PDA

Vis full versjon : 2000 V70 2,4 170HK med motorlampe feil - LØST - BILDER



Sjakalen
08/06/11, 06:40
Vi fikk ha denne bilen i hele 1 døgn før det skjedde noe. Motor begynte å gå som en dass og ikke over 2000 rpm mens den orange motorlampa kom på. Jeg har ikke fått hjulpet min far med å se på dette enda men det er vel diagnose som gjelder som vanlig? Noen tips? :) Det står ikke "motorservice erfordras" eller som det burde vært "Emissioner serv. omgående" som det står på noen med denne feilen. Kun lampa som lyser. Lambda eller LMM? Forhåpentligvis ikke ETM.

Motor gikk som en malende katt inntil dette skjedde plutselig.

Bilen er kjøpt hos forhandler så det tror jeg går greit men forhandler ligger 11 mil unna og den er ikke mulig å kjøre så langt.

EDIT: BIlen er kollisjonsskadet to ganger uten at vi visste det. Tråden oppdateres når nytt innkommer. :(

aarnes
08/06/11, 08:18
HAHAHAHAHAHA, sorry :p syns bare du har et nytt problem hver uke .
Edit: så at det ikke var DIN bil, men uansett, et ord: KARMA

Høres ut som den har gått i nødmodus.
ETM er det nesten garantert ikke, da ville du fått opp melding.
Du er hjertelig velkommen til meg for en diagnose :-) (Så kan du få igjen telefonen din og :p)

Tviler på at det er LMM, da har du som regel flere symptomer som at bilen ikke går rent, eller at den kveler seg under oppstart.

Du kan jo starte med å koble fra batteriet i 10-15 minutter, for å se om det hjelper.

Sjakalen
08/06/11, 09:10
Takk for din medfølelse :D

Jeg er jo bare snill. Hva skjer.

aarnes
08/06/11, 09:11
Ikke godt å si.
men å lese ut feilkoder er jo første steg... for å få en indikasjon på hva som er feil.
Slette - kjøre en tur - lese av på nytt - printe ut og avlevere til forhandler og få de til å utbedre alt.

Sjakalen
08/06/11, 09:33
Ikke godt å si.
men å lese ut feilkoder er jo første steg... for å få en indikasjon på hva som er feil.
Slette - kjøre en tur - lese av på nytt - printe ut og avlevere til forhandler og få de til å utbedre alt.

Helt klart. Vi får se hva forhandler sier i dag før vi tar steget og evt. bryr deg litt :) Takk for tilbudet.

Sjakalen
08/06/11, 15:26
Bilen blir hentet av forhandler på henger eller plan i morgen. Vet ikke helt hva de gjør derfra.

Sjakalen
08/06/11, 19:57
Startet bilen i kveld og den gikk ok når den stod, men nå kom feilmelding motorservice erfordras og emission serv. erfordras tror jeg. Det stod på tysk. Og sjekk ledning til lamdasonden her. Må jo være her det ligger? Er jo helt hakket opp.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1063.jpg

aarnes
08/06/11, 21:36
nesten garantert at du har synderen der ja!

Sjakalen
09/06/11, 07:04
nesten garantert at du har synderen der ja!

Skulle tro det når de tekst feilmeldingene kom når jeg rørte på kabelen.

Sjakalen
09/06/11, 10:52
Nå blei jeg grinete.

Bilen er kondemndert i 2010 pga. skade og solgt til forsikringsselskap som igjen har solgt bilen til et huggeri som nå skal eie bilen uten å ha omregistrert den på seg. Tydeligvis er den bygd opp igjen. Bilselger har ikke opplyst om en dritt av dette. Heving av kjøp må vel være klart????

aarnes
09/06/11, 11:02
Krystallklart grunnlag for å heve kjøpet.

turboleif
09/06/11, 11:30
Ikke for og være frekk, men skal du ha v70N så kjøp 05 eller nyere, de første års modellene er mildtsagt dårlige, fulle av feil. Hadde jeg vært deg ville jeg ha hevet kjøpet og kjøpt noe annet.
Når du har fått fikset denne feilen, så går det sikkert en uke så dukker det opp noe nytt.
Man skal være rimelig entusiastisk for og mene at dette er bra biler.
Men lykke til uansett ;)

Sjakalen
09/06/11, 11:43
Det blir mer og mer kaos. Selger sier han solgte bilen på vegne av huggeri. Det er heller ikke opplyst. Statens vegvesen har aldri fått noe salgsmelding fra forsikringsselskap/huggeri og følgelig er det avskiltingsbegjæring på bilen. Selger kommer tilbake, men det er gitt beskjed om at kjøpet ønskes hevet. Venter på tilbakemelding eller kanskje "avslaget". Da blir det full runde.

Sjakalen
09/06/11, 11:46
Ikke for og være frekk, men skal du ha v70N så kjøp 05 eller nyere, de første års modellene er mildtsagt dårlige, fulle av feil. Hadde jeg vært deg ville jeg ha hevet kjøpet og kjøpt noe annet.
Når du har fått fikset denne feilen, så går det sikkert en uke så dukker det opp noe nytt.
Man skal være rimelig entusiastisk for og mene at dette er bra biler.
Men lykke til uansett ;)

Ikke alltid det passer å legge så mye penger i bil. Det er nå Volvo som ligger hjertet nærmest da :)

Tore
09/06/11, 11:48
Har du brukt standards kjøpekontrakt så er det ofte eget punkt om bilen har vært kollisjonsskadet?

turboleif
09/06/11, 22:02
Ikke alltid det passer å legge så mye penger i bil. Det er nå Volvo som ligger hjertet nærmest da :)

Ja, skjønner jo det. For all del, er jo kjempe gode biler og kjøre..:)

Sjakalen
09/06/11, 22:55
Bilen er kondemnert faktisk to ganger. Først rullet to ganger på jordet med eier før forrige og tidligere eier hadde bilen på verksted. Der fikk sjåfør på verksted sleng på testtur og møtte en trailer. Har fått bilder av en hyggelig tidligere eier som er overrasket at bilen er på veien.
Stygg stor skade på fører side.

Avventer hva selger gir tilbakemelding om i morgen. Tydeligvis var det ikke så viktig å ringe tilbake i dag. Det blir tatt en tur til huggeri hvor bilen nå står så får de forklare seg.

Her blir det en ny tråd med erfaring eller juridisk.

Sjakalen
09/06/11, 22:57
Har du brukt standards kjøpekontrakt så er det ofte eget punkt om bilen har vært kollisjonsskadet?

Den har dessverre min far latt bli med bilen til huggeri så vi skal prøve å få fatt i den i morgen.

Sjakalen
10/06/11, 11:06
Sendte en sinna e-post i dag og selger ringte da kjapt tilbake. Bilen skal kjøpes tilbake takk og lov. Håper det nå ordner seg. Tidligere eier opplyste at bilen har den berømte ETM feilen + noe software tull på kassa også.

Legger ut bilder av hvordan bilen så ut før oppretting nr. 2 som vi ikke visste om.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1194.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1195.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1196.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1197.jpg

Tore
10/06/11, 11:19
Bra det ordnet seg for deg :-)

Håper du legger ut reg nr på bilen her etterpå slik at du kan advare andre mot å kjøpe den uten å ha kjent til historikken...

Christian
10/06/11, 11:33
Det er sikkert en grei bil - til 20.000,-.
Å betale full pris for halv vare holder ikke mål.

Tom K
10/06/11, 15:04
Reg nr vil vi ha her ja.....dette er jo ren svindel.

Sjakalen
10/06/11, 16:52
Regnr. er LJ 18994. Kommer nok til salgs igjen på østlandet frykter jeg.

Tore
10/06/11, 18:08
Her er vel både firma og bil "godt" presentert: Den ser jo bra ut da...

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1319021;Modified=1306945 653;_cmd=similar

Tom K
10/06/11, 18:40
DÆVEN :eek:
en kompis av meg var og så på denne bilen i forrige uke, men han kjøpte den ikke fordi den hadde vært skadet sa han.

Christian
10/06/11, 18:43
God servicehistorikk. :cool:

Sjakalen
10/06/11, 18:55
Her er vel både firma og bil "godt" presentert: Den ser jo bra ut da...

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1319021;Modified=1306945 653;_cmd=similar

Ja den ser bra ut. Men hva lurer under skallet. Der kan det være mye rart som kommer etter hvert.

konso
12/06/11, 17:44
Er ikke mulig å rapportere noe slikt til toll og avgiftsdirektoratet eller Statens Vegvesen, siden bilen egentlig skulle ha vært kondemnert???

Tom K
13/06/11, 09:52
det at bilen blir kondemnert betyr egentlig bare at at skaden var såpass dyr å reparere i forhold til verdien på bilen, bilen kan være 100% trygg og lovlig å kjøre med alikevel

lilleulv
13/06/11, 11:24
kommer jo ann på hvor mye som er byttet/rettet

Tom K
13/06/11, 15:23
Det står i skaderapporten om bilen kan rettes eller ikke.

morrun
13/06/11, 23:26
Uffa meg, vi er ikke samma ulla alle her i Fredrikstad. Ta kontakt om dere er nedafor i fredrikstad og trenger ei brødskive.
Har ikke hrt om hverken denne "Rolf" eller "Vidar", ei heller har jeg hørt noe om firmaet "Råbekken Bil". Selv om det helt klart finnes skrekkeksempler på bruktbilselgere her nede også.

Lykke til!

Sjakalen
09/11/11, 09:40
Ser bilen er solgt til ny, antageligvis ny "lykkelig uvitende" eier i slutten av juni. Jaja. Stakkars.

De har vel bare sletta feilkodene, også går det en stund før det dukker opp igjen, som tidligere eier før kollisjonene opplyste til meg. Glad i alle fall vi ble kvitt skiten.