PDA

Vis full versjon : bytte til t5 fra 2.5 10v, el nett likt?



Folkvord
01/06/11, 01:27
skal bytte til t5 motoren som stod i de som blei krasjet nå, det var en 2.5 20v 170Hk så helle el nett fra rattstamme og fram måtte byttest, men har hørt at på 10v så er det kun motornett som må byttest, ,men har aldri fått noe særleg bekreftelse på det, så noen som kan bekrefte det? altså uten og legge opp noen nye ledninger og slikt, bare plug and play?

mrstfu
01/06/11, 09:46
litt vanskelig å forstå hva du sier der, men en 2.5 20v 170hk er IKKE en T5 motor. T5 er en 225hk turbomotor, evt ItaliaT5, som er en 2.0 20v 211hk turbomotor.

Det er hjerneforskjell mellom motorene og, i tillegg til noe skille mellom før og etter 95modeller, noe uvisst hva forskjellen er.

kirkis
01/06/11, 17:12
skal bytte til t5 motoren som stod i de som blei krasjet nå, det var en 2.5 20v 170Hk så helle el nett fra rattstamme og fram måtte byttest, men har hørt at på 10v så er det kun motornett som må byttest, ,men har aldri fått noe særleg bekreftelse på det, så noen som kan bekrefte det? altså uten og legge opp noen nye ledninger og slikt, bare plug and play?

Dette er nok desverre feil. Det er forskjeller på elnettet helt fram til under rattstammen, så alt derifra og ut i motorrom må nok byttes.
2,5 10v og 2,5 20v og T5 er tre forskjellige motorstyringer så alle tre har forskjellig ledningsnett.
Vet ikke helt hva spørsmålet var, men håper dette var svaret.

Folkvord
02/06/11, 05:29
litt vanskelig å forstå hva du sier der, men en 2.5 20v 170hk er IKKE en T5 motor. T5 er en 225hk turbomotor, evt ItaliaT5, som er en 2.0 20v 211hk turbomotor.

Det er hjerneforskjell mellom motorene og, i tillegg til noe skille mellom før og etter 95modeller, noe uvisst hva forskjellen er.

veit at 170hk ikke er en t5:P men det var det som stod i før t5en kom oppi, er b5204t5 som skal i altså italienske 211hk.
har el nett fra en 95 mod som blei krasjet ligende til under rattstamme, og den bilen som motor skal i er også en 95mod, men er så mangen som mener du slipper det på en 2.5 10v 144hk og at det bare er nok med motornett. har hjerne og slikt som trengs da eg bygget om den andre eg hadde fra 170hk til turbo så veit hva det går i;-) men hadde vert greit og sluppet og bytte til under rattstamme visst noen bestemmt kunne bekreftet at det går da eg slipper og sette i motor for så finne ut at det ikke går med det el nette for så og ta ut motoren igjen og bytte til helt under rattstamme for så og sette i motor igjen. sliper eit par timer med arbeid da ligsom:P

kirkis
02/06/11, 08:43
Du trenger uansett ikke ta ut igjen hele motoren for å bytte resten av nettet fra ecu og inn til rattstammen. Men du kan bytte alt med en gang, for det er forskjeller på elnettene. Undersøkte dette da jeg bytta i min, og fant ut at det må byttes helt fra rattstammen.

Folkvord
02/06/11, 13:23
mye enklere og sjifte når motor er ute:P men det at du måtte bytte hadde med at din bil var en 96mod og du delebilen var en 94 mod mener eg??:P

kirkis
02/06/11, 14:04
det er det jo selvsagt, jo mer plass det er, jo bedre er det:P
men mener jeg sjekket opp om det 96modell 2,5 10v nettet var likt med 96modell t5 nettet ,for da kunne jeg ha brukt 96 modell 10v nettet fram til ECU og 94 modell T5 nett derifra, og mener det ikke var likt. (endte opp med 96 t5 nett til ecu, og 94 t5 nett derifra jeg, men det var av andre grunner:P )

Folkvord
02/06/11, 16:06
hehe, ja mangler bare og sgru av eksosen nå så får vel bare ta og bytte det når eg først har motoren ute og det er plass og slikt:P men hadde liksom vert litt gøy og prøvd, da mangen mener det går, men har studert el nette litt og slik eg ser det, er di ikke like, så får bare bytte når eg første har alt ute så slipper eg og stresse etterpå:P

kirkis
02/06/11, 17:58
Hadde nok brukt den ekstra tida, for å bli sikker på at den vil funke. Er jo tross alt ikke så mange kontaktene på den delen:p
Mener jeg fant ut at det var noen fargeforskjeller på ledningene og noen forskjellige plasseringer inn på hjernen.

Folkvord
04/06/11, 15:02
hehe, ja eg byttet bare helle driten:p funker hvertfall nå:P men i den som eg sjiftet i nå var ledningen like farge og plassering og slikt, men det var 4 ledninger ekstra på 10v nettet, men slik eg fant ut så var det pga automaten, men har en til 10v og der var ikke ledningene like og helt andre plasseringer;-) men takk for svar ellers;-)