PDA

Vis full versjon : tilpassing av trykkplate - svinghjul



Steffen740
09/06/11, 13:36
Hei :)

Har en b5204 motor med M90 på, som jeg trenger trykkplate til.
Plant svinghjul 240mm.

Kjøpte en sånn:

Tryckplatta 240mm förstärkt till 850 m fl Till plant svänghjul, kräver anpassning
För vridmoment upp till 600 Nm med standard organisk lamell.
TP-765 3895:-

men hullsirkelen passer ikke helt.. Hullsirkelen på plata er større enn på svinghjulet..

Hvordan bør man gå frem for å lage nye hull i svinghjulet ?

(f.eks måle opp med skyvælære, slå kjørnerslag og bore hull og slå neddi styretappene, deretter bore og gjengeopp hull til boltene ? )

ArneR
09/06/11, 17:21
Tror ikke du skal punkte noe som helst på trykkplata nei, kan ikke se for meg at det skal bli noe annet enn skit.. :p

Har ca. samme problemstillinga selv med tilpassing av TP-618 mot plant svinghjul, og når jeg prøver å se for meg hvordan dette gjøres av de som kan det, ser jeg for meg at de legger trykkplata oppå svinghjulet på et "turn table" og bruker måleur for å sjekke at den blir liggende rett, så merkes det opp for å bore hull til skruer og styrestifter.

Steffen740
11/06/11, 12:20
mm, hvorfor mener du dette blir bare skit da ?

noen som har gjort dette selv før da ? :)

Steffen740
28/06/11, 11:18
Noen som har noen tips til hvordan man skal gjøre dette ? :)

sleepy
30/06/11, 23:54
Det er bare å kontakte de som har solgt deg trykkplaten og be om tegningen på hullbildet, om de ikke har den så kan de skaffe deg den.

Ville nok bare ha levert svinghjulet til et maskineringsfirma sammen med tegningene på hullbildet og fått de til og gjort det. Koster ikke mange kronene, og så blir det helt rett...

Ikke regn med at chassiset på trykkplata er sentrert i forhold til hullbildet, så ikke mål deg ut ifra det med skyvelære for da blir det fort noen tiendeler kast i det. Blir fort litt mye vekt i ubalanse det...;)

Steffen740
02/08/11, 15:34
Det er bare å kontakte de som har solgt deg trykkplaten og be om tegningen på hullbildet, om de ikke har den så kan de skaffe deg den.

Ville nok bare ha levert svinghjulet til et maskineringsfirma sammen med tegningene på hullbildet og fått de til og gjort det. Koster ikke mange kronene, og så blir det helt rett...

Ikke regn med at chassiset på trykkplata er sentrert i forhold til hullbildet, så ikke mål deg ut ifra det med skyvelære for da blir det fort noen tiendeler kast i det. Blir fort litt mye vekt i ubalanse det...;)


Der gikk den plana i vasken :confused:

Hei!

Vi har dessverre ingen tegning på den.

Mvh Heine, Pedersens Racing


Var ikke mye hjelp å få der gitt.. Begynner å haste litt også :(

Hvor kan jeg skaffe tegninger på hullbildet til TP-765 ?

sleepy
03/08/11, 10:13
Har du prøvd å sende en mail til sachs? Det kan hende at et maskineringsfirma kan måle ut hullbildet for deg, og gjøre jobben uten tegninger. Det er lettere med tegninger, men det går fint uten også...:)

gull pilen
03/08/11, 11:29
send trykkplaten tilbake da siden den ikke passer... de har vel som er bolt on også??

Steffen740
03/08/11, 13:18
Har du prøvd å sende en mail til sachs? Det kan hende at et maskineringsfirma kan måle ut hullbildet for deg, og gjøre jobben uten tegninger. Det er lettere med tegninger, men det går fint uten også...:)

Har ikke prøvd det nei. Hvor skal jeg sende mail da ? zf.com/europe (http://www.zf.com/corporate/en/company/locations_worldwide/europe/europe_overview.html):rolleyes:

Helt klart lettest med tegninger ja..