PDA

Vis full versjon : lekkasje rundt bakrutelist, 240sedan



yengis
07/06/11, 14:15
er plaget med at det ikke ble tett rundt bakrutelista etter at jeg hadde vinduet ute. bør man legge noe tetningsmiddel i lista før man monterer vinduet? ser når det regner at det legger seg vann inne på gummilista nede i hjørnene.

gatebilboy
07/06/11, 15:36
er plaget med at det ikke ble tett rundt bakrutelista etter at jeg hadde vinduet ute. bør man legge noe tetningsmiddel i lista før man monterer vinduet? ser når det regner at det legger seg vann inne på gummilista nede i hjørnene.

hmmm, alltid blitt tett hos meg gitt, til og med uten chromlista rundt, kun pakninga skal holde uten tettningsmiddel, er vell bare ikke helt på plass :P

yengis
07/06/11, 15:51
Jo den er på plass, men når jeg hadde lista av vinduet og gjorde den skikkelig ren så fjernet jeg litt "karosserikittlignende" stoff som lå imellom lista både på glass- og karosserisiden

yengis
08/06/11, 23:39
Tenkte på å ta ut ruta å legge ei lita stripe med silikon inni pakninga. Tror ikke det vil ha så mye å si når dette evt skal ut igjen engang.. Eller finnes det noe bedre løsning?

Øyvind G
09/06/11, 00:08
det skal ikke være noe tettningsmiddel der. sikker på at pakninga er hel? at ikke det har blitt hull/skade i den når du tok ut ruta?

yengis
09/06/11, 05:24
som sagt så skrapet jeg ut litt "karosserikitt" eller noe lignende, men ja, vil hvertfall ha det tett bake der

Bryhni
09/06/11, 13:53
hva du enn gjør så hold deg langt unna silikon i hvertfall , det holder på fuktigheta og ruster som ville f..n . du kan jo fint bruke vinduskitt så slipper du å ta ut ruta også , bare fuge innunder lista .