PDA

Vis full versjon : Turbo i 240



Hdmann
05/06/11, 20:18
Hei.
Har en 245 som jeg har montert inn en -92 230f motor i.
Nå har jeg en -97 mod. 940 turbomotor på hånda,som jeg vurderer å sette inn.
Lurer da på om jeg bare kan flytte over ledningsnettet fra f-motoren på turbomotoren.Fant ikke noen diagnosekontakt på turbobilen,så da lurte jeg litt på om det var forskjell.
Fint om noen kunne tipse meg litt om dette.
Har forøvrig også en B21 turbo med mekanisk innsprut tilgjengelig,men regner med at -97 er å foretrekke...

christoffera
05/06/11, 20:44
Spørs om du har LH2.2 eller LH2.4 ledningsnett til F motoren din.
Har du 2.4 nett skal du bare trenge å bytte hjerne, så er det plug and play.

Hdmann
05/06/11, 21:00
Ledningsnettet er originalt med motoren,fra en -92 mod 240.Antar at det da er lh.2.4 nettet.. Men blir det noe kluss med evt startsperre osv? Får med hjerne og alt fra 940,n.Må vel flytte fordeler,men det passer vel fra F-motoren?

christoffera
05/06/11, 21:06
Fordeleren må flyttes fra kam til blokk tror jeg, for å få plass. Om det passer uten å flytte hadde jeg flyttet uansett. Mye greiere å ha på blokka. Ja frodeleren kan du ta fra F motoren. Startsperre og det vet jeg ikke, har aldri hørt noe om det. Har du riktig nett, er motor å hjerne stort sett det du må flytte over...

Hdmann
05/06/11, 21:38
Takker :)

Noen andre her som kan si noe ang. startsperre og den slags overraskelser som måtte dukke opp?

Sebbe
05/06/11, 21:47
er ikke 100% sikker, men jeg tror det er startsperre på alle etter 96 eller noe, den fjerner du enkelt ved å chippe hjernen, jeg regner med du skal det uansett og ikke kjøre rundt med 136 hk? :p

den eneste endringen på ledningsnettet er at du må lodde inn formotstander til dysene, og eventuelt forlenge ledningene til luftmassemåleren om du ikke skal kjøre med den på trykksiden.

Hdmann
07/06/11, 12:56
Ok.
Høres greit ut dette.Eieren mente at den var chippet,så da er forhåpentligvis startsperren fjernet..