Vis full versjon : Bil dauet-Lys sluttet å fungere. ? 240, 90 mod
Hei, var nettopp ute og kjørte..
Plutsleg dauet bilen av mitt i en sving, vridde om nøkkelen og startet den igjen.
Men nå fungerer ikkje lyset i speedometeret og det lyset over varmeanleggets brytere.
Alt annet fungerer som det skal.
Har sjekka sikringene men ingen av dem var ødelagt.
Hva er det som har skjedd?
-Vidar
paal-andre
03/06/11, 01:35
Hei, var nettopp ute og kjørte..
Plutsleg dauet bilen av mitt i en sving, vridde om nøkkelen og startet den igjen.
Men nå fungerer ikkje lyset i speedometeret og det lyset over varmeanleggets brytere.
Alt annet fungerer som det skal.
Har sjekka sikringene men ingen av dem var ødelagt.
Hva er det som har skjedd?
-Vidar
funker turteller?
og ingen varsellamper ?
skjedde med meg en gang. bilen stoppa ikke. men allt lys gikk stereon gikk av og på . ingenting av instrumenter virka. bare varsellampene som lyser når du slår på tenninga.. da hadde dynamoen røket.. så sjekk om den lader..
funker turteller?
og ingen varsellamper ?
skjedde med meg en gang. bilen stoppa ikke. men allt lys gikk stereon gikk av og på . ingenting av instrumenter virka. bare varsellampene som lyser når du slår på tenninga.. da hadde dynamoen røket.. så sjekk om den lader..
Det har skjedd meg også ja.
Turtelleren og varsellampene fungerer.
alt fungerer utenom lys i speedometer og over varmeapparatet sine instillinger..
Det uler fælt i høytalerene da?
Korleis skal eg måle den? skal den ein spesiell spenning for at den skal være i orden?
paal-andre
03/06/11, 11:41
Du måler bare på batteriet :)
Oppfører ulelyden seg som turtallet på bilen eller ?
paal-andre
03/06/11, 11:41
Er vel rundt14 15 v når bilen er i gang
Kan ikke ha gnissa ledninger da? Eller om ledningene til dynamoen er dårlig?
Sjekka sikringene rett etter på da var ingen røkne..
men i går når eg sjekka da var den nederste ødlagt bytta den så fungerte alt.
Ingen aning på kva som skjedde når den stoppa.
Tidligere den dagen begynte det å ryke opp av ratt stammen å det lukta fælt svidd.
Så skjedde dette senere, men nå fungerer alt som bare det..
Takk for alle svara :)
Da er sikkert ikke dynamoen ødelagt, men det kan nok være lurt å ta en sjekk på det elektriske uansett, selv om bilen nå plutselig virker igjen...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.