PDA

Vis full versjon : ulyd med clutch og bremse 850 T5 2.0T



qrius
01/06/11, 11:58
Har når jeg står i ro og skal ta løs en ulyd som kommer fra motorområdet. Den er kun når jeg tar løs framover, og den kommer når jeg har fått litt fart og clutchen er nesten helt ute. Det høres ut som en ulelyd som varer i 1 sek.

Den andre ulyden jeg har er når jeg bremser forsiktig, for eksempel når jeg skal stanse i et kryss. Da bruker jeg jo bare bremsen litt, og når bilen nesten står i ro kommer det en lyd bakfra nesten som om at ABSen slår inn. Lyden kan minne om en lyd som kommer når du gnir noe mot hverandre.

Noen som har tips om hva dette kan være?

mrstfu
01/06/11, 12:10
clutchlyden er nesten garantert sliten/gåen trykkplate, har samme på min, det er hvertfall det jeg har blitt fortalt.

hva angår bremsene, dette kan minne om en defekt ABS-ring, en ring som skal telle antall runder dekket ruller, om det står stille eller lignende. hvis denne ringen mangler en tann, kommer det en lyd som minner om ABS, samtidig som bremsepedalen blir hard, hele pedalen durer, liksom.

qrius
01/06/11, 16:26
clutchlyden er nesten garantert sliten/gåen trykkplate, har samme på min, det er hvertfall det jeg har blitt fortalt.

hva angår bremsene, dette kan minne om en defekt ABS-ring, en ring som skal telle antall runder dekket ruller, om det står stille eller lignende. hvis denne ringen mangler en tann, kommer det en lyd som minner om ABS, samtidig som bremsepedalen blir hard, hele pedalen durer, liksom.

OK
Er det skadelig å kjøre med gåen/sliten trykkplate? Kan ikke si at jeg merker noe sluring eller noe på clutchen.

Det med bremsen, så blir ikke pedalen hard eller noe.

mrstfu
01/06/11, 18:37
eneste skadelige er påkjenninger på selvfølelsen idet folk på bensinstasjonen snur huet for å se hvilken katte som lager den helvettes ulyden:D

altså, nei, såvidt jeg vet er det ikke noe skadelig, men det lønner seg å bytte. etterhvert vil nok trykkplata gi seg helt, kanskje ikke ta skikkelig tak, og du vil få konstant sluring, etter hva jeg har hørt. samtidig, jeg har grunnet giddalaushet, kjørt med dette i snart to år, uten at lyd eller funksjon har blitt værre. lærer deg å unngå lyden etterhvert, men som sagt, lønner seg å bytte, skal det etterhver tjeg og.

igjen, jeg KAN ta feil, så innspill er velkomne:D