PDA

Vis full versjon : Problemer med 230F etter topp bytte. går ikkje over 3500omd



EivindG
08/06/11, 19:00
Byttet i dag topp på en 940 med b230F.

toppen eg heiv på har ikkje de rørene som kommer ut under utblåsningen på toppen, men den eg tok av den hadde. de rørene eg snakker om er de som gåt opp og inn på rør bort til luftfilter boks, med en slaks vakum føler på eller noe sånt, altså midt på slangen.

-det som har skjedd er at bilen går reint men kommer ingen effekt over ca 3500omd.

NR1 har vurdert om kansje kammen står feil, men tror ikkje det, hadde ikkje merke å stille etter på veiv, tok sånn ca. men kan det være en mulighet?

NR2 kan det med at eg ikkje har de rørene gjøre en slik feil?? Har prøvd å koble ut komponentene uten hell at feilen forsvinner. Noen som vet evt kordan men kan baypasse den sensoren.

NR3 Noen som har noen andre godt tips til ka det kan være?? er brukt samme innsug, rotor, fordeler og eksos. er bare Ny topp, toppakning, innsugspakkning.

Sier tusen takk for alle innspill

R.G
08/06/11, 19:13
di røra har ingenting med det å gjøre. sjekk registeret ditt. kan stå en tann eller to feil

EivindG
09/06/11, 08:34
di røra har ingenting med det å gjøre. sjekk registeret ditt. kan stå en tann eller to feil

har vært inne på tanken selv, men finner ikkje merket på veiven. noen tips til kordan eg får den stilt rett.

stilte sportet på veiven mot bolt hullet som holder nedre deksel. altså kilspor ca kl 11.

R.G
10/06/11, 05:07
skru ut pluggen på sylinder 1. så finner du ut om veiv står riktig eller ikke. riv av registerreim, kjør en skrutrekker nedi plugghøl 1, og veiv motor rundt til du treffer øvre død punkt. og da skal kamaksel stilles på merke og reg reim monteres.



mener att 0 ikke er kl 11

Ola Moen
10/06/11, 05:27
kilesporet skal stå ca rett opp når motoren er i ØDP. puss av litt på reimhjulet ditt, så finner du merket. det skal stemme med 0-merket på plastdeksel. eller så ser du på nedre registerdrevet. den plata bak skal ha et hakk som stemmer me et merke i alu-dekselet.