PDA

Vis full versjon : Orginal klokke 240 52mm

Fredrik93
03/06/11, 03:40
Morn, har ei klokke i bilen som ikke er koblet til. noen som kan si meg hvordan den skal kobles? :) Analog klokke

boman
04/06/11, 15:10
Har du den store turtelleren? Isåfall mener jeg at det er tre kontakter som står samla bak på turtelleren, som er til klokka.
Hvis du har tre kontakter/pinner bak på 52mm klokka som er merka det samme så stemmer det ihvertfall.

R.G
04/06/11, 16:34
som boman sier, er tre kabelsko stikk som sitter samlet bak på den orginale turtellern som skal gå til klokka.

på orginal 52 klokke så henger det fast 3 ledninger som går i ei kontakt som skal festes bakpå turteller. mange klipper dem av så bare henger 3 ledningsstumper ut av klokke.

Fredrik93
04/06/11, 19:41
som boman sier, er tre kabelsko stikk som sitter samlet bak på den orginale turtellern som skal gå til klokka.

på orginal 52 klokke så henger det fast 3 ledninger som går i ei kontakt som skal festes bakpå turteller. mange klipper dem av så bare henger 3 ledningsstumper ut av klokke.

Ja, det henger bare 3 kabler ut av klokka.. noen formening om hvordan jeg skal gjøre det da? :)

R.G
04/06/11, 20:15
dem skal kobles til turteller. hvis du har det av den orginale store typen. der er det 3 ledige kabelskostikk

Fredrik93
04/06/11, 20:27
dem skal kobles til turteller. hvis du har det av den orginale store typen. der er det 3 ledige kabelskostikk

har turteller av den store typen ja.. er ikke no anna lettvind løsning å gjøre det på a? :P

R.G
04/06/11, 20:28
koble opp pluss og minus da. men husker ikke hva di ledninga skal ha, el farger. lenge sida jeg rota med sånt i en 240:p

Fredrik93
05/06/11, 01:37
koble opp pluss og minus da. men husker ikke hva di ledninga skal ha, el farger. lenge sida jeg rota med sånt i en 240:p

trur du ikke det funker å bare dra ledninga rett til batteriet a? :)

R.G
05/06/11, 18:00
trur du ikke det funker å bare dra ledninga rett til batteriet a? :)

joda men da må du finne ut hvilke av dem. er rett på batteri tilkobling bakpå turteller å, di org for klokke der

boman
05/06/11, 18:26
har turteller av den store typen ja.. er ikke no anna lettvind løsning å gjøre det på a? :P

Det er jo den aller enkleste måten å koble opp klokka på, og bruke de tre originale pinnene bak på turtelleren..

Fredrik93
05/06/11, 18:29
Det er jo den aller enkleste måten å koble opp klokka på, og bruke de tre originale pinnene bak på turtelleren..

må man ikke ut med hele instrument panelet da a?

boman
05/06/11, 18:31
Jo, er enklest å komme til da, men vil tro du klarer det hvis skrur vekk dekselet (eller er det bare stoff der i 240 kanskje?) over pedalene så du tar det nedenifra.

Fredrik93
05/06/11, 18:42
Jo, er enklest å komme til da, men vil tro du klarer det hvis skrur vekk dekselet (eller er det bare stoff der i 240 kanskje?) over pedalene så du tar det nedenifra.

ja, er kanskje det.. trur ikke det sitter noe der i min :S kan ta en titt på det etterpå :P

Gustav
07/06/11, 16:48
Jeg har et lite problem, når jeg skulle koble til klokka bak på turtelleren der, så klarte jeg å komme borti + og -. Så nå lyser begge blinklys lysene og langlys lyset i instrumentet hele tiden.
Noen som vet hva som kan være feil? :)

Fredrik93
07/06/11, 17:42
Jeg har et lite problem, når jeg skulle koble til klokka bak på turtelleren der, så klarte jeg å komme borti + og -. Så nå lyser begge blinklys lysene og langlys lyset i instrumentet hele tiden.
Noen som vet hva som kan være feil? :)

det hørtes ikke veldig lurt ut :P hehe.. måtte du ut med hele instrument panelet når du kobla klokka? :) og hvilke kabelsko brukte du(hvis du hadde klipte ledninger) :)