PDA

Vis full versjon : "barnesikring" sideruter bak 850



bullxo
10/06/11, 17:19
Er det noen måte å fjærne denne på så vinduet går helt ned??
Eller er det lagd så det er umulig......

hgnubel
10/06/11, 18:03
Det er hele designet som er litt defekt. Er vel hjulbuen sin skyld... Samme problem på S70 og første gen V70.

Daniel V
10/06/11, 19:39
Jeg kjøpte meg 850 her nå på mandag. Jeg trodde vinduene bak var ødelagt. De går jo ikke halvveis ned engang :p

Erlend Dystland
10/06/11, 21:03
Arrgh!
Jeg som hadde håpet på at dette var noe en kunne gjøre selv bare med litt verktøy:mad:
Er LITT irriterende å ikke kunne ha opp siderutene bak når det trengs:(

bullxo
10/06/11, 23:25
jupp.... spes med den varmen som er nå.... og ingen aircond. ...... :(

mrstfu
10/06/11, 23:35
jupp.... spes med den varmen som er nå.... og ingen aircond. ...... :(

det skal være grassat varmt før bakrutene halvveis nede ikke har noen effekt, om du setter opp en evt takluke eller ruller fremvinduene ned to cm, får du gjennomstrømning som et uvær i 40kmt eller mer.

Om du er stillestående er AC eneste option:D

Kjetil Krømcke
11/06/11, 12:45
Deilig med ac ja:)

bullxo
11/06/11, 12:52
det skal være grassat varmt før bakrutene halvveis nede ikke har noen effekt, om du setter opp en evt takluke eller ruller fremvinduene ned to cm, får du gjennomstrømning som et uvær i 40kmt eller mer.

Om du er stillestående er AC eneste option:D


joda.. men når biln har stått i sola i 8timer er det godt å få max utlufting/gjennomtrekk :D kjennes ut som det er hakket før deleskaisetene smelter :eek:

Erlend Dystland
11/06/11, 19:44
Har selv aircondition, men av praktiske årsaker kunne jeg ha tenkt meg å ha bakvinduene mer åpne:)

SagaPer
11/06/11, 20:03
Volvo designer sine biler med sikkerhet i fokus. Vinduene i bakdørene er laget for at det skal være vanskelig(ere) for unger å hoppe ut. Å kjøre med bakre vinduer helt nede skaper uansett voldsom turbulens i kupeen.

volvoRsport
11/06/11, 20:14
Volvo designer sine biler med sikkerhet i fokus. Vinduene i bakdørene er laget for at det skal være vanskelig(ere) for unger å hoppe ut. Å kjøre med bakre vinduer helt nede skaper uansett voldsom turbulens i kupeen.

Grunnen er vel heller det at bakre hjulhuset er i veien slik at det er fysisk umulig å få det lengre ned.

Lightyear
11/06/11, 20:20
Volvo tenkte nok på begge deler, og linjene blir jo mye renere uten det ekstra lille vindu i døra også ;)

larsverm
12/06/11, 03:30
Grunnen er vel heller det at bakre hjulhuset er i veien slik at det er fysisk umulig å få det lengre ned.

Nettopp - man ser vel nesten på dørens og vinduets form at det er fysisk umulig å få vinduet helt ned - akkurat som på 240.