PDA

Vis full versjon : 850 Starter ikke. + Ødelagte pakninger på bensindyser.



taakefrost
01/06/11, 11:14
Jeg fikk plutselig ikke start på min 850. Det første som slo meg var fuktighet i fordelerlokk, etter en bekjent hadde tatt motorvask på bilen.
Fordelerlokket var helt greit. Tenkte da at dysene/kontaktene kunne sjekkes for fuktighet eller kondens.
Dette hjalp heller ikke.

Er det noen som har peiling på hva som da kan være problemet? Bilen var helt fin før det ble tatt motorvask på den.

Forøvrig ser jeg at den øverste oransj-røde pakningen på to av dysene var sprukket, så det må jo byttes. Hvor kan jeg få tak i slike pakninger?

Ellers noen andre råd til hva som kan være galt? Typisk igrunn at dette skulle skje, siden den skulle vært på eu-kontroll idag :eek: :rolleyes:

mrstfu
01/06/11, 11:31
Hvordan ble motorvasken utført? Det skal ikke brukes høyttrykkspyler på motor, kan tenke meg det har litt med elektronikken å gjøre.

Sjekk det som er av tilkoblinger rundt ECU-boksen, kamakselsensor, tilkobling på coilen osv.. alt elektrisk lønner seg å gå over.

Litt mer info om hvordan den oppfører seg er fint, om den går på starteren eller ikke, om den "nesten" starter, hvordan den oppleves ellers osv... Hvilken motor har du?

850freak
01/06/11, 13:16
Problems with misfiring and difficult to start engines can occur after an engine wash.
Volvo has the following recommendation:


Caution! When washing engine avoid aiming washer spray nozzle towards distributor and where the ignition cables go under the cover on the engine (left side of engine compartment). Blow the ignition plug wells under the cover dry after engine wash

dyse kitt osv. kan du få tak i blandt annet her : De er raske på leveringer
og greie priser, når du først må bytte en så bytt alt, begge oringene, den nedre ringen
og den øvre som sitter i skinna. Det lønner seg. http://www.fcpgroton.com/

joneo1
03/06/11, 17:21
Har du sjekket om bensinpumpa går?

taakefrost
04/06/11, 03:04
Takker for alle svarene. Bensinpumpa går, får plenty med bensin. Coilen gir gnist fra seg, og fordelerlokket ser ok ut. Den går fint på starteren, av og til virker det som den nesten vil kommr, men ikke tale om.
Jeg skal prøve å se over tennkablene og resten av det elektriske imorgen. Det er 2,5 10v som står i bilen.
Nå må jeg først få tak i nye pakninger til dysene før jeg prøver å starte igjen, siden 2 av de som sagt lekker som ett ondt uvær nå :P