PDA

Vis full versjon : Spørsmål angående kjøp av XC 70



Nilsebu
30/05/11, 14:31
Hjelper moren min med bilkjøp. Og hun har funnet en 06 modell med D5 185 hk diesel awd. Bilen har gått 285 tusen, alle servicer fulgt.

Er km-standen noe problem, eller er det som de gamle dieslene. Nesten innkjørt?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28599102

Grunnet til at denne er interessan er at de tilbyr en del mer for innbyttebilen enn de andre.

Bilen blir levert med 3mnd garanti.

Stig-Arne
30/05/11, 14:37
Ingen km. Stand å være bekymret for. Pass nå bare på at bilen er godt vedlikeholdt. Det er det som ofte skiller ett godt og ett dårlig kjøp med såpass høy km.

Nilsebu
30/05/11, 16:34
noen andre som har noe? Var vel på denne modellen 6 trinns automatkassen kom? Noe spesielt jeg burde sjekke?

hgnubel
30/05/11, 20:43
Er det ikke disse som ofte har byttet både motor og girkasse før de kommer så langt som den km-standen der? Men det gjelder kanskje småkjøring/taxikjørte biler. Denne kan jo bare være mye kjørt på langturer? :)

Nilsebu
31/05/11, 01:11
Er det ikke disse som ofte har byttet både motor og girkasse før de kommer så langt som den km-standen der? Men det gjelder kanskje småkjøring/taxikjørte biler. Denne kan jo bare være mye kjørt på langturer? :)

Tror den var taxikjørt, så er litt uaktuelt. Men kjør gjerne på med info. For regner med det blir en XC 70.

Så sjangsen for at hvis det blir kjøp av en som er nærmere 200 tusen er at motor og kasse må byttes? Burde kanskje vurdere bensin da?

romeo
31/05/11, 08:44
Hei.
Har nylig kjøpt meg en xc70 07 modell med 185k på tellern. Så ikke helt i samme gata som den du var sett på men, slenger meg på her for det:) Min har gått som taxi i ca to år, før den gikk over som privat bil. Det er ikke gjort stort med motoren på bilen annet en vanlig service har jeg fått opplyst. Men girkassen ble bytta på garantien ved 118k.

Er du 100% sikker på at ingen ting er gjort med motor/gir på bilen? Jeg vil anbefale deg om å ta kontakt med det Volvo verkstedet som har tatt service på bilen å høre med de hva som er gjort av service og garanti jobb på bilen:) Å en annen ting som er viktig på disse girkassene er regelmessig olje skift(flushing), på taxibiler er det på hver 60k, mens på privatbiler rundt 80-90k.

Ellers så synes jeg disse bilen og da spesielt girkassene har fått et ufortjent dårlig rykte. Så kan varmt abefale deg en sånn bil. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet:D

gaupe
31/05/11, 09:22
Denne bilen luktar drosje, og ei oslodrosje vil du ikkje ha.

Skal du ha deg ei gammal drosje, så leit etter den som har vore køyrt av eigaren sin, og gått i meir landlege strøk i Norge, med korrekt oppfølgt service.

Så er det ein idé å sjå nærmare på butikken denne står på ;)

Nilsebu
31/05/11, 10:19
Takker for svar. Ble uaktuelt med den som det er linket til helt oppe.

Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28837823 er mer interessant. Venter på telefon fra selger.

mister j
06/06/11, 09:02
Takker for svar. Ble uaktuelt med den som det er linket til helt oppe.

Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28837823 er mer interessant. Venter på telefon fra selger.

Ble det denne?
Ser den er solgt nå :)

Nilsebu
06/06/11, 11:44
Ja. Det ble den :)

mister j
06/06/11, 11:46
Ser ut som du fikk "riktige" dørsider også.
Hige performens eller Premium lydpakke?

Flott bil da :)

Nilsebu
06/06/11, 11:51
Ser ut som du fikk "riktige" dørsider også.
Hige performens eller Premium lydpakke?

Flott bil da :)

Jo takk takk :) Er jo mutters sin bil :/ Men kommer nok til å bli brukt en del av meg.

Er hu 850 spiller med senterhøytaler, og høytalere over alt i bilen.

Eneste som er litt drit at awden ikke fungerer, men dette er jo en garantisak.

mister j
06/06/11, 11:55
Du kan se om det er hige performens eller premium ved å kikke under passajersetet på forsterkeren.
Blå lapp hige performens 4X50w
Gul lapp Premium 4X75w

gaupe
06/06/11, 12:06
Du kan se om det er hige performens eller premium ved å kikke under passajersetet på forsterkeren.
Blå lapp hige performens 4X50w
Gul lapp Premium 4X75w

Du kan sjå på høgtalerane døra, det er tre høgtalarar på premium.

aarnes
06/06/11, 12:51
Man ser ikke om det er premium eller high performance gjennom dørtrekket, selvom det er premiumdørtrekk...

gaupe
06/06/11, 12:52
Man ser ikke om det er premium eller high performance gjennom dørtrekket, selvom det er premiumdørtrekk...

Korfor skal ein ha premium-døtrekk på ein bil med high performance?

aarnes
06/06/11, 12:53
Fordi mange biler er levert med det?
er jo sportsdørtrekk som det så pent heter.
jeg har sett uhyrlig mange biler med Hu-603, uten forsterker, Performance høyttallere og premium dørtrekk..

gaupe
06/06/11, 13:05
Fordi mange biler er levert med det?
er jo sportsdørtrekk som det så pent heter.
jeg har sett uhyrlig mange biler med Hu-603, uten forsterker, Performance høyttallere og premium dørtrekk..

Nei, er ikkje slik, det er forskjell på dørtrekka, å sjølv lavserie bilar som R-bilane. Men dei aller fleste er levert med premium-anlegget der.

aarnes
06/06/11, 13:09
feks mine dørtrekk kommer fra en bil med HP, det er premiumdørtrekk.
jeg har en load med HP høyttalere hjemme, som er laget for premiumdørtrekk, men UTEN den "lille" høyttaleren ekstra, kun papp istedenfor.

og i VIDA heter _alle_ dørtrekk som har premiumgriller for høyttaler "Sport"

mister j
06/06/11, 13:50
Derfor lettest å se på forsterkeren hva du har;)

aarnes
07/06/11, 11:10
Gaupe; for å avslutte diskusjonen så ser høyttalere som IKKE er premium slik ut:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/959.jpg