PDA

Vis full versjon : [LØST]Volvo 242 B230FT Dropper gnist på syl 1



Mr. Crepsley
09/06/11, 17:19
Hei!

Har en b230FT med lh 2.4 i en 76 242.

Motoren er veldig tungstartet og går ujevnt og stygt, har feilsøkt en del på dette nå, og kommet frem til at den har ugjevn gnist, til tider aldri gnist på syl 1. Har prøvd å byttet tennkabelen, men samme problem, har også hatt oppe fordeler og rotor. Rotor hadde en plass med et svart sport, pusset dette helt bort. Fordeler ser helt ok ut! Som ny (prøvde også en som har gått ca. 5 mil.)

Eneste jeg ikke har sjekket er pluggen, men den bør ikke ha noe med dette å gjøre, siden jeg sjekket gnist med tenningslampe.

Når jeg tar ut pluggledningen ifra fordeler (syl1) mens motor går, kommer gnisten! Altså, om jeg holder den over hullet. Setter jeg den ned er den borte.

Dette er til nå det snodigste jeg har vært borti med denne bilen, noen som har noen tips ???

Edit: Merke på tenningsdeler er Beru, minus plugger som er NGK V-Line

BlåFare
10/06/11, 08:20
tatt komprensjonstest på syl 1 kontra resten?

Mr. Crepsley
10/06/11, 08:59
Nei, men kan ikke skjønne hvorfor kompresjon skal ha noe med gnisten fra pluggledning ?

Har ikke hatt ute plugger i det hele tatt, jeg har brukt tenningslampe på kablene, har stabil fin gnist på kabler 2, 3 og 4 . men 1 dropper gnist, med en gang jeg tar kabelen ut av lokket, og bare legger den inntil, altså nær hullet, så går motor kjempefint.

christoffera
10/06/11, 13:09
Må jo være kabel, eller kobbling mellom kabel og fordeler. Har du prøvd å ta kabel til syl, 4 og sette den over på syl, 1?
En fordeler koster jo ingenting uansett, så det ville jeg kjøpt, siden dette problemet er så snålt.

Mr. Crepsley
10/06/11, 15:20
Har prøvd 2 lokk og 2 kabler, tror det må være rotor. Skal forske litt!:)

Mr. Crepsley
11/06/11, 02:20
Kortsluttning i plugg.