja :)

Per Turbo
29/08/11, 23:41
Liten oppdatering..

Montert litt Volvo elektronikk i dag, AEM (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/V70(00-08)/2004/2.0T/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425303) (Accessory Electronic Module) og 12V uttak i bagasjerommet.

http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/29082011037.jpg
Tilkobling av kabel, sikringer og rele i REM enheten.

http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/29082011038.jpg
AEM boksen ferdig tilkoblet og montert

http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/29082011039.jpg
Releèt til 12V er nederst til høyre i bildet.

http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/29082011040.jpg
Uttaket på plass

http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/29082011041.jpg
Og Streamlight LED'en har fått en fast plass :)

Det får være inntil videre :)

a|ex
30/08/11, 00:42
Tøft :)

Espen-K
01/09/11, 11:59
De lyktene er kjempe gode, vi bruker kun dem på jobb og er veldig skjelden det er noe feil med dem.

Per Turbo
01/09/11, 15:20
Jepp, den er og LED Lenser er bra saker. Ferno som leverte meg denne, så klager ikke!

mister j
01/09/11, 17:21
Led-lenser er bare rått...
Også på strømmforbruk ;)

Per Turbo
01/09/11, 23:55
Jepp, er veldig fornøyd med begge to :)

Per Turbo
15/09/11, 21:49
Hobbykveld på torsdager, og da kan det fort skje ting.. :)

Tok 100.000km service på bilen i dag, litt på overtid men bilen ba om det nå så da var det på sin plass å gjøre det. Gjør det etter boka på denne bilen som er såpass "ny" så alt blir stemplet og dokumentert :)

- Skifte motorolje og oljefilter
- Skifte kupefilter

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1275.jpg
Ikke det verste filteret jeg har sett, men greit å få byttet.

Og den første uoriginale oppgraderingen er gjort..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1276.jpg
Noen som kjenner igjen disse? :)

Marhau
15/09/11, 23:06
hella grøftelys??? drl elr noe?

mrstfu
15/09/11, 23:10
hella grøftelys??? drl elr noe?

sikkert noe xenon-neon med dekaler, senk og åpen dump.... med blålys.

carbonblålys.

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 23:32
Imponert over bila dine, Per! Likte spesielt den hvite, hva har skjedd med den?
Blir inspirert av innsatsen din, men må henge meg på resten av gjengen her, det må da blir en R front? :p

Per Turbo
15/09/11, 23:35
Jo takk takk :) Den hvite har Nero her inne kjøpt og tatt over, og den får masse god pleie av han.

Står imot presset med overliggende ro foreløpig altså :) :)

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 23:42
Bra den blir tatt godt vare på!

Har du flytta over led-strobene fra den til denna, eller kjøpt nye?


Er ikke snakk om presset fra oss du må stå i mot! Det er presset fra ditt indre, som ubevisst får deg til å sakte men sikkert endre mening! ;)

Per Turbo
15/09/11, 23:43
Alt er nytt på denne :)

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 23:45
Ser jo ekstremt sivilt ut med de under skiltet! Veit godt at jeg hadde blitt blaut i buksa om denna hadde kommi litt fort etter meg!
Så vær så snill å ikke snik deg innpå den oransje perla mi når jeg skal kjøre hjem fra sørlandet i jula! :p

Keep up the good work!!

Per Turbo
15/09/11, 23:48
Den skremmer de fleste den bilen nå ja.. :) Er fint preventivt i trafikken!

Men selv Politifolk som har sett bilen og andre ting har ikke hatt noe klage på så langt :)

a|ex
16/09/11, 04:37
Så langt..;)

Per Turbo
16/09/11, 12:26
Så langt? Nei de har jo ikke noe å ta meg for med bilen. Er 100% lovlig hele veien den.. jeg kjører jo ikke rundt med blå lys som enkelte andre :p

a|ex
16/09/11, 15:05
Vurderer blålys-strober nå...er vel ikke ulovlig så lenge man ikke bruker dem :p

Espen Hveding Nordgård
16/09/11, 15:22
Ifølge de som stoppa meg er det ulovlig å ha det montert.
Jeg hadde oransje, men fikk ikke bevist det siden de ikke virka...

Per Turbo
16/09/11, 17:46
De er så klart ulovlige.. er ikke tillatt å montere på andre kjøretøy enn utrykningskjøretøy. Blir du tatt med det går det historier om både saftige bøter, beslag av førerkort og anmeldelse for å utgi seg for å være politi/dok.falsk stilen.

Da jeg ble stoppet med den hvite fikk jeg beskjed om sette på de "små skjulte lampene" og han sa jeg skulle være glad for at de var gule, og ikke blå.

Og du av alle som har en lett gjenkjennelig bil og er mye i kontakt med politiet i jobben burde kanskje sist av alle sette det på. Da er det bedre å ha som jeg, ser ut som blålys men er gule :) Da kan de ikke si noe..

Espen Hveding Nordgård
16/09/11, 18:32
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne ha gule uten å ha noe spesiell grunn til det...
Men blå er ikke bra, da ber du om bråk...

a|ex
16/09/11, 19:35
Joda, det sier seg jo selv, men til showbruk på treff etc er det jo artig med strobelys i ulike farger...uansett, har nå hvite led i park og skiltlys, og blå under speilene. Det ble bra det også, og er forskriftsmessig korrekt :)

Per Turbo
16/09/11, 20:36
Alle kan ha gule lys, krever ingen godkjenning eller noe. Kravene en E-merket, 360 grader synlighet og en bryter som lyser når lys er på i førers synsfelt.

Marius
16/09/11, 20:37
når kommer det noen oppdateringer her?

Per Turbo
16/09/11, 20:38
Har ett par Volvo esker jeg håper å få åpnet i helgen :)

Marius
16/09/11, 20:44
bare volvo esker??

mrstfu
16/09/11, 20:48
bare volvo esker??

Sikkert carbon-esker.

:D

Sorry Per, jeg skal gi meg. Det er bare så....



lett.:D

Per Turbo
16/09/11, 21:28
bare volvo esker??

Jepp.. :)

Lightyear
16/09/11, 21:46
Er det store esker eller små esker? :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1340.jpg

Per Turbo
16/09/11, 21:49
Si meg.. hvor pokker i Nittedalskauen får dere dette ungeskvipet fra? Har jo ikke ett kvinnfolk engang..

Jeje.. dere om det!

mrstfu
16/09/11, 21:50
Si meg.. hvor pokker i Nittedalskauen får dere dette ungeskvipet fra? Har jo ikke ett kvinnfolk engang..



Fast kvinnfolk er ikke en forutsetning for avkom:D

Per Turbo
16/09/11, 21:54
Erre mulig..

Lightyear
16/09/11, 21:58
Unger? Jeg bare lurte på om det var store eller små pakker, voldsomt til følelser illustrasjonen vekker :p

http://modellbil1.no/upload/200/aa79506_95_volvo_t5r_estate.jpg

Wardo
17/09/11, 09:46
Alle kan ha gule lys, krever ingen godkjenning eller noe. Kravene en E-merket, 360 grader synlighet og en bryter som lyser når lys er på i førers synsfelt.

Hvordan var det som privatperson å ta kontakt med ferno?
har en svart S60 å har litt lyst på noe alla det du har :) blei sinsykt porno

Per Turbo
17/09/11, 11:20
Ikke noe problem det, de selger jo i gul sektor på det åpne markedet.

mister j
17/09/11, 22:23
Hobbykveld på torsdager, og da kan det fort skje ting.. :)

Og den første uoriginale oppgraderingen er gjort..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1276.jpg
Noen som kjenner igjen disse? :)

Og dette er???
Ja ser jo det er tåkelys, men hva???

Per Turbo
18/09/11, 18:13
Det er Hella LED DRL lampene, samme som jeg hadde på den sort og hvite V70en.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1463.jpg
Her fra monteringen på den hvite. :)

Vanskelig å ta bilde av de med lyset på, men matcher Xenon hovedlysene veldig bra. :)

Petter
18/09/11, 18:16
Var det bolt-on her også? Uten lim?

Per Turbo
18/09/11, 18:17
Jepp :)
Litt varmepistol på rundingen der reflektoren har vært så er det bare å banke lampa innpå :)

Petter
18/09/11, 18:20
Heftig. ;)

Per Turbo
18/09/11, 18:22
Skal vise dere heftig jeg... ;)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1464.jpg

Hmm....

a|ex
18/09/11, 18:34
Foregår her da? Liker regnummeret ditt btw..:)

Per Turbo
18/09/11, 19:00
Fortalte jo at jeg hadde litt deler i Volvo esker.. :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1477.jpg

Men de er ikke rørt enda :D

Marius Skau
18/09/11, 19:01
R-bremser og nye felger? :)

Lightyear
18/09/11, 19:04
Ser ut som nye braketter til kalipper der også :)

Per Turbo
18/09/11, 19:09
Lar bildene tale for seg selv..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1478.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1479.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1480.jpg

BBS CK 8" X 19" med Yokohama S-drive 225/35-19 og Eibach Pro kit 30mm senkesett er på! :D

Nå kan dere gosse dere over alt "Hva var det vi sa" praten.. hehe Bestilte dette tidligere i sommer, men det har tatt for laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid få de :)

Sivilstuk OFF :D

Tore
18/09/11, 19:12
Herlig! Godt å se du fortsatt er frisk - jeg har tvilt en del på det i det siste... :p

Nero
18/09/11, 19:13
Satt som et skudd;)

Espen Hveding Nordgård
18/09/11, 19:16
Fantastisk!
Gjorde seg det der!


Edit: Få på R-fanger nå, ser så rart ut når fangeren "forsvinner" under bilen :p

engkar
18/09/11, 19:42
Gjorde seg med de felgene :)

Lightyear
18/09/11, 19:43
er bare en ting å si.... FETT!! :D Heeelt riktig dette!

mrstfu
18/09/11, 19:47
Vel.... siden du ga oss lov til å si I TOLD YOU SO, føler jeg meg ikke frista lenger:D

Men det var nydelige felger, Per, det skal du ha. Liker DRLene dine og, får dette til flere lamper, eller? Type 850spredere?

En ting må jeg nesten klage på da (som vanlig):

Elgmerket ditt står 20cm for høyt. Fyskam.

Petter
18/09/11, 19:47
Fy f*** så harry du er!!!!!! Senk og store hjul.....

hgnubel
18/09/11, 20:00
Ser bra ut :)

Fikk du på police-bremsene? Synes ikke skivene ser så veldig svulmende ut, men nå gikk du jo opp 2" på felgene også..

Texascom
18/09/11, 20:57
Meget bra! :d

Lightyear
18/09/11, 21:05
Fy f*** så harry du er!!!!!! Senk og store hjul.....

Den der er jo ikke lav egentlig, men mulig gutter i skumle vester har annen oppfatning. Nei ikke Hells Angels eller trøndere :rolleyes:

Espen Hveding Nordgård
18/09/11, 21:07
Mesta? :p

Ikke mulig å godkjenne det her altså?

Aashome
18/09/11, 21:34
Blei herlig med felgene ja! :) men nå har du lagt egget. Nå forventer vi jo at oppdateringene framover bare blir større og større!

Kjetil Krømcke
18/09/11, 21:52
Se her ja, da blir det vel å ta denne med på neste tyrigrava treff:)

mrstfu
18/09/11, 22:14
Se her ja, da blir det vel å ta denne med på neste tyrigrava treff:)

Ja, hvis ikke står oppsøking og avstraffelse på dagsorden.

Per Turbo
18/09/11, 22:57
Takker for hyggelige tilbakemeldinger :) Bra det faller i smak..
17" bremsene er ikke på, det hadde jeg nok oppdatert med da også :) Men blir ikke lenge til siden klossene foran er godt slitt nå.

Litt usikker på DRL lampene og 850 Ray, må si jeg ikke vet hvordan tåkisene ser ut på bilen din på baksiden.. kan møtes en dag og sjekke det ut.

Bilen skal vises på BT i oktober for godkjenning av hjul og senk. :)

Per Turbo
18/09/11, 22:59
En ting må jeg nesten klage på da (som vanlig):

Elgmerket ditt står 20cm for høyt. Fyskam.

Ser du noen likheter her eller skal du klage til disse gutta også? :p

http://ts1.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1231307999876&id=93997e43d9797d397394a0c81ac98d14&url=http%3a%2f%2fwww.cars-wallpapers.net%2fwp-content%2fuploads%2f2008%2f01%2f2008-ferrari-430-scuderia-1024.jpg

mrstfu
18/09/11, 23:13
Ser du noen likheter her eller skal du klage til disse gutta også? :p

http://forum.vccn.no/

De gutta kjører hest, vi kjører elg.

Ta deg sammen, mann.

Per Turbo
18/09/11, 23:14
Innrøm en feil gutt..

Jeg kjører min stil (V stil) så kan du kjøre uten stil... :)

mrstfu
18/09/11, 23:20
Innrøm en feil gutt..

Jeg kjører min stil (V stil) så kan du kjøre uten stil... :)

Getting personal, are we?:D

Neida, for å begrense off-topicen, kan vi vel si at jeg SYNES merket sitter før høyt, mens du SYNES (og tar feil:D) det sitter fint?

Per Turbo
18/09/11, 23:25
Elgen er en etterligning av Hesten.. så da må elgen sitte der hesten skulle ha sittet.

Med andre ord, sitter helt perfekt!

Jeg har tross alt ikke behov for å skjule rusta med dekalbruk :p

mrstfu
18/09/11, 23:39
All min rust er synlig. Dermed det. Og legg merke til, her er det JEG som prøvde å avslutte offtopicen:D

a|ex
19/09/11, 04:34
Se her ja! Er vel bare starten på en ny extreme makeover dette. Blir artig å se hvordan bilen ser ut når du har fått på alt i de volvoeskene..:p

Skikkelige felger også ser jeg. Synes 30 mm eibach-settet ditt senket mer på bilen din enn på min, ihvertfall bak...snodig.

mister j
19/09/11, 05:06
Definititivt sivil stuk off :) :)

Sjakalen
19/09/11, 07:41
Dette satt som et skudd!

Per Turbo
19/09/11, 08:13
All min rust er synlig. Dermed det. Og legg merke til, her er det JEG som prøvde å avslutte offtopicen:D

Men klarer du å avslutte OT? Noooo... :p

Per Turbo
19/09/11, 08:13
Se her ja! Er vel bare starten på en ny extreme makeover dette. Blir artig å se hvordan bilen ser ut når du har fått på alt i de volvoeskene..:p

Skikkelige felger også ser jeg. Synes 30 mm eibach-settet ditt senket mer på bilen din enn på min, ihvertfall bak...snodig.

Ikke så rart når du tenker på den ekstra vekten V bilen har kontra S bilen :)

Steen
19/09/11, 09:05
Ble flott me nye felger og senk :)

Men treger du og godkjenne felgene da?
Fikk beskjed at jeg ikke trengte og godkjenne mine 19" da jeg spurte dem. Fikk beskjed om at dem var innenfor 5% feilmarginen eller hva det var.

Per Turbo
19/09/11, 09:07
Takk takk :)

Trenger ikke, men vil ha det inn i vognkortet som alt. dekkdimensjon så det er der ved kontroll. Når jeg først skal inn å vise for senk..

GMV
20/09/11, 16:01
Porno!
Tror nok fjærene kommer til å synke sammen bittelitt mer over litt tid.
Min R er iallefall bittelitt lavere med de fjærene. Men det er en AWD da, som også er forholdsvis tung med sine 1707kg....

Per Turbo
20/09/11, 22:46
Takk :)

Regner med den siger litt etterhvert, men er allerede fornøyd med høyden så :)

Skal få tatt skikkelige bilder når resten er på plass :D

Steen
21/09/11, 05:39
Resten? :eek:
Nå må du fortelle her :D

V70wangen
21/09/11, 06:20
Blei dritfett med senken og de nye felga Per;) Kan bare si tommel opp for denne bilen akkurat som de to foregående. Ikke fult så mye uorginalt stæsj, men blir uansett skikkelig bra dette:D

Turbo_K
21/09/11, 11:06
Angående felger og vognkort.

Så lenge hjulene er innenfor STRO-normen (mindre enn 5% endring av rulleomkrets i forhold til originalt, og 15mm eller mindre sporviddeendring pr. aksel), samt at det er minimum 10mm klaring alle veier med fullt rattutslag og fjæringsvei, er det ikke nødvendig å påføre alternative hjul i vognkortet. Det kan imidlertid kreves at dokumentasjon på innpress på felger og rulleomkrets på hjul er medbrakt under kjøring.

Det var dette svaret jeg fikk av Risløkka trafikkstasjon da jeg spurte om 19" på S80'en min.

MEN: Han anbefalte meg å påføre det i vognkortet i tilfelle jeg møtte en på utekontroll "som ikke hadde så god greie på sånt"...
Da har man god tro på egne kolleger eller?

Per Turbo
21/09/11, 16:10
Resten? :eek:
Nå må du fortelle her :D

Alle Volvo eskene kanskje? :)


V70wangen Blei dritfett med senken og de nye felga Per Kan bare si tommel opp for denne bilen akkurat som de to foregående. Ikke fult så mye uorginalt stæsj, men blir uansett skikkelig bra dette

Takk :)

-

Stemmer det, derfor jeg vil ha det inn i vognkortet først som sist, så blir det mindre stress om det blir stopp i en utekontroll, nettopp fordi de ikke alltid har greie på sånt :)
De nye vinterdekkene blir jo i samme dim som sommerdekkene, som allerede står i vognkortet som alt. dekkdimensjon. :)

a|ex
21/09/11, 18:49
1 cm klaring vel fullt rattutslag må det utslagsbegrensene til, eller går det greit med 225mm og innpresset på disse felgene?

GMV
21/09/11, 19:32
Det er Hella LED DRL lampene, samme som jeg hadde på den sort og hvite V70en.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1463.jpg
Her fra monteringen på den hvite. :)

Vanskelig å ta bilde av de med lyset på, men matcher Xenon hovedlysene veldig bra. :)

Hmmm. Lurer på om disse passer i R tåkelysene? De ser jo ut til å bygge mye mindre bakover. Og jeg har veldig dårlig med plass bak der med den nye rørdragningen til IC'n. Isåfall hadde dette vært en ypperlig løsning.

Petter
21/09/11, 19:52
Er det org BBS eller replicaer?

Uansett... Si ifra når du skal selge!!!

Per Turbo
21/09/11, 21:35
Originale så klart!

Per Turbo
21/09/11, 22:56
En liten oppdatering som er glemt ja..

Montert USB/SD kort leseren som er tilkoblet uttaket til CD Changer, har ikke fått testet denne enda siden jeg manglet minnekort å legge inn musikk på, men nå er det gjort så i morgen blir det nok en test av dette :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1688.jpg

mrstfu
22/09/11, 00:35
Er dette original Volvo, eller noe som er litt mer universalt kompatibelt?

Om dette kan kobles på en annen spiller, slipper man jo feks minnepennen stående ut rett foran girspaken:D

Per Turbo
22/09/11, 10:32
Dette er ikke originalt Volvo nei.. :) Finnes vel nok av slike sløsninger rundt om vil jeg tro.

Volvo leverte tidligere ett iPod/iPhone kit men dette gikk ut i 2007.

Per Turbo
24/09/11, 04:25
Har allerede begynt å få litt kvaler ang. hjulbytte. Ikke bare er det hardt som stein men det subber også en del.

Skal få sett hvor mye det tar borti, hvor og evt. om nye svingstoppere hjelper på..


(Og nei jeg er ikke full selv om dette er skrevet kl 05:25 om morran)

mrstfu
24/09/11, 11:09
(Og nei jeg er ikke full selv om dette er skrevet kl 05:25 om morran)

Får ta deg på ordet, da:D

Hvordan er klaringa mellom hjulbue og dekk da, Per? Såvidt jeg skjønte monterte du kun senkefjærer, regner med demperene er stive nok til å håndtere belastninga uten subbing over fartsdumper og slikt? V70N er jo ikke en lettvekter, som du sier:D

Per Turbo
24/09/11, 12:05
Under kjøring går det helt fint, det kun ved fullt rattutslag.. eller ikke det engang. Derfor må jeg få sjekket det mer til uka før jeg finner ut hva jeg må gjøre :)

Agrostar
24/09/11, 12:29
Dobble styrebegrensarar ifra C70? :p

Per Turbo
24/09/11, 12:46
Hehe.. er nok en annen type på P2 serien, og jeg har allerede de til størst dekkdimensjon på men de er litt slitte ser jeg så skal få på nye først og se om det hjelper.

M.Engelsen
24/09/11, 13:00
Mindre bredde på dekkene? Strekk er fett :D

hgnubel
24/09/11, 13:15
Hehe.. er nok en annen type på P2 serien, og jeg har allerede de til størst dekkdimensjon på men de er litt slitte ser jeg så skal få på nye først og se om det hjelper.

Er det på P2 de sitter som noen slags skiver innenfor styreleddet eller noe slikt? Husker jeg fikk feil en gang jeg handlet til C70.

Per Turbo
24/09/11, 13:37
Hehe.. føler 225 er smalt nok ;) Spørsmålet er om det vil subbe like mye med 17" dekkene siden de også er i 225!

Slik ser de ut :)

Svingstoppere (http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ID=1232&numRecordPosition=0)

http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/thumbnail_2539.jpg

mister j
24/09/11, 14:56
Jeg måtte ha på 5 mm spacer. +skimse opp de største utslagsbegrenserene med to- tre skiver.
Men så har jeg fått byens største svingradius også ;)

Sjakalen
24/09/11, 20:14
Det subber ikke med 17" og 225 med den greia der.

mrstfu
25/09/11, 10:42
Per Turbo: V70 2.0T Sort Safir 2004 - "Greia"

I like it.

Lightyear
25/09/11, 21:35
Er vel snart vinterhjul også :( Ble tvangsomlagt selv her..

Er du frisk igjen og ute lufter bilen? :)

Per Turbo
25/09/11, 23:53
Har laget liv på Rv 4 i helgen ja.. :) :)

Per Turbo
25/09/11, 23:54
Nye vinterdekk og felger er på vei forresten så gruer meg ikke til det heller forsåvidt :D

mrstfu
26/09/11, 00:30
Har laget liv på Rv 4 i helgen ja.. :) :)

Vært å skremt flere her oppe nå?

EDIT: sant det, det var ikke deg allikevel:D

Per Turbo
26/09/11, 09:37
Ja men denne gangen var det vel mer kjørestilen det sto på tror jeg.. hehe

Lightyear
26/09/11, 21:19
Er vel som jeg fikk høre fra mannen i uniform, utmerket kjøring.. :D eller han sa "du utmerket deg i trafikken for å si det sånn" :rolleyes: hehe

Espen Hveding Nordgård
26/09/11, 21:45
Det vil si: utmerket kjøring!
Skal formuleres på best mulig måte, høgg setninga i filler og sett det sammen sånn det passer!

Kommer det mer uorginalt her eller, Per? :p

Lightyear
26/09/11, 21:49
Kommer mer stæsj på bilen nå som ballen har begynt å rulle :D

Espen Hveding Nordgård
26/09/11, 21:53
Skulle bare mangle det :D

Per Turbo
27/09/11, 13:16
Nja... vi får nå se. :)

Per Turbo
30/09/11, 14:10
Da er subbingen historie. :)

Skiftet til nye utslagsstoppere, sammen med 3 skiver i mellom så ble det bra. Radiusen er fullt overkommelig fortsatt. Fjernet også subbeplatene på innerskjermene da de bygger litt ut, og har lakkert de svarte om jeg skulle finne på å sette de på igjen.

Da er det i grunn klart for visning hos BT i i slutten av oktober :)

Per Turbo
01/10/11, 18:21
Verksted tid gir som regel oppdateringer... :)

Montert 17"/320mm bremsene i dag, det var ikke bare nødvendig men også en ganske grei forbedring kan du si..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/43.jpg
Gammel skive, med bitteliten kant på..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/44.jpg
Gammel bremsekloss med bitteliten kant på..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/45.jpg
305mm VS 320mm bremseskiver

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/46.jpg
På plass.. byttet kun holder, skiver og klosser. Funker knallbra!

Også montert midtarmlene i baksetet fra S80 Executive med litt tilbehør :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/47.jpg
Glassene er fra Volvo med inngravert S80 Executive logoen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/48.jpg
Oppbevaringsrom, her kommer det en innsats som glassene og en gravert opptrekker skal ligge i. Volvo originalt alt sammen så klart

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/49.jpg
Øvre delen kan brukes om ett lite bord, skriveunderlag etc.

Mer fristende å sitte i baksetet nå... hehe

V90
01/10/11, 18:25
Party like a rockstar :cool:

aarnes
01/10/11, 18:34
Nice! Er den midtkonsollen "executive" ? isåfall så har jeg den selv i bilen min.
Fortelle GJERNE hva slags innsats som kan settes oppi der. det passer garantert i min og ;)

Edit: fant det selv i VIDA :P
Dyr fornøyelse for den innsatsen må jeg si.

Texascom
01/10/11, 18:47
Meget bra Per!! :D

lyngen
01/10/11, 18:59
tror du en slik midtarmelene passer min 99mod. v70? håper det ;)

mrstfu
01/10/11, 19:01
Jeg... Jeg vet ikke helt hva jeg skal... Si.. Eller gjøre.

jeg trur jeg må leie bilen din med sjåfør, og ta med meg et par snupper baki der.

Tore
01/10/11, 19:29
Heltøft!

Steen
02/10/11, 02:02
Passer disse holderene og skivene til S60 og? :)
Kunne tenkt meg litt mer bremser med tiden :p

Per Turbo
02/10/11, 03:03
Takker for tilbakemeldinger :)

Det er fler typer armlener, så man kan i grunn velge hva man vi ha der. Men skal være samme typen fra V70 1997 og oppover.


-

Steen, ja er samme til din bil så om du først må ha nye bremseklosser og skiver foran så oppgrader like gjerne. Er verdt det!

Kjetil Krømcke
02/10/11, 10:53
Ser veldig bra ut Per, men hvorfor lakkerte du ikke senteret på skivene? er vel ikke noe fint når dem ruster om noen mnd.?

Per Turbo
02/10/11, 10:56
Da måtte det blitt å lakke alt eller ingenting.. og det ble ingenting :)

Per Turbo
03/10/11, 10:29
Tok meg en liten tur i Norges laveste P-hus (1,90cm takhøyde, jeg er 189cm;) )

Her er resultatene:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/265.jpg
LED innerbelysningen, levert fra www.dioder.no

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/266.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/267.jpg
Litt bedre bilde av S80 armlenet og glassene

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/268.jpg
Hella LED DRL lampene matcher original xenonlysene ganske bra.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/269.jpg
Jepp, bilen er våt av regnet og ikke nyvasket, men det får vel gå?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/270.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/271.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/272.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/273.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/274.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/275.jpg
Whelen LED lampene i bakluke

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/276.jpg
Lang lang rekke.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/277.jpg
Og en på hver side i bakre sidevinduer

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/278.jpg
Pusset ned eksosrøret

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/279.jpg
Nye bremsene fyller langt bedre ut enn de forrige..

Så det får vel holde for denne gang.. :D