PDA

Vis full versjon : Tur og retur hull til turbo, Dim..



tusselaid
08/06/11, 20:14
Vet at dette er et ganske omtalt tema for tiden men finner ikke trådene, vilken dim er det på tur og retur hull til oljen på turboen inn på blokk. Din og gjenge stigning??

VolvoR-Sport
08/06/11, 21:52
ta tur fra hullet ved vannpumpa, og retur i bunnpanne eller org turbo plassering (mitt valg av de to)
1/4 ntp er dimmen på hullet ved vannpumpa.

olje returen min er 19mm innvendig. mener også std volvo er det.
så må ha hull som er større enn det da ;)

mener det var M14x1.5mm på oljetur, org volvo.

ArneR
08/06/11, 22:20
Søk på ebay etter bor på 24,5mm og 3/4" bsp gjengetapp, så borer og gjenger du opp hullet (eller bosset) i blokka og setter nedi en helt vanlig messingnippel, og slange ifra returrøret på turboen.

tusselaid
09/06/11, 06:05
Søk på ebay etter bor på 24,5mm og 3/4" bsp gjengetapp, så borer og gjenger du opp hullet (eller bosset) i blokka og setter nedi en helt vanlig messingnippel, og slange ifra returrøret på turboen.

Du vet vell ikke hvor stort hullet til turen er også, tengte og bruke orginalplasseringene på blokka som fk/ft har?? Tenkte ikke og bruke hullet ved vanpumpa som alle andre vil:p Men 3/4 tomme er jo 19.0500mm så hva skal jeg med 24,5 bor???

tusselaid
09/06/11, 06:07
ta tur fra hullet ved vannpumpa, og retur i bunnpanne eller org turbo plassering (mitt valg av de to)
1/4 ntp er dimmen på hullet ved vannpumpa.

olje returen min er 19mm innvendig. mener også std volvo er det.
så må ha hull som er større enn det da ;)

mener det var M14x1.5mm på oljetur, org volvo.

Tenkte og bruke orginal plasseringene til dette, så blir vel ikke ved vannpumpa iværtfall. Sikker på dimmen til turen da Rune??:p

ArneR
09/06/11, 10:37
Originalt er det M14x1,5 på tur ja, banjokopling.

Det er rørgjenger så du må ikke ta det tommemålet bokstavelig, stikk innom nærmeste forhandler av slikt (tess e.l.) så ser du kjapt hva jeg mener. :)

Har en FK blokk stående innerst i garasjen, så om du trenger det kan jeg se om jeg får målt hvor stort det originale hullet til retur er, men om du skal konvertere en blokk fra en sugemotor som jeg har gjort, kjøper du bare flere bor i forskjellige steg opp til 24,5mm og gjenger opp, da blir det dønn tett.. :)

tusselaid
09/06/11, 11:52
Originalt er det M14x1,5 på tur ja, banjokopling.

Det er rørgjenger så du må ikke ta det tommemålet bokstavelig, stikk innom nærmeste forhandler av slikt (tess e.l.) så ser du kjapt hva jeg mener. :)

Har en FK blokk stående innerst i garasjen, så om du trenger det kan jeg se om jeg får målt hvor stort det originale hullet til retur er, men om du skal konvertere en blokk fra en sugemotor som jeg har gjort, kjøper du bare flere bor i forskjellige steg opp til 24,5mm og gjenger opp, da blir det dønn tett.. :)

Takk for det :) Tenkte og gjøre det slik at jeg borrer og gjenger opp med lik stor gjengetapp som hullet er orginalt :D

ArneR
09/06/11, 16:55
Til tur skjønner jeg at du vil gjøre det ja, for da kan du bruke originalt røropplegg, men retur ser jeg ingen grunn til å gjøre noe annet enn jeg og mange andre har gjort, for der er det originale bare bajs.. :p

tusselaid
10/06/11, 06:02
Skal ikke bruke nippel med o-ring om det er det du mener, jeg skal gjenge opp til samme diameter som orginal niplen tenkte jeg. Orginalet vet jeg er dårlig patent.