PDA

Vis full versjon : clutchhus for rettstilling av B23



Mr.Amazon
02/06/11, 17:22
Er d noen som vet hvordan man kjenner igjen ei klutchkåpe fra en 1976mod, som kan brukes til rettstilling av B21/23? Hva skiller disse visuelt fra dei vanlige kåpene?

Terje1
02/06/11, 21:39
m40 kåpa= stikker ut pinnebolter ifra kåpa mot kassa..slik at man kan løsne kassa ifra kåpa uten å dele kåpa og motorn.

M45 kåpa= gjennomgående hull uten gjenger mot kassa...kassa er skrudd innenifra,slik at kassa inklusive kåpa må løsnes ifra motorn for å ha mulighet til å dele kassa og kåpe.


Slik jeg mener å huske at det er iallefall..Må nesten nevne at det er 10 år siden jeg håndterte slike deler.:)

Dan Bay-Johansen
05/06/11, 14:20
m40 kåpa= stikker ut pinnebolter ifra kåpa mot kassa..slik at man kan løsne kassa ifra kåpa uten å dele kåpa og motorn.

M45 kåpa= gjennomgående hull uten gjenger mot kassa...kassa er skrudd innenifra,slik at kassa inklusive kåpa må løsnes ifra motorn for å ha mulighet til å dele kassa og kåpe.


Slik jeg mener å huske at det er iallefall..Må nesten nevne at det er 10 år siden jeg håndterte slike deler.:)

Jeg kan bekrefte dette !

Men det gjelder vel også de fleste andre M4x kåpene...

Terje1
05/06/11, 17:12
Jeg kan bekrefte dette !

Men det gjelder vel også de fleste andre M4x kåpene...


Joda,men om man ikke ser forskjell på skråstillt kåpe vs rettstillt kåpe så burde man kanskje ikke hverken kjøre eller skru bil.


Kommer langt med sunn fornuft om man i tillegg vet det jeg skrev over.:)

Dan Bay-Johansen
05/06/11, 18:20
Du er vel forsåvidt inne på noe der :p