PDA

Vis full versjon : B230ft fjusker med ny turbo



H.Flote
08/06/11, 19:31
Bytta turbo til ften idag.. funka som bare f første turen, til lufta blåste dumpventilen av :p så satt jeg den på igjen, og kjørte hjem igjen.. ca 500 meter.. skulle prøve igjen nå nettopp, og trodde at alt funka fjell.. rygga opp på veien, tok løst, men når jeg ga gass fjuska bare motoren.. er kun når jeg gir gass.. går heelt fint på tomgang, men ikke når jeg gir på.. hva skyldes dette? :s
turboen er forresten av samme størelse som den forrige, bare med større eksoshus.. han jeg kjøpte den med mente at den lada på 1 bar..

håper for noen gode og nyttige svar ;)

R.G
08/06/11, 19:36
kan ha blåst ut noe anna så kan være falskluft her og der. rundt innsug, slanger osv

H.Flote
08/06/11, 19:40
kan ha blåst ut noe anna så kan være falskluft her og der. rundt innsug, slanger osv

det kan godt hende.. men ville ikke den fjuske på tomgang også da? :s

R.G
08/06/11, 19:45
det kan variere, jeg fikk lekkasje i en orginal intercooler, og den bilen gikk på tomgang men fjuska når turbo ladet

H.Flote
08/06/11, 19:49
det kan variere, jeg fikk lekkasje i en orginal intercooler, og den bilen gikk på tomgang men fjuska når turbo ladet


ok :) får kike over alle trykkrør og ic å sjekke etter sprekker :) takker for svar;)

H.Flote
08/06/11, 20:27
ok :) får kike over alle trykkrør og ic å sjekke etter sprekker :) takker for svar;)


sjekka over alle trykkrør, hadde ut ic og inn i igjen.. prøvde deretter, og da ville den :) men ved max ladetrykk kutter den helt.. hva gjør man da? stiller ned trykket?

R.G
08/06/11, 20:31
still ned trykket litt da. mulig den får bensinkutt pga høyt trykk. og den må chippes da hvis du skal ha høyere trykk osv osv

H.Flote
08/06/11, 20:39
still ned trykket litt da. mulig den får bensinkutt pga høyt trykk. og den må chippes da hvis du skal ha høyere trykk osv osv

ok.. får prøve imorgen.. vet du ca hvor mye en runde på wg utgir? tenkte å gå ned på 0,8 eller 0,5.. om noen vet hvor mange runder det blir ca hadde det vært enklere å få det cirka på det trykket..

R.G
08/06/11, 20:42
nei usikker. det kan variere fra turbo til turbo, så jeg ville bare skrudd noen runder å prøvd. husk å skru så staget blir lengere!!!:)

kortere stag er høyere trykk.

bare så det ikke går på en smell;)

H.Flote
08/06/11, 20:45
nei usikker. det kan variere fra turbo til turbo, så jeg ville bare skrudd noen runder å prøvd. husk å skru så staget blir lengere!!!:)

kortere stag er høyere trykk.

bare så det ikke går på en smell;)


hehe, har vært i stuss om det der før :p 5-6 runder er vel passelig? :) vil ikke ha FOR lite trykk heller :)

Mr. Crepsley
08/06/11, 20:48
Skaff deg en metrisk turbotrykksmåler så blir livet ditt mye lettere :P

H.Flote
08/06/11, 20:53
Skaff deg en metrisk turbotrykksmåler så blir livet ditt mye lettere :P

tror faktisk det sto på delebilen,, får prøve å montere den også en dag :p

Ola Moen
08/06/11, 20:55
Eller montere en sånn en:)
http://i645.photobucket.com/albums/uu179/V20Turbo/DSC02256.jpg

Still inn grunntrykket på Turboen på 0.6, og bruk justerbar boostcontrol. Da kan du finjustere under kjøring.

Denne kostet 14$ på Ebay.:)

H.Flote
09/06/11, 05:43
Eller montere en sånn en:)
http://forum.vccn.no/

Still inn grunntrykket på Turboen på 0.6, og bruk justerbar boostcontrol. Da kan du finjustere under kjøring.

Denne kostet 14$ på Ebay.:)

Smuuuud! Blir nok å kjøpe en sånn:)

H.Flote
09/06/11, 16:07
skal den tappen som går ned på wg staget være løs? frem og tilbake altså.. for min står fast..

Ola Moen
09/06/11, 16:16
Den skal være løs ja. Det er til åpning og lukking av Wg ventilen. om du tar av staget, så skal du kunne vri på akselen som styrer ventilen.den vris bakover mot torpedoveggen. hvis det ikke går, så sitter den fast...

Ola Moen
09/06/11, 16:19
Smuuuud! Blir nok å kjøpe en sånn:)

Her er det link.. Den har gått opp 6$

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NXS-MANUAL-BOOST-CONTROLLER-TURBO-280Z-WRX-240SX-3000GT-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a479f8474QQitemZ25030 9739636QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries