PDA

Vis full versjon : shimse klokka etter den er tatt ut og inn av bakakselen?



olesyvertsen
01/06/11, 17:11
Må/bør man shimse klokka etter man har tatt den ut og inn av bakakselen på en volvo 740. Er orginal lamell sperre så vil ikke ødelegge den, så jeg vil være sikker ;)

ArneR
01/06/11, 17:50
Så lenge du setter den i samme aksling som den kom fra, skal ikke det være nødvendig.

olesyvertsen
04/06/11, 22:08
Så lenge du setter den i samme aksling som den kom fra, skal ikke det være nødvendig.

ja, satt den i samma aksling, så er altså ikke noe vits ? :P

ArneR
05/06/11, 03:34
Bare sørg for å sette alt sammen slik det var når du demonterte det, så er du home safe.. :)

Daruu
05/06/11, 08:24
Sålenge du kun har løsna lagerbanene(riktig ord?) og dratt ut hele klokka skal ikke det være nødvendig.(med mindre lageret feks har gått rundt).
Men du må passe på at de sitter riktig veien!

rogern
05/06/11, 17:30
shimsa sitter på innsiden av lagera på diffen så det skal gå fint og ta den ut og sette den inn igjen. har gjort det på min.
bytta lagera på min diff. må passe på og få riktig shims på riktig side hvis du skal ta de av. merk alle deler så du får de dit de satt.
dra bolter til overfall skal dras med riktig moment. har papira på det i verkstedet desverre.
har du hatt av kronhjulet skal vel det også dras med moment. hadde loctite på mine.

olesyvertsen
07/06/11, 13:48
shimsa sitter på innsiden av lagera på diffen så det skal gå fint og ta den ut og sette den inn igjen. har gjort det på min.
bytta lagera på min diff. må passe på og få riktig shims på riktig side hvis du skal ta de av. merk alle deler så du får de dit de satt.
dra bolter til overfall skal dras med riktig moment. har papira på det i verkstedet desverre.
har du hatt av kronhjulet skal vel det også dras med moment. hadde loctite på mine.

Nice ;) Takk, men kan du finne ut hvilket moment jeg skal dra til boltene med til de klemmene ;) ? :D

rogern
12/06/11, 11:09
er i parga naa saa det blir litt vanskelig. kan prove og huske det naar jeg kommer hjem. drar hjemover imorra.