PDA

Vis full versjon : Ruteheis 940.



sikaflex
30/05/11, 21:22
Hei har en 940 95mod, sliter me at begge bakrutene ikkje går meir en hallveis ned. har hatt ut ruteheis å smort den opp, men uten forbedring,, legger eg litt press på ruta i framkant so går den fint ned..
noen tips til ka som er probleme?

Uten rute i fungerer ruteheis fint.

tennpluggen
31/05/11, 12:53
har samme problem i 740'n min. er irriterende...

Volvo-Power
31/05/11, 18:13
har aldri hatt en rute på 700-900 som har gått helt ned.

mener det er originalt slik.

jensen
31/05/11, 18:16
Bakrutene ska ikke gå helt ned :)

Espen Hveding Nordgård
31/05/11, 20:10
Men det er jo snakk om 7cm eller noe sånt... Sånn jeg har forstått det er det mer som ikke går ned når det gjelder disse to her.

Har dere ettermonterte elmotorer?
Jeg ettermonterte elmotor til takluka og fikk meg en overraskelse da den ikke gikk helt opp.

Sånn jeg har forstått det sitter det microbrytere i motora, som veit når ruta er helt nede eller helt oppe, OM den er montert riktig!

Det dere må gjøre er å koble motoren MEKANISK fra vindusheisen, men ikke elektrisk. Ta ei vindusveiv og veiv ruta helt OPP. Kjør motoren med bryteren helt opp også. Når den stopper av seg selv er den i det øvre punktet. Monter motoren i døra uten å røre vinduet i det heletatt. Prøv i tillegg å dytte det litt ekstra opp.

Problem løst ;)

(funka iallfall for meg :p)

EDIT: Må lære meg å lese ser jeg... Ser at du skriver at det funker når du legger press på ruta, så da er det nok ikke problemet jeg hadde :p
Lar det stå i tilfelle noen har bruk for det...

Kan det være at ruta glir tungt imot listene?

tennpluggen
01/06/11, 13:14
for meg virker det som om ruta glir tungt i lista ja må presse gansge mye for at den skal gå nedover. er vel 15cm eller mer som mangler på at den går ned til det den skal.

s4nd3r
01/06/11, 15:45
er ikkje skeiv heisa di da?? så vinduet går skeift ned og kjiler seg...

tennpluggen
01/06/11, 17:01
nei var hvertfall ikke det når jeg monterte det.

R.G
01/06/11, 17:05
nei var hvertfall ikke det når jeg monterte det.

kan ha flyttet på seg.

smør rikelig inni der. alle deler og beveglige ting. gjorde det på 760n min, og der ble det fart på bakrutene:)

tennpluggen
01/06/11, 17:16
ja får ta opp å smøre, no ide til hvorfor fører vindu ikke tetter helt oppe bak hvis du skjønner? irriterende som fy i 80+

R.G
01/06/11, 17:31
pga motor/heis mekanismen har flyttet seg litt i bolthullene i døra(di som fester heis i dør).

sånn er 760n min på sjåførvindu. mutrene hadde løsnet litt, og da ble vindu litt skakt oppe i bakkant

tennpluggen
01/06/11, 22:30
aha takk. er så irriterende når det suser å blåser når man har nesten en time til jobb:P

R.G
01/06/11, 23:01
aha takk. er så irriterende når det suser å blåser når man har nesten en time til jobb:P

bare vri opp litt på radion det;)

tennpluggen
03/06/11, 10:28
har brukt el teip eller å slå ruta bakover har fungert det å:P