PDA

Vis full versjon : C70 Cab. 2003-modell



Turbo-HF
08/06/11, 21:45
Hei, finnes det noen måte å få åpnet og lukket taket på uten å måtte slå av motoren hver %&¤#@:%¤# gang man skal ha ned kalesjen? :O

850GLTsilver
09/06/11, 09:48
Sikkerhet vet du. Er for å unngå at taket blir aktivert under fart i ren vanvare....

Tipper du må programmere om styringen til taket, da det høyst sannsynligvis er CAN på den controlleren. Og der foregår det svært mye som ikke er direkte enkelt å komme forbi uten de rette kunnskaper og tilhørende verktøy.

Forøvrig er du vel i feil forum?
Dette forumet her er for 850 og første generasjons x70.

Turbo-HF
09/06/11, 10:47
Sikkerhet vet du. Er for å unngå at taket blir aktivert under fart i ren vanvare....

Tipper du må programmere om styringen til taket, da det høyst sannsynligvis er CAN på den controlleren. Og der foregår det svært mye som ikke er direkte enkelt å komme forbi uten de rette kunnskaper og tilhørende verktøy.

Forøvrig er du vel i feil forum?
Dette forumet her er for 850 og første generasjons x70.

Hei, takk for svar. Ja, sikkerhet, men SAAB 9-3 cabriolet'en kan betjene tak med motor igang og under kjlring opptil 20 km/t.

Var det jeg regneet med, egentlig. Min bil er 1. generasjon x70, samme som S/V70, basert på 850 chassi. Er ikke ny typen cab. ;)

850GLTsilver
09/06/11, 13:04
Chassis er greit nok ja, men elektroniken er ny.

SAAB og Volvo har alltid "kappes" om sikkerheten de ja.
Satt laaaaangt inne for Volvo å i det hele tatt å lage en CAB.
Er nok derfor de også går lengre enn SAAB på slike detaljer.

Robert H.
09/06/11, 14:38
På min kan jeg kjøre taket opp og ned med motoren i gang:)
Må stå parkert med håndbrekk på og automaten i Park da, ellers går det ikke.

Turbo-HF
09/06/11, 14:42
Takk, skal prøve dette nå etterpå! ;)

Turbo-HF
09/06/11, 14:59
Perfekt, dette fungerte, altså å betjene taket med gear i park og med håndbrekket på! :D