PDA

Vis full versjon : hvilke bremse klosser og skiver skal jeg ha?



E.GRØNDAHL
04/06/11, 00:32
Morn! skulle kjøpe klosser og skiver til bilen her om dagen, og da spurte de hvilken type jeg skulle ha, siden det er to forskjellige.

bilen er en 240 88mod glt, med b23e. noen som vet hvilke jeg skal ha?

tillegs spørsmål.
tenkte jeg skulle slippe ned bilen litt til, har lesjøfors nå. hvor mye/lite skal kan jeg kappe? to foran og en bak? vet jeg ikke burde kappe, men bilen er skyhøg

mvh E.GRØNDAHL

sbrech
04/06/11, 08:58
Da du har en 88 modell og sannsynligvis ventilerte skiver foran, har du trolig Girling bremser.

Ventileret ATE var kun på de tidligste 260/varevogn/ambulanse biler.

Vedlagt følger en link til bilder av ATE vs Girling. Bildet er av bakre kaliprene, men fremre bruker samme monteringssystem, så de er lett å gjenkjenne.

Foran må du ikke blande ATE/Girling på noen måte. De er ulike. Du kan ikke blande skiver/åk på noen måte.

Bak er det ett fett. ATE/Girling er like. Du kan mikse og blande som du vil. ATE bakre klosser passer Girling, men ikke omvendt da "hullene" i ATE er litt større enn Girling. Hvis du borer ut forankringshullene i Girling klossene kan de brukes bak med ATE.

http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=14008

mvh

Ola Moen
04/06/11, 23:14
ikke kapp fjærer. Det er ikke bra.

E.GRØNDAHL
05/06/11, 09:21
Da du har en 88 modell og sannsynligvis ventilerte skiver foran, har du trolig Girling bremser.

Ventileret ATE var kun på de tidligste 260/varevogn/ambulanse biler.

Vedlagt følger en link til bilder av ATE vs Girling. Bildet er av bakre kaliprene, men fremre bruker samme monteringssystem, så de er lett å gjenkjenne.

Foran må du ikke blande ATE/Girling på noen måte. De er ulike. Du kan ikke blande skiver/åk på noen måte.

Bak er det ett fett. ATE/Girling er like. Du kan mikse og blande som du vil. ATE bakre klosser passer Girling, men ikke omvendt da "hullene" i ATE er litt større enn Girling. Hvis du borer ut forankringshullene i Girling klossene kan de brukes bak med ATE.

http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=14008

mvh takktakk, dette var til stor hjelp:)


ikke kapp fjærer. Det er ikke bra. hehe vet det ikke er bra, men er billigere enn å fikse moddaskåler eller cs