PDA

Vis full versjon : XC90 og gnisselyder



DKSL
06/06/11, 11:50
Hei

Har en 2009 modell XC90 R-Design med alt utstyr, men "kun" High Performance stereo (8 høyttalere).

Jeg merker at det er en god del gnisselyder både forran og bak når jeg kjører. Spesielt på grov gammel asfalt. I tillegg får jeg slike "skrapelyder" enten fra høyttalerene eller høyttaler gitteret, kanskje mest når jeg har musikken på.

Jeg er klar over at opplevelseskvaliteten ikke er den beste, men ser man bort fra alle plast knirkelyder (som jeg overleverer med) så er de nevnte oven, meget irriterende. Noen som vet noe om dette? Har efaringer? Gjort noen tiltak?

Er på grensen til å kjøpe meg en ny XC90, dersom dette vedvarer. For bilen er ellers noe av det beste jeg kan ha i forhold til mitt bruk.

Morgis
06/06/11, 12:13
er vel 2års reklamasjon på slikt?

DKSL
06/06/11, 14:46
er vel 2års reklamasjon på slikt?

Ser dårlig ut for mn del!
Det er vanskeligt at svare på om det omfattes av garantien innen verksted har konstatert feil.
Når verksted konstatert feil så skall de ta kontakt med oss så ser vi om feilen omfattes av garantien.
Men det jag kan se nå er at ting som har med radio/cd utstyr at göre omfattes ikke av garantien.

Volvo Andreas
06/06/11, 15:20
Spilte du inn høyttalerene før du gnudde opp første gangen og frem til nå?

DKSL
07/06/11, 07:27
Spilte du inn høyttalerene før du gnudde opp første gangen og frem til nå?
Bilen var ett år gml når jeg kjøpte den, så jeg tenker den allerede var innkjørt.

Volvo Andreas
07/06/11, 09:31
Okei. Du kan ha brent høyttalerene, eller så er det rett og slett så enkelt som at dekslet rundt er løst eller at festet til en høyttaler/flere høyttalere har skrudd seg litt ut og ligger å lager lyd.. Vanskelig å vite. Skulle gjerne ha tatt en titt på det, men er litt langt å reise fra sørlandet... hehe!