PDA

Vis full versjon : Bytte motor i 740 87



OlaBoy
08/06/11, 19:19
Hei! Har en vrak/delebil på handa, er en 940 med fb motor.
Hvordan passer motornett fra 940 over i 740 med nett til k motor?


Veit jo det at det blir endel klipp og lim, men ere
noen som har en "how to do" Liste? :P

takker ;)

Espen Hveding Nordgård
08/06/11, 20:27
Du må totalt splitte hele motornettet fra elnettet til lys, vindusviskere etc. .
Problemet med 940 nettet er at alt er vevd i sammen...

Trenger nødvendigvis ikke å klippe å lime _tror_ jeg.


Det letteste her er å få tak i et motornett fra 240 og bare legge det inn i 740'n!

OlaBoy
08/06/11, 20:41
Hmm, tenkte egentlig å hive i 940 dash med instrumentpanel osv i samme slengen i tilfelle.

Er det samme kontakter på instrumentpanelet på 740 0g 940?
Bare legge ved siden av sier du, viktig at det er lh 2,4 og alt stemmer da?

Edit: Eller bare få tak i 740 nett med lh2,4 og bytte hele dritten? :P

Espen Hveding Nordgård
08/06/11, 21:00
Om du skal bytte dash ville jeg bytta hele ledningsnettet til det 940 nettet du har. Det er en grei jobb om du har planer om å demontere mye fra før..

Det er ikke samme kontakter til instrumentpanelet, desverre...

Om du skal bruke 240 LH 2.4 nett er det en grei jobb, for det er bare å legge rett ned i motorrommet.


Ribbe 740'n for alle ledninger
Legge 940 ledningsnettet i 740'n
montere dash og sette inn interiøret
sett i motor
bytt bensinpumper fra 940 til 740'n
bromm!

sånn grovt :p

OlaBoy
11/06/11, 20:01
Hehe :P Takker for svar

Hadde vært fint, den gamle k-motorn går fint enda og under litern, men stoler ikke på den langt hjemmefra :P

Noen som veit hvor jeg kan få ledningsdiagram/tegning for begge bilene?
Hadde vært greit å studert dette før jeg gir meg utpå det her :P

Edit: Fant denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14
Så glor litt der ;)

Thobbus
12/06/11, 16:16
Mener på at verkstedhåndboka til Haynes har koblingskjema :-) men nå vet ikke jeg om du bør kjøpe boka for 940 eller 740 serien

OlaBoy
14/06/11, 20:32
Mener på at verkstedhåndboka til Haynes har koblingskjema :-) men nå vet ikke jeg om du bør kjøpe boka for 940 eller 740 serien

Stemmer, om jeg gidder blir det å bytte alt av ledninger fra b stolpen og fram ca... Blir endel jobb men :P

R.G
14/06/11, 20:55
Stemmer, om jeg gidder blir det å bytte alt av ledninger fra b stolpen og fram ca... Blir endel jobb men :P

fort gjort det da hvis ingenting er klipt:) og for å gjøre det enda bedre bytter du helt til baklykter. kan være forskjellige kontakter på baklykter, men der kan man lodde om, så slepper du all skjøting i B stolpe eller langs gulvet

OlaBoy
14/06/11, 21:49
fort gjort det da hvis ingenting er klipt:) og for å gjøre det enda bedre bytter du helt til baklykter. kan være forskjellige kontakter på baklykter, men der kan man lodde om, så slepper du all skjøting i B stolpe eller langs gulvet

Ingenting er klipt, på 740n er det litt begge deler, men samma faen siden det skal ut.
940n er alt helt. Ja, kanskje like greit som du sier, så slipper jeg skjøter som blir feite og fulle av irr, blir jo ganske oversiktelig hvis jeg merker kontakter, tar ut dash, ster,mittkonsoll osv før jeg begynner.