PDA

Vis full versjon : Bremserør



Bjørn Erik Hagen
07/06/11, 20:13
Hei

Holder på å bygge en Volvo Original Rallybil 240

Skal kjøpe nytt alt av bremser, og lurer på hvor man kan kjøpe komplett bremserør system til Volvo? Bortsett fra Volvo selvfølgelig da.. :)

Og om noen vet hvordan dette selges, komplett eller biter.. Trenger fra bremsekraftfortserker og alt helt til bakaksel..

Noen tips?

Lundberg Performance
07/06/11, 20:20
tror ikke det selges komplett, men er like engelt og handle rør i meters lengde og fittings og legge de selv.

Dan Bay-Johansen
07/06/11, 22:15
På de lange rørene er det like greit å lage selv som nevnt over, men på flere av de mindre så syntes jeg mange ganger det er fint å kjøpe ferdige på lengde.

Biltema selger på mål ferdige med nipler, må bare bøye dem til selv. Syntes ikke det er så steingal pris på dem heller - og kobber er kobber til og med på Biltema ;)

gaupe
07/06/11, 22:36
Er ikkje rein kopar desse røra, dei som dei har på Mekonomen, syns eg fungerar greitt.

Bjørn Erik Hagen
08/06/11, 22:06
Okay.. takker for mye fin innput.. Bare handle inn da skjønner jeg... Føles liksom bedre å handle på mekonomen enn biltema.. Eller er det samme pokker egentlig?

gaupe
08/06/11, 22:08
Okay.. takker for mye fin innput.. Bare handle inn da skjønner jeg... Føles liksom bedre å handle på mekonomen enn biltema.. Eller er det samme pokker egentlig?

Dei Mekonomen har, quick brake, er fine å forme med fingrane.

Daniel V
08/06/11, 23:44
Stemmer i med gaupe. Mekonomen sine er veldig greie ja. Kjøpte derifra i fjor. Gikk fint som bare det. Formet likt som det gamle med bare fingerne :)

Dan Bay-Johansen
09/06/11, 10:56
Det går veldig fint med biltema sine også.

Skjønner skepsisen, men har liten tro på at det er særlig forskjell på rør-kvaliteten på biltema kontra mekonomen.